Sentetik Antifriz

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sas_sas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
790
Tepkime puanı
13
Puanları
18
Kırmızı Yeşil derken şimdi de inorganik (Sentetik) veya organik Antifriz meselesi çıktı başımıza..

Bu farklı iki antifriz birbirine karışmadığı için, artık alırken buna da dikkat etmemiz gerekiyor..

Google da "NEKA Radyatör Antifiriz -36 C 3 Litre 3 LT" diye aratın ve verilen talimatında şöyle yazıyor;

"TALİMATLAR:
Soğutma sistemini boşaltınız ve suyla çalkalayınız.Daha sonra antifriz soğutucusunu suyla karıştırmadan ilave ediniz veya ihtiyaca göre ölçekteki gibi su ekleyiniz.Kullanıma hazır antifriz inorganik yapıda olduğundan ,ekleme yapılırken organik antifriz eklemeyiniz ."

"Kırmızı antifriz" diye arattığımızda da karşımıza bir çok organik antifriz çıkıyor..
örneğin;

Licoil, Als, Milpet markalarında Organik Kırmızı Antifrizleri..

Artık antifriz alırken ve eklerken veya ustamız eklerken daha da dikkat etmemiz gerekiyor..
 
Bulabildiğim diğer bilgiler;

Organik asit teknolojisi (OAT) ile üretilen yapısında borat, nitrit ve silikat içermeyen doğada çözünebilir uzun ömürlü organik antifrizler inorganik yapıda olanlara kıyasla doğaya daha az zarar verirler ve özellikle yeni nesil araçlarda kullanılan alüminyum aksamlı radyatörler için organik yapılı antifrizler uygundur. İnorganik yapılı antifrizler yılda bir değiştirilmesi gerekirken uzun ömürlü organik antifrizlerde süre minimum iki yıldır.

Araçlarda kullanılan antifrizin hangi tip olduğunu anlayabilmek kolay değildir. Bu noktada antifrizin rengi kesinlikle yardımcı olmamaktadır. Amerikan menşeli araçlarda genellikle yeşil veya turuncu, Avrupa ve Uzak doğu menşeli araçlarda mavi veya kırmızı,Japonya menşeli araçlarda ise genellikle kırmızı renkte antifriz bulunmaktadır. Ayrıca antifrizin su ile karışım miktarı da nihai karışımın rengini etkilemektedir. Bundan dolayı renk üzerinden yorum yapmak sağlıklı değildir. Burada şunu belirtmekte fayda var: Pembe renkli antifriz (B12) yeşil renkli antifrizlere göre ısıyı daha iyi taşırlar. Bir diğer farkı fosfat içermediği için yeni nesil alüminyum motor kapaklarını korozyon ile aşındırmaz ve de en güzeli sistemde hafif bir sızıntı olduğunda hava ile temas ederek o noktada kurur ve gözle tespit edilmesini sağlar. Speedol antifriz çeşitlerinin inorganik yapıda yeşil, organik yapılı/arda kırmızı renkli ayrımı yapılmıştır.
 
2000 model öncesi tüm araçlarda mavi-yeşil (inorganik), 2000 model üzerinde ise kırmızı-turuncu-pembe (organik) antifiriz kullanılır diye biliyorum.. En doğrusu aracı özel servise veya yetkili servise bakıma götürdüğünüzde kendilerinin halletmesi.. Zaten bakım için götürdüğünüzde bile derecesini kontrol ediyorlar.. Kendim yapacağım dersenizde hangi özelliklerde olması gerektiğini yetkili servise danışırsınız öyle değişim yaparsınız...
 
kırmızı,g12 yenileri g13 sanırım...oat yada organik.hepsi aynı olmalı yanlış bilmiyorsam.castrol sf kırmızıdır mesela.
araçların hepsi neredeyse son 20 yıldır zaten aluminyum kapak radyatör kullanır. bu organik meselesi doğaya vereceği zararı azaltmak bir bakıma. kireci çözer bu yüzden bizim anfriz kullanılmamış araçlarımızda bizde korku yaratır...
opellerde kullanılmasında sakınca yoktur zira yetkilide oat kırmızı antfriz kullanır...
 
Geri
Üst