sıralı sistemde enjektörden sonraki hortumun uzunluğunun yakıta etkisi nedir ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan otto
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

otto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
492
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar sıralı sistemde enjektörlerden sonraki hortumların kısa olması yakıta etkirmi, daha az yakmasını sağlayabilirmiyiz. yada hortum kısa olduğu için performans artışı elde edebilirmiyiz?
 
Bence yakıta etkimez ama aracın gaza tepkisine etkir..

Şoleki gaz kelebeğinin aniden açıldığı durumlardaki anlık gaz ihtiyacını karşılayabilmek için hortum uzun olduğunda orada oluşturacağı ölü hacim ile bu ihtiyacı karşılayabilir..
 
mantıklı.
ama sistemin çalışmasına ters bi etkisi olabilirmi acaba? uygulayan varmıdırki?
 
İlk çalışma anında avantaj mı sağlar dezavantajmı ona karar veremedim.. :]
 
hortumların uzun olması hem yakıtı arttırır hemde çekiş düşer. nedeni ise; uzun oldukça regülatör buharlaştırmayı ne kadar hızlı yaparsa yapsın illaki ölü nokta olduğunda gaz yetiştirememe olacaktır. otomatikmen araçta tekleme ve çekiş gücü düşer. çekiş düşünce ya gaz ayarını yükseltmek gerenkir yada gaza yüklenmek gerenkir. oda yakıtı arttırır. çok denedik ve bu sonuçlara vardık.
 
Ustalardan duyduğuma göre o hortumlar ne kadar kısa olursa o kadar performanslı oluyormuş ayrıca hepsinin boylarıda eşit olması gerekiyormuş uzunluktaki farklar 5 cm yi geçmemesi gerekiyormuş.
toyotada adamlar beyni motora diklemesine koymuşlar birazda uzağa upuzun hortumlar en uzunuyla en kısası arasında 10 cmye yakın fark oluşmuş sahibi araç hiç çekmiyor diye şikayet ediyordu ilk iş olarak beynin yerini değiştirip hortumları kısaltmak oldu...
 
kısa olması banada mantıklı geliyo, mantıken gaz hortumun içinde enjektördem çıktıktan sonra nekadar az yol giderse hızı okadar az kaybolmuş ve silindirin içine okadar hızlı girmiş olacak ani tepkilerde daha hassas hareket edecek diye düşünüyorum
konuda tecrübeli arkadaşların söyledikleride teoriyi doğruluyo, tek şüpem acaba uygulamada ters bir etki yaparmı olacaktı, hafta sonu hortumları kısaltıp deneyeceğim
 
sıralı lpg.mutlaka bakın

arkadaslar bende sıralı lpg ile bende epey ugrastım aracım vectra otomatik.ilk montajda enjektör manifold arsı hortum uzunlugu 34 cm idi mesafe cok uzun gaza gec tepki veriyor özellikle yazın klimayı rolantideyken acınca nerdeyse stop edecek bende buna bir cözüm bulmak icin epey kafa yordum.ve söyle bir işlemle hallettim enjektör horyumunun ic hacmi cok geniş bunun yerine ince vakum hortumu kuulandım bayagı zor gecer,enjektorler manifoldun arkasında idi üst kapak ile enjektör kablolarının arsından direk yukarı cıkardım ve 16 cm e düstü birde hortumun yarıyrıya inceldigini hesaplarsak eder 8 cm sonuc mükemmel yakıt azaldı gaza anında tepkı veriyor arcın cekisi arttı şu bir gercek lpg enjektörlerini benzindeki gibi direkt püskürtebilsek sonuc müthis olacak.
 
kısa tutulması gereksız ek ve baglantı yapılmaması herzaman ıyıdır ve dedıklerınızı ortaya cıkarır
 
bu söylenenlere bakılırsa ozaman enjektörlere gelen hortumunda kısa olması basınç kayıplarını azaltacaktır.
benim arabada regülatör motor un arka tarafına doğrı buradan çıkan hortum öne kadar geliyor farların hemen arkasından filtreden geçip motor kapağının üzerinde buluna enjektörlere geliyo bu mesafeyi de kısaltırsak dahada fazla performans elde edermiyiz acaba. ne dersiniz.
 
Geri
Üst