Sıfır Elektrik???

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
olaydan sonra akü çıkışından sigortayı iptal ettim.4-5 gündür müzik sistemini kullanmadım.bugün fırsatım oldu ve sigortayı tekrar bağladım.sistem kapalı olduğu halde amfi açıktı ve power ledi yanıyordu.
Mahmut dediğin gibi ilk olarak remote kablosundan kontole başladım.amfiye giren power kablosunun alt tarafından 2-3 tel kablo açılmış ve remote yuvasına bir şekilde temas etmiş.o€ nedenle teyp kapansa bile amfi çalışmaya devam etmiş.Nasıl o şekle gelmiş bilemiyorum ama kabloları söküp tekrar güzelce montajladım.Hafta sonu a komple açık kalan yerleri bantlayacağım.
 

The Day Walker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2008
Mesajlar
3,325
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
çok geçmiş olsun aynı dert bende de var 2001 vectra cdx akü boşaltıp duruyor kendisini.olmadı aküyü şarj ettirdik.olmadı takviye bugün istanbul platin e götürdüm.şarj dinamosuna ve konjektöre bakılacak dedi.toplam 350 tl falan dedi.bu tutar mantıklı mıdır_?
 

fikret_sahin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
546
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim de basima ayni sey geldi. sabah aracin basina geldim, uzaktan kumanda calismiyor. ney se mars yaptik, o da sifir. aktarma ile calistirdik. sonradan anladik ki, fan musuru takili kalmis. yenisi ile degistirdik. o da 2 tane imis, klima icinde mi varmis neymis, parcalari Bursa Hatipoglundan 70 TL ye aldim, 20 TL iscilik. simdi duzeldi. ama bana da simdi tik oldu, arabayi stop edince, 1-2 dakika bakliyorum basinda fan sustumu diye. susuyor artik.
 

dhakan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2008
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bende 15 ay önce aküyü değiştirdim, 60A Mutlu akü ile, geçen ay akü yine bitti, şarj edilsin diye bıraktım ama 1 ay olmadı bile bugün baktığımda akünün rengi yeşilden şeffafa(şarj gerekli modu) dönmüş, şehirlerarası biraz yol yapınca yeşile döndü ama bu kadar çabuk akü bitermi??Bazen teyp kendiliğinden çalışıyordu, bu neden olabilir sanırım ama cd30 teybi kontrol ettirebileceğim bir yerde yok sanırım.
 

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
usta tavan lambası dıyorum ona cok dıkakt edın ufak ama 6 7 saatte akuyu bıtırıyoo ımkan varsa ledlı olanla degıstrın yanı...
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Benimde aynısı geçen hafta başıma geldi...
Farları açık unutmuşum komple bitmiş 2 saat olmadan. neyse yokuştu vurdurdum çalıştı. ama merkezi kilit çalışıyordu gösterge yanıyordu. Marş çok hafif dönüyordu ama yetmiyordu. size de geçmiş olsun...
(aslında vurdurmak takviye yoksa yapılmalı. benim dururmumdaki gibi:))
 

The Day Walker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2008
Mesajlar
3,325
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
benim problemim hala sürüyor... :( en az 10 yere gösterdim (elektrikçi,özel serwis,yetkili serwis) kimi diyor arabada kaçak war.Kimi diyor abi bunda kaçak yok,akü bozuk.Kimi diyor hem kaçak war hem akü bozuk.Kimisi diyor şarj dinamosu bitik.Kimisi diyor lpg beyni arızalı...Ne yapacağımı şaşırdım...Cts bi serwise götürdüm.araba çalışmazken 20 amper gösterdi (lpg sigortasını sökerek),lpg sigortasını taktı cihaz 80 amper gösterdi.bu bitirir arabanın elektrik aksamında bi problem yok dedi.arkadaşlar hangisine inanayım_?fikir werebilir misiniz rica etsem_?tşk
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
15
Puanları
38
www.iststatus.com
benim problemim hala sürüyor... :( en az 10 yere gösterdim (elektrikçi,özel serwis,yetkili serwis) kimi diyor arabada kaçak war.Kimi diyor abi bunda kaçak yok,akü bozuk.Kimi diyor hem kaçak war hem akü bozuk.Kimisi diyor şarj dinamosu bitik.Kimisi diyor lpg beyni arızalı...Ne yapacağımı şaşırdım...Cts bi serwise götürdüm.araba çalışmazken 20 amper gösterdi (lpg sigortasını sökerek),lpg sigortasını taktı cihaz 80 amper gösterdi.bu bitirir arabanın elektrik aksamında bi problem yok dedi.arkadaşlar hangisine inanayım_?fikir werebilir misiniz rica etsem_?tşk

Hiçbirine inanma kendi işini kendin yapacaksın.
O gittiğin yerlerden kaçtanesi eline ölçü alerti alıp aracı kontrol etti.?

Öncelikle akü kutupbaşını söküp araya ampermetre bagla
Kapılarını kilitle ve çekilen akımı ölç. ( Bu önemli, aracın bekleme pozisyonu bu çünkü)
Kapılar açıkken : 0.150ma
Kapılar kapalı iken : 0.07ma
Görmen gerek
Eger bu değerleri görüyor isen aracın normal, Akünde sorun olabilir akünü değiştir.

Eger aracın resimdeki gibi 0,250ma gibi bir akım çekiyor ise 60Ah AKÜ nün 1 haftada boşalır.
Günde: 0.250x24=6 Amper
60 / 6 = 10 Gün ( Yani 10 gün aracı kullanmazsan 10 günde akün tamamen boşalır.


69673944xv4.jpg


Eger aracın resimdeki gibi akım fazla çekiyor ise
Ampermetde baglı iken ana siğortaları sökmeye başlarsın.
Hangisini söktüğünde Akım düşüyor ise o siğortaya bağlı bölümde sorun vardır. Buna LPG de dahil.
Önce LPG siğortasını sök eger akım 0.06 seviyelerine düşüyor ise araçta srun yok LPG kısmında sıkıntı vardır. ampermetre takılı iken tesisat incelenir akım çeken yer tespit edilir.

Bu işin başka çözümü yok.
Eline ölçü aleti almadan kafadan şu vardır bu vardır diyenlere kulak asma.
 
Son düzenleme:

The Day Walker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2008
Mesajlar
3,325
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
tşk ederim dostum.cts gittiğim yerde usta senin dediğin gibi yaptı kapılar kilitli iken lpg sigortası takılı ilen 0.08 çıktı,lpg sigortasını söktü 0.02 çıktı...bende cts günü ampermetreyi elime alıp sökme takma yoluna gideceğm.teşekkür ederim aydınlatıcı bilgilerin için...
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
15
Puanları
38
www.iststatus.com
tşk ederim dostum.cts gittiğim yerde usta senin dediğin gibi yaptı kapılar kilitli iken lpg sigortası takılı ilen 0.08 çıktı,lpg sigortasını söktü 0.02 çıktı...bende cts günü ampermetreyi elime alıp sökme takma yoluna gideceğm.teşekkür ederim aydınlatıcı bilgilerin için...

0.02 ve 0.08 çok küçük değerler. Bunlardan AKÜ boşalmaz.
Sende kontrol et eger bu şekildeyse sorun yok.

Ama 0.20 , 0,80 diyosan sorun vardır. virgülden sonraki hanelere dikkat et.

Eger aracında akım normal çıkarsa kutup başını bagla.
AKÜ voltajını ölç. Sonra aracı şalıştır şarj voltajını ölç.
şarj voltajın 14.5 Civarında ise sorun yoktur.

Sorun akünde kalır. Kendi içinden boşalıyor olabilir. garantisi varsa servisine ver fabrikaya göndersinler.
 
Üst