Servis zamanı lütfen yardım!!!

baticaliskan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
380
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sizce de servislerimiz işi abartıyormu? Amaçları arabalarımız servisini yapmak mı yoksa çok sık bişeyler değiştirip fazladan para kazanmakmı?
Benim merak ettiğim şu bu arabalar kaç bin km de bir hangi yönden parçaları değişmeli? Mesela hava filtresi,benzin filtresi,polen filtresi,yağ filtresi,yağın tamamen değişmesi(ekleme olayı hiç mi yapılmamalı?),bujiler?
Servisim mi beni yontmaya çalışıyor,benim başıma işsizlik mi vurdu anlayamadım.Şimdiden herkese teşekkürler :confused:
 

selim85

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
226
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
katılıyorum sana ama bunu anlamanın da bir yolu yok sanırım... hem de bu işlerde yeniysen hakkaten cok üzülüyorsun.. olay tanıdık bir yer bulmakta ama o da herkese nasip olmuyor işte:(
 

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,303
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Aslında yıllarca sanayideki özel servislere gidip abi ucuz olsun mantığına alıştığımız için bize yetkili servisler bu türlü geliyor. Oysa opel aracın bakım periyotlarını, bu periyotlarda değişmesi gereken parçaları listelemiş. Bunları her yetkili servisten temin edebilirsiniz. Atıyorum X bir parçanın ömrü 10bin km ise yetkili servis onu 10bin km sonra değiştirmek zorundadır, ama siz işi fiyat açısından düşünüğ özel servise gittiğinizde "abi bu seni 3-4 bin idare eder değiştirmeye gerek yok" diyebilirler veya siz bu talepte bulunabilirsiniz.

Aracımın garantisi dolmasına rağmen ben hala yetkili servise gidiyorum, evt belki daha fazla para ödüyorum ama içim rahat oluyor. Yarın öbür gün Allah korusun bir aksilik olduğunda elimde belgelerim vs var ve hatanın karşı taraftan kaynaklandığını ispatlamak çok daha kolay
 

kaptanalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
çok doğru sölüyorsunuz ama 15. bakım astra twinport için 380 tl istiolar aynı gm ürünleriyle özel serviste 170 180 çıkıyorsun.periyodik bakımda sana bir zarar vercek işlem yapılma şansı yokki başında durduğun sürece.bence bakım haricinde yetkili servis iyidir ama periyodik bakımlarda kullanmıyorum
 

ynsak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2008
Mesajlar
663
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çok doğru sölüyorsunuz ama 15. bakım astra twinport için 380 tl istiolar aynı gm ürünleriyle özel serviste 170 180 çıkıyorsun.periyodik bakımda sana bir zarar vercek işlem yapılma şansı yokki başında durduğun sürece.bence bakım haricinde yetkili servis iyidir ama periyodik bakımlarda kullanmıyorum

Gm parçalarla Astra'nın bakımının 170-180 TL tutması imkansız muadil parça kullanarak o para tutuyor ben şu ana kadarda hiç bi özel servisin bakım için gm parça kullandığını görmedim. Geçen hafta elime yağ filitresi geçti üzerinde GM damgası var ama alakası bile yok bunlarada dikkat etmek lazım
 

KADIOGLU

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
576
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bende geçen hafta arabamın 45.000 bakımını yaptırdım. Arabanın garantisi bittiği için özel servise götürmeyi düşündüm ve servis ücretini öğrenmek için özel servise telefon ettim fakat telefonda fiyat vermediklerini söylediler.

Opel'in, garantisi bitmiş araçalar için 50Tl'lik yakıt çeki verdikleri kampanyayı duyunca arabayı herzaman götürmüş olduğum yetkili servise götürdüm, 370 Tl tuttu, 50Tllik yakıt çekini de alınca 320'ye gelmiş oldu, servise duymuş olduğum güvenden dolayı kafamın rahat olmasıda cabası.

Hemen hemen her Astra H sahibinin başına gelen, farlar açıkken kornanın bazen çalıp bazen çalmaması durumu benim başımada geldi. Ben cim modülünden şüphelenerek aracı her zaman gittiğim servise götürdüm, incelediler ve başka bir parçadan kaynaklandığını söylediler. Aracın garantisi bitti için bu parçayı normalde ücretli değiştirmeleri gerektiğini fakat opel'e sorup bana döneceklerini belirttiler ve bir hafata sonra onay geldiğini ve istediğim anda parçanın ücretsiz olarak değiştirileceğini söylediler ve değiştirdiler. Fakat aynı arıza kısa bir süre sonra tekrarlayınca tekrar servise gittim bu sefer arızanın cim modülünden kayanaklandığını belirttiler ve yazışmalardan sonra fatura tutarı 850 Tl olan parça ücretsiz olarak değiştirildi. Şuna eminim ki bu süre zarfında ben aracımı herhangi bir şey için özel bir servise götürmüş olsaydım bu şekilde davranmaz, aracın garantisi bittiği için direk ücret talep ederlerdi. Biraz uzun oldu ama :rolleyes: kısaca imkanımız varsa yetkili ve herzaman gitmiş olduğumuz servise gitmek uzun vadede bize avantaj sağlıyacaktır.
 

Pehlivanoğlu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Mar 2008
Mesajlar
2,133
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim arabanında 45000 bakımı yaklaşıyor. nereye götürsem diye düşünüp duruyorum, heralde yetkili servise götüreceğim yine.
 

MERKEZ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2009
Mesajlar
2,260
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Aslında yıllarca sanayideki özel servislere gidip abi ucuz olsun mantığına alıştığımız için bize yetkili servisler bu türlü geliyor. Oysa opel aracın bakım periyotlarını, bu periyotlarda değişmesi gereken parçaları listelemiş. Bunları her yetkili servisten temin edebilirsiniz. Atıyorum X bir parçanın ömrü 10bin km ise yetkili servis onu 10bin km sonra değiştirmek zorundadır, ama siz işi fiyat açısından düşünüğ özel servise gittiğinizde "abi bu seni 3-4 bin idare eder değiştirmeye gerek yok" diyebilirler veya siz bu talepte bulunabilirsiniz.

Aracımın garantisi dolmasına rağmen ben hala yetkili servise gidiyorum, evt belki daha fazla para ödüyorum ama içim rahat oluyor. Yarın öbür gün Allah korusun bir aksilik olduğunda elimde belgelerim vs var ve hatanın karşı taraftan kaynaklandığını ispatlamak çok daha kolay

Parcanın periyodik değişimi konusu doğru. Tek sıkıntı dervis fiyatları.
 

Ghent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
2,385
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Her zaman yetkili servise götürdüm aracımı,hiçbir sorunla da henüz karşılaşmadım.Ancak çoğu opel servisin saçma saçma işler yaptıgını biliyorum.Artık servistekiler ile içli dışlı oldugumdan dolayı bir korkum yok,araca birşey yapılırken hep yanında duruyorum,izleyip bakıyorum..Gelen parçaları tek tek kontrol ediyorum...Ancak bundan sonra değişecek olan parçalarımı imkanım varsa dışardan almayı düşünüyorum.Örneğin aracın debriyaj setini bir daha sıyırırsa servisten almak yerine gidip Sachs'tan almayı düşünüyorum :D

Bakımların da bu kadar sık olmasının sebebi ülkemiz şartlarından kaynaklanıyor...Atıyorum TR de 15.000'de bir olan bakım süresi , Almanya'da 20.000'de bir gibi...
 

apandul

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2009
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Merhaba

Opel araçların bakım periyotları 15.000 km yada 1 yıl dır. hangisi önce dolarsa.

15.000 km / Yıllık bakım Motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi ve polen filtresi değişir.
Benzinli Astra H araçlarda benzin filtresi deponun içinde olduğu için değişmez.
Astra H ve Vectra C araçlarda tam sentetik yağ kullanılırsa yağ değişimi 30.000 km / 2 yıl da yapılır. Ama bu işlem genelde Türkiye'de onerilmez. Euro 4 yakıt ve yağ bulunmadığı için. Triger setlerinin değişim periyodu 60.000 km / 4 yıl dir.
 
Üst