Stop Eden Opel Kadett

Lomion

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2010
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Öncelikle selamlar

1986 Model Opel Kadett E LS (otomatik vites)aracım var. İlk arabam kendisi oldukçada memnun sayılırım fakat yaklaşık 1 haftadır garip bir sorunla cebelleşiyorum.

Herşeyi en ince ayrıntısına kadar anlatıcam ondan biraz uzun olabilir kusura bakmayın :)

Bundan 1 ay önce aracı parkettiğimde marş almaması sonucu elektrikçi çağırdığımda sorunun marş motorundan olduğunu söyledi. Parçayı alıp gittii ve içindeki bobinin şase yaptığını bobini ve kömürleri değiştirdiğini söyledi. Ardından parçayı getirip taktığında araç gayet çalıştı ve eve kadar gittim. (Akmerkez'den yeniköy'e kadar) Fakat eve geldiğimde araç yine çalışmadı aynı ustayı telefonla tekrar çağırdığımda marş motorunu tekrar söktü kömürlerin lehim'inin koptuğunu söyledi, ertesi gün getirdi ve bu sefer bayağı uzun süre aracı sorunsuz kullandım.

2 hafta kadar önce Rumeli kavağına gittiğimde ise araç tekrar aynı problemi yaptı akü aktarması falan hiçbirşey fayda etmedi. Çekiciyle aracı çektim ve tekrar eve getirdiğimde araç hiçbirşey yokmuş gibi çalıştı tekrar.

Kardeşim aracı kullanırken tekrar yolda kaldığında ise gelen tamirci akü'nün çok zayıf olduğunu söylemiş bende garanti olsun diye sıfır ve daha büyük kapasiteli (70 lik) bir akü alıp araca bağladım. Elektrikçi ayrıca akü'nün kendini şarj etmediğini ve aküden marş motoruna ekstra kablo çekmesi gerektiğini söyledi. Pek güvenemediğimden yaptırmadım o olayı.

Bu arada aracı pek fazla kullanmadım. Geçen hafta ise eeeh yeter moduna girip aracı ustaya götürdüm. Ve ateşlemeyle ilgili parçaların listesini alıp sıfırlamaya karar verdim. Distrübatör kapağı, Tevzi makarası, Manyeto, Bujiler (Buji kablolarını aracı aldığımda değiştirmiştim) Marş motoru yatağı, Marş motorunun içinde bulunan kömürlü parça, Ateşleme bobini parçalarını tamamen sıfır alıp ustaya teslim ettim. 3 gün önce aracı teslim almaya gittiğimde ise daha garip bir olayla karşılaştım (Bu arada usta aldığım sıfır parçalardan distrübatör içindeki manyeto'nun bozuk çıktığını onun yerine eski parçayı taktığını söyledi.) Aracı alıp test amaçlı 8-10 km yol gittiğimde aracın durup dururken elektriği kestiğini ve arabayı Stop ettirdiğini gördüm(3 kere stop etti bu yol boyunca.) sonrasında ise araç gayet marş alıyordu fakat ateşleme yapmıyordu. Bir süre bekleyince ise ateşleme yapıyordu. Ustaya arabayı devrederek birazda onunla dolaştık yanımıza malzemeleri alıp. En sonunda yeni değişen ateşleme bobini yerine eskisini taktığımızda hiç bir sorun yaşamadan aynı yolu tekrar aldık. Usta sıfır aldığım ateşleme bobini'nin arızalı olabileceğini söyledi.

Her neyse aracı aldığıman beri bugüne kadar gayet güzel kullanıyodum(Bu arada araçtaki titreme kaybolmuştu eski haline oranla ve D'de giderken durduğumda gayet sessiz ve stabildi araç) Fakat bugün 60-70 le seyrederken aracın yine 3 defa stop etmesi üzerine artık kafayı yeme noktasına geldim.

Olası ihtimaller neden olabilir bunun üzerine. Aracı değiştir diyen arkadaşlarım varda ilk göz ağrım yapamam yani:D Ama yola çıkarken artık korkmaya başladım. Eski olduğunu biliyorum. Parça ararken pek sıkıntı çekmiyorum ama bu problemde can sıkıyor açıkçası.
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Keşke distribütör felan bulaşmasaydın aynı anda bir çok parçaya.Senin ilk sorunun anlattığına göre marş problemi ve bunun üzerinde devam etmek en doğrusu olurdu.Ditribütör-tevzi makarası-bobin .. kısacası sonradan işin içine giren parçalarla ilk probleminin direk bir alakası yok anlaşılan.Şu anda marş sorunun düzeldi mi ? Düzelmedi ise marşa bastığın da marş hiç çevirmiyor mu ? Eğer öyle ise marş selenoidinde sıkıntı olabilir.
Son bahsettiğin stop etme olayı ile ilgili aklıma gelen distrütör-tevzi makarası ve manyeto.Bunlar nasıl takıldı ? düşük kaliteli ansanayi parçalar mı ? bunlar üzerinde durmanı tavsiye ederim.
 

Lomion

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2010
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
RespecT sağol ilgin için:)
Evet şu anda marşta hiçbir problem yok gayet marş alıyor ve gidiyor araç fakat dediğim gibi durup dururken stop ediyor. Takılan parçalar yan sanayii. Orjinallerini bulamadım. (Yan sanayiileri bile çok zor buldum:() Distrübatör kapağı, tevzi makarası değişti fakat aldığım manyeto arızalı çıkınca eskisini taktık. Parçaları bu arada bir arkadaşa aldırdım bozuk çıkan parçaları değiştirecek fakat oda yoğunluktan değiştiremedi.

Bu arada şimdi baktım takılan parçaların markası TROW. Made in Germany yazıyo ama anlamıyorum pek. Bide manyeto tam olarak ne işe yarar sadece ondan dolayı yapıyor olabilir mi?
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Manyeto terimini senden alıntı olarak tekrarladım.Ama manyetodan kasıt kapasitör diğer deyimiyle piyasada meksefe olarakta tabir edilir.sistemde var olan parçalar belli :
Bobin-distribütör kapağı-tevzi makarası-platin-meksefe.
Tabi birde bu parçalar takılırken sistem de platin var ise platinin kontak aralığı (gap) doğru bir şekilde yapılmalı.
Ustanın tecrübesini ve ustalığını bilemediğim için net bişiyler diyemem ama ateşleme sistemi klasik ve karmaşık olmayan bir düzenek.Gerekirse başka bir usta ya yönel derim.
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
He bu arada stop etmesinin sebebini ateşlemede varsayoyoruz çünki parçalar değiştikten sonra oldu diyorsun.Ama stop ettiği anda hemen bastığında çalışıyormu ?
çalışmıyorsa o an ateşleme geliyormu bujilere ?
belkide karbüratör-regulatör-besleme düzeneğinde tesadüfi eşzamanlı sorun oluşmuş olmasın?
 

Lomion

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2010
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Hayır hemen bastığımda çalışmıyor. Bir süre bekledikten sonra çalışıyor. Bu arada eklemeyi unutmuşum bujileride değiştirdim. Sanırım başka bir ustaya yöneleceğim bu arada. Tanıdığın varmıdır yada forumdaki başka arkadaşlar yönlendirebilirmi:)

Stop etme durumu şöyle oldu tüm parçalar değiştikten sonra arabayı alıp bir test sürüşü yaptığımda araba 3 defa stop etti. Sonra ustayla 2-3 defa daha tura çıktık malzemeleri alıp. En son sorunun ateşleme bobininden olduğunu ve eskisiyle deneyeceğimizi söyledi. Eski ateşleme bobini'ni takınca da gayet 8-10 km dolaştık stop etmeden. Hatta 2 gün kardeşim kullandı ve yine bir sorun yoktu. Ama dün tekrar başladı aynı problem işte. Bu arada bunların hepsini not alıyorum çok sağol yeni ustaya gittiğimde aynen bunları söyleyeceğim:)
 
Üst