Sıcak motor arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan remo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İlave olarak bir de marş motoruna baktırmanı öneririm.
 
immobilizer okuma sorunu olabilirmi acaba megane ı olan bi arkadaşımın başına gelişti biraz bekleyince çalışıyodu. anahtarı okumuyomuş komple kontak değişmişti yanlış hatırlamıyorsam

bizm araçta immobilizer yok:sorry: teşekkür ederim
 
kardeşim snn arabanda 3 sorun var :
1.arabanın termostatın üzerinde soketi mavi olan sıcaklık müşürü var o arızalı 25/30 ytl gibi onu değiştirt düzelmez ise
2.sağ ön kapı direğinin içinde motronıc beyinle yanyana olan yerde siyah uzun bir benzin pompa ve ateşleme rölesi var o arızalı olabilir
3.benzin tutucunda problem olma ihtimali yüksek ya sistemde kalması gereken benzin geri kaçıyor yada pompanın basıncı düşük geliyor bide pompa basıncını ölçtür ok 3 temel yapması beklenen arızaların bunlar geçmiş olsun sonucuda buraya yazarsan sevinirim saygılar
bu arızalar mekanik arıza olduğu için arıza ışığını yakmazlar
son olarakta bobinin arızalı olabilir aşırı ısınınca kesiyor soğuyunca ateşliyor
bu arızayı yaptığında ateşleme varmı bakmalısın eğer yoksa ya bobin yada 2. seçenekteki röle ok o röle hem pompaya hemde ateşlemeye konut verir aynı anda
 
Son düzenleme:
Özellikle klima açıkken demişsin.? Klima açıkken aracın radyatörünün önündeki klima radyatörü de gazı soğutmak için ısınır. Ve aracında normalden biraz daha hararet yapmasına neden olur.
Şase oksitlenip tam alamadığında Radyatör sogutma fanının devrinde çalışmaz ve yeteri kadar sogutma yapamaz. Klma için ayrı fanın var ise onun içine aynı şey geçerli. Buda aracında özellikle klimayı açtığında normalin üzerinde hararete neden olur. Motor 100 C olduğunu motora derece koyarakmı ölçüyon. göstergeden bakmıyomusun. Scaklığın 90C olması lazım motorun fasla ısınıyor ve muhtemelen termiklerden biri korumaya alıyor.

Aynı şey başıma geldiği için söylüyorum. Formda da klima hararet diye aratırsan sonuç bulabilirsin.
büyük ihtimalle arıza bu
 
Sevgili arkadaşlar uzunca bir aradan sonra tekrar merhaba. Tatil biraz uzun sürdü galiba. Arabadaki sorun çözüldü. Marş motorunun otomatiği arızalanmış. İşin komiği söküldğü zaman hiç bir problem göstermiyordu. tek başına marş otomatiği bulamayınca ustamızın biraz daha arayalım ısrarlarına karşı çıkarak marş motorunun komple değişimini istedim. altı kaval üstü şişhane olmasın dedim. Bu değişiklikle sorun tamamen çözüldü. İlgilenen ve yardımcı olmaya çalışan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

( bu marş motoru benim bildiğim eski kullandığım arabaların kine nazaran ne kadar küçükmüş. Birde onu alıp arkalara saklamışlar :) )
 
aynı sorun..

Çözüm..
Opel Team ve

Parça : Marş motoru.

Konu Eski ama belki bu sorunu arayan yeni arkadaşlara faydası olur.
 
Geri
Üst