Servis zamanı lütfen yardım!!!

baticaliskan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
380
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sizce de servislerimiz işi abartıyormu? Amaçları arabalarımız servisini yapmak mı yoksa çok sık bişeyler değiştirip fazladan para kazanmakmı?
Benim merak ettiğim şu bu arabalar kaç bin km de bir hangi yönden parçaları değişmeli? Mesela hava filtresi,benzin filtresi,polen filtresi,yağ filtresi,yağın tamamen değişmesi(ekleme olayı hiç mi yapılmamalı?),bujiler?
Servisim mi beni yontmaya çalışıyor,benim başıma işsizlik mi vurdu anlayamadım.Şimdiden herkese teşekkürler :confused:
 
katılıyorum sana ama bunu anlamanın da bir yolu yok sanırım... hem de bu işlerde yeniysen hakkaten cok üzülüyorsun.. olay tanıdık bir yer bulmakta ama o da herkese nasip olmuyor işte:(
 
Aslında yıllarca sanayideki özel servislere gidip abi ucuz olsun mantığına alıştığımız için bize yetkili servisler bu türlü geliyor. Oysa opel aracın bakım periyotlarını, bu periyotlarda değişmesi gereken parçaları listelemiş. Bunları her yetkili servisten temin edebilirsiniz. Atıyorum X bir parçanın ömrü 10bin km ise yetkili servis onu 10bin km sonra değiştirmek zorundadır, ama siz işi fiyat açısından düşünüğ özel servise gittiğinizde "abi bu seni 3-4 bin idare eder değiştirmeye gerek yok" diyebilirler veya siz bu talepte bulunabilirsiniz.

Aracımın garantisi dolmasına rağmen ben hala yetkili servise gidiyorum, evt belki daha fazla para ödüyorum ama içim rahat oluyor. Yarın öbür gün Allah korusun bir aksilik olduğunda elimde belgelerim vs var ve hatanın karşı taraftan kaynaklandığını ispatlamak çok daha kolay
 
çok doğru sölüyorsunuz ama 15. bakım astra twinport için 380 tl istiolar aynı gm ürünleriyle özel serviste 170 180 çıkıyorsun.periyodik bakımda sana bir zarar vercek işlem yapılma şansı yokki başında durduğun sürece.bence bakım haricinde yetkili servis iyidir ama periyodik bakımlarda kullanmıyorum
 
çok doğru sölüyorsunuz ama 15. bakım astra twinport için 380 tl istiolar aynı gm ürünleriyle özel serviste 170 180 çıkıyorsun.periyodik bakımda sana bir zarar vercek işlem yapılma şansı yokki başında durduğun sürece.bence bakım haricinde yetkili servis iyidir ama periyodik bakımlarda kullanmıyorum

Gm parçalarla Astra'nın bakımının 170-180 TL tutması imkansız muadil parça kullanarak o para tutuyor ben şu ana kadarda hiç bi özel servisin bakım için gm parça kullandığını görmedim. Geçen hafta elime yağ filitresi geçti üzerinde GM damgası var ama alakası bile yok bunlarada dikkat etmek lazım
 
Bende geçen hafta arabamın 45.000 bakımını yaptırdım. Arabanın garantisi bittiği için özel servise götürmeyi düşündüm ve servis ücretini öğrenmek için özel servise telefon ettim fakat telefonda fiyat vermediklerini söylediler.

Opel'in, garantisi bitmiş araçalar için 50Tl'lik yakıt çeki verdikleri kampanyayı duyunca arabayı herzaman götürmüş olduğum yetkili servise götürdüm, 370 Tl tuttu, 50Tllik yakıt çekini de alınca 320'ye gelmiş oldu, servise duymuş olduğum güvenden dolayı kafamın rahat olmasıda cabası.

Hemen hemen her Astra H sahibinin başına gelen, farlar açıkken kornanın bazen çalıp bazen çalmaması durumu benim başımada geldi. Ben cim modülünden şüphelenerek aracı her zaman gittiğim servise götürdüm, incelediler ve başka bir parçadan kaynaklandığını söylediler. Aracın garantisi bitti için bu parçayı normalde ücretli değiştirmeleri gerektiğini fakat opel'e sorup bana döneceklerini belirttiler ve bir hafata sonra onay geldiğini ve istediğim anda parçanın ücretsiz olarak değiştirileceğini söylediler ve değiştirdiler. Fakat aynı arıza kısa bir süre sonra tekrarlayınca tekrar servise gittim bu sefer arızanın cim modülünden kayanaklandığını belirttiler ve yazışmalardan sonra fatura tutarı 850 Tl olan parça ücretsiz olarak değiştirildi. Şuna eminim ki bu süre zarfında ben aracımı herhangi bir şey için özel bir servise götürmüş olsaydım bu şekilde davranmaz, aracın garantisi bittiği için direk ücret talep ederlerdi. Biraz uzun oldu ama :rolleyes: kısaca imkanımız varsa yetkili ve herzaman gitmiş olduğumuz servise gitmek uzun vadede bize avantaj sağlıyacaktır.
 
Benim arabanında 45000 bakımı yaklaşıyor. nereye götürsem diye düşünüp duruyorum, heralde yetkili servise götüreceğim yine.
 
Aslında yıllarca sanayideki özel servislere gidip abi ucuz olsun mantığına alıştığımız için bize yetkili servisler bu türlü geliyor. Oysa opel aracın bakım periyotlarını, bu periyotlarda değişmesi gereken parçaları listelemiş. Bunları her yetkili servisten temin edebilirsiniz. Atıyorum X bir parçanın ömrü 10bin km ise yetkili servis onu 10bin km sonra değiştirmek zorundadır, ama siz işi fiyat açısından düşünüğ özel servise gittiğinizde "abi bu seni 3-4 bin idare eder değiştirmeye gerek yok" diyebilirler veya siz bu talepte bulunabilirsiniz.

Aracımın garantisi dolmasına rağmen ben hala yetkili servise gidiyorum, evt belki daha fazla para ödüyorum ama içim rahat oluyor. Yarın öbür gün Allah korusun bir aksilik olduğunda elimde belgelerim vs var ve hatanın karşı taraftan kaynaklandığını ispatlamak çok daha kolay

Parcanın periyodik değişimi konusu doğru. Tek sıkıntı dervis fiyatları.
 
Her zaman yetkili servise götürdüm aracımı,hiçbir sorunla da henüz karşılaşmadım.Ancak çoğu opel servisin saçma saçma işler yaptıgını biliyorum.Artık servistekiler ile içli dışlı oldugumdan dolayı bir korkum yok,araca birşey yapılırken hep yanında duruyorum,izleyip bakıyorum..Gelen parçaları tek tek kontrol ediyorum...Ancak bundan sonra değişecek olan parçalarımı imkanım varsa dışardan almayı düşünüyorum.Örneğin aracın debriyaj setini bir daha sıyırırsa servisten almak yerine gidip Sachs'tan almayı düşünüyorum :D

Bakımların da bu kadar sık olmasının sebebi ülkemiz şartlarından kaynaklanıyor...Atıyorum TR de 15.000'de bir olan bakım süresi , Almanya'da 20.000'de bir gibi...
 
Merhaba

Opel araçların bakım periyotları 15.000 km yada 1 yıl dır. hangisi önce dolarsa.

15.000 km / Yıllık bakım Motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi ve polen filtresi değişir.
Benzinli Astra H araçlarda benzin filtresi deponun içinde olduğu için değişmez.
Astra H ve Vectra C araçlarda tam sentetik yağ kullanılırsa yağ değişimi 30.000 km / 2 yıl da yapılır. Ama bu işlem genelde Türkiye'de onerilmez. Euro 4 yakıt ve yağ bulunmadığı için. Triger setlerinin değişim periyodu 60.000 km / 4 yıl dir.
 
Geri
Üst