Sübapların kaçırdığı nasıl anlaşılır ?

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Kompresyon testi yapmadan, sübapların kaçırdığı nasıl anlaşılabilir ?
 

cetto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Çekişte bariz düşme hissedilir, hatta hissedilmez, yaşanır.
 

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
opel servisi sübaplarımda kaçırma olduğunu idda ediyor,
bahsettiğiniz gibi problemlerimde yok.

bende böyle bir kaçak olduğundan zaten şüphelenmiyorum.
kaçıracak sübap her devirde kaçırır ne de olsa..
 

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
özel bir serviste 600km önce üst kapak sökülerek komple revizyona gitmişti. ancak üst kapağın açılmasına sebep olan 2000-3000 dd arasındaki tekleme silkeleme problemini çözememişti. sürekli değil ancak bir kere yaptımı bilki o andan itibaren ayağını uzun bir süre gazdan çekinceye kadar devam eder.

şimdi olaydan sıkılarak yetkili servise götürdüm çözüm bulmaları için, onlarda tutturmuşlar sübaplar kaçırıyor diye..
 

iberay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2007
Mesajlar
233
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tahminim sübaplar kaçırınca sıcakken geç çalışma yapar.Yinede ustalarımız bilir.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Konuyu biraz daha netlestirirsen daha iyi olur...
ventillerin (sübaplarin kacirmasini motorun salantili calismasindan,cekis kaybindan anlasilir..arti motor revizyona girdi diyorsun...motor acilmadan kamera ile bakilir sübaplarin durumuna..ama motor sarsintisiz ve iyi calisiyor yalniz gaza basarken alt devirlerde problem var ve ayagini gazdan cekince düzelme varsa atesleme bobinine bakmakta ve egr ye, kelbek ayarina bakmakta yarar görürüm...
 

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Konuyu biraz daha netlestirirsen daha iyi olur...
ventillerin (sübaplarin kacirmasini motorun salantili calismasindan,cekis kaybindan anlasilir..arti motor revizyona girdi diyorsun...motor acilmadan kamera ile bakilir sübaplarin durumuna..ama motor sarsintisiz ve iyi calisiyor yalniz gaza basarken alt devirlerde problem var ve ayagini gazdan cekince düzelme varsa atesleme bobinine bakmakta ve egr ye, kelbek ayarina bakmakta yarar görürüm...

revizyona girmeden önce usta bakmıştı. eksoz sübaplarında kurumlaşma var demişlerdi ayrıca 3. silindirde emme sübabında kaçak var demişti usta.
bende kamera ile bakıldığı için inanarak işleme onay vermiştim.
üst kapak revizyonu yapılmıştı.
ancak bu problemi gidermedi üst mesajımda yazdığım gibi.
problemi özel servis bu yolla çözemeyince yetkili servise gittim o da şimdi gene sübaplarında kaçak var diyor.

motor kesinlikle normalde sarsıntısız çalışıyor, hatta çalışmasında hiç bir problem yok. ancak özellikle motor ısındıktan sonra 2000-3000 devir arasında kullanarak sabit hızla gidersen yada yokuş çıkarak motora biraz yüklenirsen bu devir aralığında, sanki bir silindiri kaybetmişsin gibi motor garipleşiyor, çekiş kaybı ile birlikte sarsıntılı çalışma başgösteriyor. hatta hızlanıcam diye gaza daha çok yüklenirsen durum daha kötü olup sanki diğer silindiride kaybetmişsin gibi çekiş bir kademe daha düşüyor. artık sabit hızlada gidemiyorsun, yavaşlamaya başlıyorsun.
bu noktada yapabileceğin 2 şey var, ya sağa çekip motoru stop edip tekrar çalıştırıcaksın. yada ayağını gaz pedalından çekip, motoru kompresyona sokuncaya kadar (yol bilgisayarında anlık tüketim değerinin 0 ı gösterdiği zaman, bu vites ve devir durumuna göre 1-4 saniye sürüyor)
o vakitten sonra motor birden düzeliyor, şayet 2000-3000 devir arasında kullanmaya devam edersen problemin başgöstermesi gene mümkün. ancak bir şekilde devri 2000 in altına çeker yada vites küçülterek devri 3000 in üstüne çıkartırsan problem başgöstermiyor.
arac opel astra 1.8 coupe. egr valfi fabrikasyon olarak yok. araç sadece p301,p302,p303,p304 gibi hata kodları üretiyor.

ilgilendin diye detaylandırarak yazdım dostum. teşekkürler..
 
Üst