Sıcak Motorda Geç ve Düzensiz Çalışma

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba;

Daha önce bu konu defalarca konuşuldu ama ben yaşadığım problemi bir türlü çözmedim. Araç 2008 model 1.6 Astra Classic Twinport 0 km alınmış bir araç. Aracın problemi daha 100 km de iken başlayan sıcak motorda uzun marş süresinden sonra çalışma. Yani aracın motoru soğuk iken 1,5 tur marş ile motor çalışırken eğer motor sıcak ise bu tur sayısı 6-7 ye kadar çıkıyor. Ama bu her zaman olmuyor. Bazen sıcak motorda yarım turda alırken bazen 2 turda alıyor ama bazende bu tur sayısı 7 yi bulabiliyor. Araç 12300 km oldu ve problem ara ara hiç olmadık zamanlarda hava şartlarına bakmaksızın ( -5 derece veya + 32 derece) gerçekleşiyor. Kısacası sıcak motorda aracın çalışmasının kaç turda çalışacağı hiç bir zaman net değil. Ama mesela 5 tur marş döndü ve kontağı aracı zorlamamak için kapattım. 30 sn bekledikten sonra marşa bastığımda araç çok çabuk çalışıyor. Yani sıcak motorda düzensiz ( sarsıntılı ve kaç tur olacağı belli olmayan marş süresi) veya uzun marştan sonra alma ( çalışmaya isteksiz en az 6-7 tur sonunda zorla çalışan motor ) problemleri devam ediyor.

Şimdi yetkili servislerde araca yapılanları söyleyeyim.

1- Araç 8 defa tech 2 ye bağlandı değişik sıcaklık ve koşularda hiç bir hata koduna rastlanmadı. Ayrıca araca ilişkin tüm ölçüm değerleri pozitif. Ki bu geç çalışma sorunu yetkili bir ustanın yanında da yaptı.
2- Önlem olsun diye garantiden krank devir sensörü değişti.
3-Akü aracın fabrika çıkışından itibren arızalıymış garantiden değişti.
4-6000 km de bujilerin korlaştığı tespit edildi garantiden tüm bujiler değişti.
5-EGR valfi kontrol edildi işlevini yitirdiği söylendi garantiden 0'ı takıldı.
6-Boğaz kelebi çok az kirlenmiş ama yine de temizlendi.
7-Her 3000 km de bir enjektör temizleyici konuldu.
8-Motor kompresor testine sokuldu tüm ölçümlerin gayet pozitif olduğu belirtildi.
9-Benzin pompasının basınç testi yapıldı sorun olmadığı belirtildi.
10- Araca son versiyon yazılım yüklendi.
11- Araca 95 oktan servisin anlaşmalı olduğu benzin istasyonundan benzin konuldu güvenilir olmayan yerlerden kesinlikle benzin alınmadı.

Şimdi değerli arkadaşlar ve ustalar sizlerin değerli yorum ve önerilerini bekliyorum.Araç 1 ay sonra 15.000 bakımına girecek hangi parçaya bakılmalı ne değiştirilmeli bilemiyorum. Çünkü 4 ayrı opel servisi de ne yapacağını bilemiyor Macaristan a yazdılar onlar da bilmiyor. Tek söyledikleri bu 1,6 Twinport araçlarda zaman zaman bu şikayetle gelen müşterilerinin olduğu ve bunların sayısının arttığı.

Sabredip okuyanlara şimdiden teşekkürler...
 

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sence denememiş olabilir miyim? tabi ki olay bölge müdürüne kadar gitti. ama problem her zaman olmadığı için yani kronikleşmediği için ve sonunda motor geçte olsa tek marşta çalıştığı için adamlar bunun olabileceğini ve özellikle kötü benzinden olduğunu belirtip shell e ve bp ye demediklerini bırakmadılar. Burası Almanya değil ki tüketici haklı olsun değil mi arkadaşım?
 

iberay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2007
Mesajlar
233
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim sıcakken geç çalışma kapak sökülüp kurum temizlenince subap ayarları da yapılınca geçmişti.Zannedersem kurumlar sıcakken ssübaplardan yakıtın patlama hazmesi girebiliyordu.Bu da boğulma gibi durum oluşturuyordu.Ama senin durum farklı olabilir.Ayrıca arıza bilgisayarda tespit edilemiyordu.Çünkü soğukken tek marşta alıyordu.
 

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar merhaba;

çözüm odaklı yorumlarınız olursa sevinirim..Önümüzdeki hafta araba 15.000 km bakımına giriyor da.

tşk ler.
 

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba;

Yukarıda yazan sorunlar çözüldü. Artık hiçbir deneme yapmıyorum. Nasıl mı oldu? Maalesef aracı satarak :(

Umarım kimse benim yaşadığım sorunları yaşamaz.

Herkese selamlar.
 

istasyon29

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eki 2008
Mesajlar
122
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
değişen onca parçaya ragmen. bobin buji kabloları enjektörler ve benzin pompasını değiştirmiş olalardı veya değiştirtmeye zorlatsayıdın Problemin kesin çözlrd gini.1 bu sorun benim astradada vardı. sorunu ise enjektörleri değiştirerek çözdm.1 ki benim arac birde lpg li yani ilk çalışma benzinde olduğu için bilinçli ust teşhisi koydu direk enjektör değişimi yatık. ve sorun uçççtuuuu gitti..... enjektör arızsı geç çalışmasına sebeb olmakta. bu hhiç belli olmuyordu bzen erken alıp bzen geç albiliyordu tıpkı anlattıkların gibi.!
 

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
doğru diyorsun da yazmayı unutmuştum bobin, enjektör falan hepsi değişti. ve bir gün araba hiç çalışmadı. servis bir baktı benzin pompasında ve ateşlemede bir sorun yok ama % 40 motorda kompresör kaybı var. Ne mi yaptılar tam 3 defa silindir üst kapağını kapatıp açtılar. Ama sorunu çözemediler. Ben twinport motor astra g kullanan birçok kişi biliyorum ki bu geç çalışma veya hiç çalışmama durumunu onlarca kişi yaşıyor ama sanki sorun değilmiş gibi kabulleniyor. Sadece yetki servislerde edindiğim bilgi değil,birçok oto sanayi gezdim bütün saygı değer ustalar aynı yorumu yapıyor. "Keşke opel tasarruflu diye yarattığı twinport motor yerine silindir üst kapak ve segman kalitesine özen gösterdiği bir motor yapsaydı şeklinde."

Neyse umarım tek sorunlu astra g twinport benimkidir ve kimse sorun yaşamaz.

Herkese keyifli, sorunsuz, opelli günler...
 
Üst