Takılan amortisör Bozuluyor!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan spike
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
alt üst takoz orjinal takıldı zaten. ilginçtir bugün okadar ses yoktu :) ufak tefek lok lok etsede insanın kulağı hep orada oluyor. Çukura sert düşüyorum ses yok nezaman kasisden geçiyorum ozaman çok hissediyorum lok diye yani ne ilginç bir olay oldu anlamadım

benim takozlar da ses yapıyor. havalar ısınınca ses azalır, soğukta artar.
 
bu ses amortisör arızasımı ?

aracı sessiz bir yere aldım, kaputu açtım ve çok bastırmaya gerek bile kalmadan sesi duyabiliyorum hafif yaylandırdığım da lık lık lık şeklinde bir ses duyuyorum. aynı esnada elimi amortisörün bağlandığı takozun üzerindeki vidaya koyduğum da vuruntu yapıyor.

takozlar yeni orjinal, z rot yeni, amortisör yeni peki bu ses ne şimdi?

artık kendimi şu şekilde avutuyorum aldığım amortisörler arızalı çıkmış oda bana denk gelmiş..... :(
 
Son düzenleme:
ekip arabası connect ti ondada ayı sorun oldu viraj lastiğini değiştirirsen sorunu giderirsin.
 
arkadaşlar şimdi aklıma geldi aslında bozulan amortisör değil benim sorunum usta rot başını söküp rot miline bakmıştı sonra geri sıktı ondan sonra bu lok lok sesi çoğaldı. şuan içinde halen var. aracın tüm yeri değişti birtek rot değişmedi. sesin kaynağı bu olabilir mi? aracı durduğu yerde hafif esnettiğimde lok sesi duyuluyor rot başı bunu yapar mı? en önemisi rot başını söküp geri takınca böyle sıkıntı olur mu? bukadar mı nazik parçadır ?
 
Son mesajına göre hakkaten amortisör değil gibi, cunku zaten Maysan 'dı galiba Türkiye'de onlar oldukça kaliteli yapılıyor, yeni amortisörün ses yapması zor, rot mili derken ön tekerlere gücü ileten mili mi kast ediyorsun, o ise onun bağlandığı yerden ses yapıyor olabilir.

Bahsettiğin rot mili söküldüğü an resim çekip gönderseydin daha iyi olurdu. Benim Mazda'da yaşadığım bir debriyaj sorununun yakın çekim resimlerini gönderdiğim için sorunu buradan çözebilmiştik.

Fakat ses sorununda birkaç ustaya göstersen dahi sorunu çözemeyebilir, daha önce ve şimdi kullandığım araçta çok yaşadım. Önce kullandığım Peugeot Partner'de alttan gelen bir ses için Bursa K. Sanayi'de bir yere gittim ordaki usatanın "ses yapıyordur" diye tahmin ettiği yerlerde çok pahalı şanzuman bilyaları bi yıgın kaucuk aksam değişti 2009 parasıyla tam 1400TL harcadım ses yine de gitmedi!!! Mazda aracımda da önden ses geliyordu önceki sahibi yine K. Sanayi'de bir ustaya yaptırmış bulamamıs. Sonra kendim Gençosman'da bir ustaya götürdüm kaliper bağlantı yerlerinden yaptığını ortaya çıkardı, 50TL torna revizyonu 30TL işçilikle 80TL'ye hallettim.
 
rot başını sordum parçacıda varmış 20 TL dedi :) şimdi onuda değiştirmeyi düşünüyorum oldu olacak oda değişsin. Ayrıca bu sabah araca binip direksiyonu olduğu yerde sağa sola çevirdiğimde aracın beşik gibi sallandığını farkettim. yavaş yavaş çevirirken dahi sanki araba suyun üzerindeymiş hissine kapılıyor. Bu normal mi? daha önce hiç fark etmemiştim.
 
rot başını sordum parçacıda varmış 20 TL dedi :) şimdi onuda değiştirmeyi düşünüyorum oldu olacak oda değişsin. Ayrıca bu sabah araca binip direksiyonu olduğu yerde sağa sola çevirdiğimde aracın beşik gibi sallandığını farkettim. yavaş yavaş çevirirken dahi sanki araba suyun üzerindeymiş hissine kapılıyor. Bu normal mi? daha önce hiç fark etmemiştim.

Evet rot başları bozulursa ses yapar...
Benimde başıma geldi.
araç soğukken hiç ses yok.. biraz ısınınca önden birşey vuruyor gibi geliyordu.. esnemelerde bile ses geliyordu... 3-4 tane ön düzenci bulamadı sesi... kimi direksiyon kutusu dedi.kimi çoğalsın da bulalım dedi..
Sağolsun tamircim araçı bırak sabahtan bana dedi akşama kadar bulurum dedi.
Tüm ön takımı sökmüş... sağ rot başı bozuk çıkmış ama bir yere denk gelince ses yapıyormuş.o yüzden kontrollerde bulamıyorlarmış...30 TL lik işçilik istedi 50 TL verdim...20 de parca 20 de rot ayarı al sana 100 TL... eğer ki direksiyon kutusunu söktürsek ve tamir ettirsen 300 den fazla çıkardı...Rot başlarını kontrol ettirin...
 
bu viraj lastiği bu şekilde ses yapar mı ?

Viraj lastiği dediği Viraj terazisi lastiklere ve şaseye bağlıdır...lastiklere değilde şaseye bağlandığı yerlerde terazi ile şase arasında ses yapmasın diye lastik vardır...
örnek olarak linkteki terazinin bağlantı yerlerinin içindeki lastik çıkar ise ses yapar...corsanın nasıl bir terazisi var bilemiyorum.. ama aşağı yukarı aynıdır..

http://www.fiatyedekparcacim.com/urunler/index.php?route=product/product&product_id=1821
 
o halde en mantıklısı viraj demir lastikleri ile sağ rot başını değiştirip birde öyle denemek
 
Geri
Üst