Soğutma Suyunda Yağ, Köpürme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan CorsaD42
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

CorsaD42

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
19 Eyl 2021
Mesajlar
4
Tepkime puanı
3
Puanları
3
Merhaba arkadaşlar,
Bundan 5 ay önce falan otomatik bir araba almaya heveslendim bir Opel bayinden sıfıra karşın takasa girilen 2011 1.2 twinport enjoy 111. Yıl eastronic model benzinli Corsa D aldım aldığımda soğutma suyu tankı baya kirliydi ama pas kir sandık 10 gün önce falan malzemeleri kendim alarak özel serviste periyodik bakım yaptırdım ve genleşme tankı ile antifrizinide değiştirttim bugün baktığımda tankta kirli yağ gibi köpük vs gene oluşmaya başladı araştırmalarıma göre büyük ihtimal conta yanık yada bunlarda yağ soğutucusu varsa onda bir sorun var ne yapmalıyım nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Birde bunların çalışma sıcaklığı kaç oluyor opellerde yüksekmiş sık sık yol bilgisayarından bakıyorum 110 civarlarında geziyor
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar,
Bundan 5 ay önce falan otomatik bir araba almaya heveslendim bir Opel bayinden sıfıra karşın takasa girilen 2011 1.2 twinport enjoy 111. Yıl eastronic model benzinli Corsa D aldım aldığımda soğutma suyu tankı baya kirliydi ama pas kir sandık 10 gün önce falan malzemeleri kendim alarak özel serviste periyodik bakım yaptırdım ve genleşme tankı ile antifrizinide değiştirttim bugün baktığımda tankta kirli yağ gibi köpük vs gene oluşmaya başladı araştırmalarıma göre büyük ihtimal conta yanık yada bunlarda yağ soğutucusu varsa onda bir sorun var ne yapmalıyım nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Birde bunların çalışma sıcaklığı kaç oluyor opellerde yüksekmiş sık sık yol bilgisayarından bakıyorum 110 civarlarında geziyor
Fotoraf ekeleyebilmeniz mümkün mü? Tamircilerde conta test cihazı vardır onunlada bir kontrol ettirin eski paslarda çözülüyor olabilir. 110 derece çok fazla termostat çalışıyr mu çalışıyorsa radytör tıkalı mı bakmak gerekir.
 
Uzun süre antifiriz konulmayan araca sonradan antifiriz konulunca malesef bu tip problemler yaşanıyor...Yani boru hortum veya contalarda çatlamalar veya kılcal kırılmalar yaşanabiliyor...
 
Uzun süre antifiriz konulmayan araca sonradan antifiriz konulunca malesef bu tip problemler yaşanıyor...Yani boru hortum veya contalarda çatlamalar veya kılcal kırılmalar yaşanabiliyor...
Ben antifriz değiştirmeden önce de antifrizliydi hocam ama bakalım ustalar ne diyecek bunlar yağ soğutucu var mı, yağ pompasında bi conta sıkıntısı olabilir mi yoksa silindir contası mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Ben antifriz değiştirmeden önce de antifrizliydi hocam ama bakalım ustalar ne diyecek bunlar yağ soğutucu var mı, yağ pompasında bi conta sıkıntısı olabilir mi yoksa silindir contası mı?
Eğer suyun içindekinin yağ olduğundan eminseniz ve aracınızda yağ soğutucu varsa ondan kaynaklı olabilir yoksa da yağ pompa contasından yapabiliyor tecrübeyle sabit..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Ben antifriz değiştirmeden önce de antifrizliydi hocam ama bakalım ustalar ne diyecek bunlar yağ soğutucu var mı, yağ pompasında bi conta sıkıntısı olabilir mi yoksa silindir contası mı?
Genel olarak konuşuyorum,Antifiriz günümüz araçlarının çoğunda vardır ama ölçüm yaptırmıyorlar...Suyun rengine bakıp yanılıyorlar...2-3 bakımda bir antifizi ölçtürmek lazım...Antifirizde bir müddet sonra etkisini kaybediyor...
 
Yağ soğutucu var ama radyatörlü değil kaçırsa kaçırsa o contası var ondan kaçırır alüminyum blok şeklinde bunların yağ filtresinin orda
 
Merhaba arkadaşlar,
Bundan 5 ay önce falan otomatik bir araba almaya heveslendim bir Opel bayinden sıfıra karşın takasa girilen 2011 1.2 twinport enjoy 111. Yıl eastronic model benzinli Corsa D aldım aldığımda soğutma suyu tankı baya kirliydi ama pas kir sandık 10 gün önce falan malzemeleri kendim alarak özel serviste periyodik bakım yaptırdım ve genleşme tankı ile antifrizinide değiştirttim bugün baktığımda tankta kirli yağ gibi köpük vs gene oluşmaya başladı araştırmalarıma göre büyük ihtimal conta yanık yada bunlarda yağ soğutucusu varsa onda bir sorun var ne yapmalıyım nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Birde bunların çalışma sıcaklığı kaç oluyor opellerde yüksekmiş sık sık yol bilgisayarından bakıyorum 110 civarlarında geziyor
Öncelikle geçmiş olsun. Büyük ihtimal yağ soğutucunuz kaçırıyor. Önlem almaz iseniz yağ soğutucunuz komple suya yağ karıştırabilir. Yağ soğutucuyu değiştirirken dikkat edilecek hususlar ise soğutma sisteminin içerisinin en az iki defa temizlenmesi gerekmektedir. İçerisindeki yağ kir tortu temizlenmeli ve yüzde 60 antifriz yüzde 40 olacak şekilde soğutma suyu eklenmelidir. Antifriz kaliteli olmalı. Ve sistemin havasınıda almayı unutmayalım. Bunları yaptığınız halde yinede suya yağ karışımı oluyorsa köpürme gibi yağ pompa contasının da değişmesi gerekir. Not: Yedek su deposu ve kapağınıda değiştirmeyi unutmayın. Orijinal ürünler kullanmanızı tavsiye ederim. Saygılarımla

Merhaba arkadaşlar,
Bundan 5 ay önce falan otomatik bir araba almaya heveslendim bir Opel bayinden sıfıra karşın takasa girilen 2011 1.2 twinport enjoy 111. Yıl eastronic model benzinli Corsa D aldım aldığımda soğutma suyu tankı baya kirliydi ama pas kir sandık 10 gün önce falan malzemeleri kendim alarak özel serviste periyodik bakım yaptırdım ve genleşme tankı ile antifrizinide değiştirttim bugün baktığımda tankta kirli yağ gibi köpük vs gene oluşmaya başladı araştırmalarıma göre büyük ihtimal conta yanık yada bunlarda yağ soğutucusu varsa onda bir sorun var ne yapmalıyım nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Birde bunların çalışma sıcaklığı kaç oluyor opellerde yüksekmiş sık sık yol bilgisayarından bakıyorum 110 civarlarında geziy
 
Merhaba arkadaşlar,
Bundan 5 ay önce falan otomatik bir araba almaya heveslendim bir Opel bayinden sıfıra karşın takasa girilen 2011 1.2 twinport enjoy 111. Yıl eastronic model benzinli Corsa D aldım aldığımda soğutma suyu tankı baya kirliydi ama pas kir sandık 10 gün önce falan malzemeleri kendim alarak özel serviste periyodik bakım yaptırdım ve genleşme tankı ile antifrizinide değiştirttim bugün baktığımda tankta kirli yağ gibi köpük vs gene oluşmaya başladı araştırmalarıma göre büyük ihtimal conta yanık yada bunlarda yağ soğutucusu varsa onda bir sorun var ne yapmalıyım nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Birde bunların çalışma sıcaklığı kaç oluyor opellerde yüksekmiş sık sık yol bilgisayarından bakıyorum 110 civarlarında geziyor
Aracınızda yağ soğutucusu yok. yağ pompa contası çürümüş. yada orjinal harici antifiriz kullanılmışsa yağ pompasının üzerindeki contayı patlatmıştır. triger zincirinizin ordaki yağ pompasının contasını değiştirin. sorununuz gidecek. tabi bunları yaptırmadan önce suyu bir iki kere değiştirip conta testi yaptırdıktan sonra yanık çıkmazsa yağ pompa contasını değiştirin. gm antifiriz kullanın. bu arada not olsun cor-d lerde sadece tam otomatiklerde şanızman üzerinde yağ sağutucu olur..
 
Arkadaşlar bugün bi kaç ustayla görüştüm hepsi yağ pompası contası dedi görüşleriniz için teşekkür ederim kazasız belasız İnşallah (y)
 
Geri
Üst