sol ayakla yapılan fren daha güçlü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan İLHAN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
:good::rock:alkis: benım aracım otomatık oldugu ıcın sol ayagımla fren kullanmaya alıstım ılk zamanlar anıden basıyordum sımdı ıse sagdan hıc farkı yok

iyi de benim otomatik araba deneyimim yok ama...
yine de otomatik arabada sol ayak boşta durur gibime geliyo.
ayağını gazdan çekip frene basmak için.
iki ayağını da kullanmazsın bence otomatik viteste.
bilmem, yamuluyorsam düzeltin...
 
bu foruma hastayım.
 
arkadaşlar sağdan sola soldan sağa yapmayın yaaa
mühendisler o kadar uğraşıpda sağdan sola soldan sağayı mı hesaplayamamışlarda ..... şimdi :)
araclarda ana merkez denen bi parça vardır fren pedalının basma kuvvetine göre tekerlek merkezlerine kuvvet uygular ve bu basınçla frenler eşit olarak tutar sen ister ortaya ister etraflara bas ne alakası varsa :):)
 
gaza basmaktan korkan sağ ayağımız bir an önce vites yükseltip az yakmak için hızlı çalışan sol ayağımaza göre tabiki yavaş kalır:D
 
ayrıca sol ayak fren tehlikelidir kazaya sebebiyetdir alışık olmayanlar için
 
dikkat et hızla giderken sol ayakla frene basarsan takla atarsın belki duymuşsundur
 
iyi de benim otomatik araba deneyimim yok ama...
yine de otomatik arabada sol ayak boşta durur gibime geliyo.
ayağını gazdan çekip frene basmak için.
iki ayağını da kullanmazsın bence otomatik viteste.
bilmem, yamuluyorsam düzeltin...
sol ayak bosta durur ama bosta durmasıda ıyı bırsey degıl bazen calıstırmak gerekıyor sol ayagı. ben cok alıstım bu sol ayak ısıne hıc sıkıntısız prfosyonelce kullanıyorum dıyebılırım cok ıyı oluyor otomatık arabada sol ayak fren yapmak ayagını gazdan tamamen cekıp frene basmana gerek kalmıyor
 
Aynı anda gaz ve frene basmak gerekmediği için bence sağ ayak frene devam. Sonra manuel bir araç kullanırkende solla basmaya çalışılıp ayaklar birbirine dolaşabilir. Kazaya sebebiyet verir bu konu, kilitlensin :D
 
İleri sürüş teknikleri ve ralli eğitimi almış olanlar bilirler, kimi zaman virajlara girerken hem frene hem de gaza aynı anda basılır, işte bu anda sol ayak freni sıkça kullanılır. Yani ralliciler zaten sol ayakla freni bolca kullanıyorlar.

İşin sorumlu kısmı beynimiz. Araba kullanmak, tıpkı yüzmek, bisiklete binmek, dans etmek gibi ilk etapta öğrenilen şeyler korteks tarafından kayıt altına alınır. Sonradan otomatik pilot diyebileceğimiz omurilik bunların denetimini alır, bir hata anında beyin devreye girer ama onun dışında omurilik tarafından yönlendirilrsiniz. Bu örnekte, omurliğiniz öğrenme aşamasını tamamlamıştır, yani sağ ayakla daha hassas basmanız gerektiği, sol ayağınızın motorun sesine göre ağırca basarak kavramayı yapıp kalkması gibi bilgiler ezberlenmiş bir şekilde sinir sisteminizde yazılıdır. Şimdi siz kalkıp bu ezberi o kadar kolay bozamazsınız, bu yüzden beyin-ayak senkronizasyonunuz farklı birşey denemeye kalktığınızda o kadar kolay olmayacaktır.

Kaldı ki ben burda anlatılanı da anlamadım. Sol ayak frene daha uzak (arada debriyaj var) buna mukabil sağ ayak daha yakın. Paralel olup olmaması farketmez, acil durumda sağ ayağın tepki zamanı sol ayağa göre çok daha çabuk olacaktır. Zaten ben acil durumlarda sol ayağımla debriyaja basarak vites de küçültmeye çalışırım, sol ayak bana frene basarken lazım.
 
bence sol ayak köreliyor sağ ayağımız daha hassaslaşıyor
 
Geri
Üst