- Katılım
- 20 Nis 2010
- Mesajlar
- 1,015
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 38
yedek su deposundaki kapaktada sıkıntı olabilir ventil fazla basıncı bırakmıyorsada şişer
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
bundan önceki aracım vectraydı. her yıl conta yakıyordu. hemde hiç hararet yapmadan. o dönemlerde bilmediğimden antfrize pek önem vermiyordum. şimdi araştırıp öğrendikten sonra atfriz yaz kış 50-50 karışımla bulunmalı.hem donmaya hemde kaynamaya engel olması açısından.ayrıca bir diğer hususda genleşme kabının kapağı... bu kapak yüzündende hararet yapıyormuş araç.belkide vectrada ben o kapak yüzünden defalarca conta değiştirmek zorunda kaldım...
araçlarımızda kapalı devre soğutma sistemi var buda kapağın belli basınca kadar dayanımlı olması ve belli basınçtan sonra dışarıya valfi açması demekmiş.basınç altında suyun kaynama noktası arttığından 100 derecede dahi olsa kaynamaya başlamamasını sağlıyor.kontrol etmekte hatta 3e 53 bakmayıp kapağı yenilemenin faydası var.
boru şişmeside sistemdeki basınçtan kaynaklıdır. buna antfrizin azlığıda sebep olur borunun eskimiş ve yumuşamış olmasıda sebep olur yada contanın yanmış ve kompresyonun suya karışmasındanda olur...
yedek su deposundaki kapaktada sıkıntı olabilir ventil fazla basıncı bırakmıyorsada şişer
contada sorun olsa yağ su ekslitme olur,kapağı açtığında egsoz kokusu alırsın,emin olmak için kapağı değiştir en ucuz yol bu olacak(eğer su eksiltme yoksa) sonrası CO2 testi yaptırmak
contada sorun olsa yağ su ekslitme olur,kapağı açtığında egsoz kokusu alırsın,emin olmak için kapağı değiştir en ucuz yol bu olacak(eğer su eksiltme yoksa) sonrası CO2 testi yaptırmak