su hortumları ne kadar şişer :)

yedek su deposundaki kapaktada sıkıntı olabilir ventil fazla basıncı bırakmıyorsada şişer
 
bundan önceki aracım vectraydı. her yıl conta yakıyordu. hemde hiç hararet yapmadan. o dönemlerde bilmediğimden antfrize pek önem vermiyordum. şimdi araştırıp öğrendikten sonra atfriz yaz kış 50-50 karışımla bulunmalı.hem donmaya hemde kaynamaya engel olması açısından.ayrıca bir diğer hususda genleşme kabının kapağı... bu kapak yüzündende hararet yapıyormuş araç.belkide vectrada ben o kapak yüzünden defalarca conta değiştirmek zorunda kaldım...
araçlarımızda kapalı devre soğutma sistemi var buda kapağın belli basınca kadar dayanımlı olması ve belli basınçtan sonra dışarıya valfi açması demekmiş.basınç altında suyun kaynama noktası arttığından 100 derecede dahi olsa kaynamaya başlamamasını sağlıyor.kontrol etmekte hatta 3e 53 bakmayıp kapağı yenilemenin faydası var.
boru şişmeside sistemdeki basınçtan kaynaklıdır. buna antfrizin azlığıda sebep olur borunun eskimiş ve yumuşamış olmasıda sebep olur yada contanın yanmış ve kompresyonun suya karışmasındanda olur...

benimde korkum o zaten yağ suya karışma yok ama kompresyon olabilir peki kompresyon karışsa araçta başka ne gıbı belırtıler olur mesela cekmemezlik tekleme gaz yememe olabılırmı bunların hepsı bende mevcut

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 18:57 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:55 ----------

yedek su deposundaki kapaktada sıkıntı olabilir ventil fazla basıncı bırakmıyorsada şişer

sabah ilk işim bi kapak alıp test etmek:rakir:
 
benim araçdada hortumlar şişiyordu epey kapağı değiştirdim(yedek su deposu) fayda etmedi orginal Gm taktım kapağı şimdi şişme felan kalmadı.
 
orjinalini burda bulabilirmiyim bilmiyorum ama bulamzsam yan sanayi takmayımmı
 
piyasada febi marka satılıyor oda olabilir denemekte fayda var sorunu bulmaya ucuz yönlerden başlamak iyidir.
 
inşallah dediğiniz gibidir ufak yoldan hallederiz :)
 
Yan sanayisini takmayın, denendi onaylandı kesinlikle olur olmadık yerde hararet yapıp yolda bırakıyor, bir kaç kuruş fazla verip güvenli sürmek daha önemli. 2 hafta yapmıyor 3 hafta yapmıyor 4. hafta bozulup otobanın ortasında susuz bırakıyor :)
 
contada sorun olsa yağ su ekslitme olur,kapağı açtığında egsoz kokusu alırsın,emin olmak için kapağı değiştir en ucuz yol bu olacak(eğer su eksiltme yoksa) sonrası CO2 testi yaptırmak
 
contada sorun olsa yağ su ekslitme olur,kapağı açtığında egsoz kokusu alırsın,emin olmak için kapağı değiştir en ucuz yol bu olacak(eğer su eksiltme yoksa) sonrası CO2 testi yaptırmak

abi bende su eksıltme var radyatorden motora gıden buyuk hortum tas gıbı oluyor .herdaım ama maasallah sıkıntı yok
 
contada sorun olsa yağ su ekslitme olur,kapağı açtığında egsoz kokusu alırsın,emin olmak için kapağı değiştir en ucuz yol bu olacak(eğer su eksiltme yoksa) sonrası CO2 testi yaptırmak

ustam su eksiltme yok ama yağ deme bana altından yağ aktığı ıçın ne yag yaktıgını nede baska bır nedenle eksılttıgını bılmıyorum ama şu var suda eksoz kokusu yok
 
Geri
Üst