Su Sızdıran arabaya Rekdefiye yapılır mı?

JsonObject

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ara 2016
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba;

1993 model LPG'li bir Vectra var 230,000 kilometrede.

1 ay önce aküsünü ve akü şarj dinamosunu komple değiştirdim.
2 hafta önce de hararet yaptı, radyatör borusu patladı. Radyatörü komple değiştirdim.
Benden önceki arkadaşa sordum anti-freeze kullanıyormuş ben de ustaya koy abi dedim. 2 haftadır kullanıyordum bir sorun yoktu. Dün aniden hararet yapmaya başladı. Baktım radyatör suyu komple bitmiş.

Ustayı aradım; Abi contanın değişmesi gerebilir onun için de rektifiye lazım dedi. Kapağı açmaktan bahsetti(ne kapağı bilmiyorum). Açınca triger kayışını da değiştirmek zorunda kalacakmış. Ben dedi ancak rektefiyeciden garanti alırsam yaparım dedi.
Rektefiye gerekli midir, bu işlem esnasında tam olarak ne yapılacak? Su kaçağının bununla bir alakası var mıdır?

-Birde konuyla alakasız bir şey sorayım: Araba otomatik vites, vites kolunun üzerinde bir düğme var. Basınca ön panelde "S" lambası yanıyor. Ne işe yarıyor bu düğme :)

Teşekkürler ...
 
Son düzenleme:

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Bir usta nasıl oluyor da radyatör ve su borularında su kaçağı kontrolü ile yedek su deposundan basınç testi yapmadan hemen rektefiye yapmamız lazım diyor? Öncelikle aracın neden su kaybettiği bulunmalıdır. Yukarıdaki kontrollere ilaveten yedek su deposu kapağı, kalorifer peteği, LPG tesisatı da kontrol edilmelidir. Ayrıca her conta yakan arabanın motoru rektefiye edilmez. Aracı başka ustalara da göstermenizi tavsiye ederim.
Vites kolunun üzerindeki "S" düğmesi spor kullanımlar içindir, devreye alındığında vites değişimleri daha yüksek devirlerde olur.
 

JsonObject

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ara 2016
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
[MENTION=12186]smihci[/MENTION];
Cevabınız için çok teşekkürler. Neden su sızdırıldığını öğrendim. Hatta videoya çekip ustaya gönderdim. O da basit bişeymiş contadan değil dedi. Ayrıca zannediyorum usta rektefiye etmekten kastı sadece rektefiye değildi. Rektefiyeci motoru kaldıracak bunu usta kendisi yapamıyor anladığım kadarıyla. Çünki rektefiyeciden garanti almadan yapmam demişti.

Kalorifere giden borunun bağlantı noktalarından birinde su sızıntısı var.
Sebebi de anti-freeze olduğunu söylediler. Tabiki bunları söyleyen usta değil tecrübeli arkadaşlar. Bir filo kiralama şirketinde çalışıyorum şanslıyım o yönden. Tecrübeli arkadaşlar var :)

Öğrendiğime göre T demiri diye bir demir varmış sızıntının olduğu yerde. O değişecekmiş. Ya da kelepçeler değişebilir en kötü ihtimal borular değişir falan dediler.

1 saat sonra sanayiye gidip yaptıracağım. Umarım maaliyetli bir şey değildir, fiyatına dair en ufak bir fikrim yok.

Akşam eve gidince video youtube linkini buraya koyarım. Belki daha sonra birinin işine yarar.
 
Üst