Sente Ayarı bozuk...Sizce doğru teşhis mi??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ondercdx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ondercdx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Haz 2009
Mesajlar
281
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar,geçenlerde trigeri değiştirdim.Ardından,

1-Servisten çıkar çıkmaz önce psikolojik olduğunu düşündüğüm ama şimdi emin olduğum çok az bir performans kaybı söz konusu.

2-Triger değişmeden önce hiç olmayan devir dalgalanmaları yaşıyorum çok sık olmasada arada yapıyor.

3-Rölantide motor devri çok az yükseldi.normalde 800 devirlerdeyse şimdi 850-900 gibi ve yol bilgisayarının gösterdiği yakıtta fazla.1.5-1.6 civarı rölantide.

4-Motor rölantide daha sarsıntılı ve gürültülü çalışmaya başladı.Sesi değişti.

5-Aracın yakıtı epey arttı hatta 1.5-2 katına çıktı diyebilirim.

6-Gaz verip çektiğimde motor devrinin düşmesi sesinin ardından arkadan gelen hafif bir tırrr sesi var gibi eskiden böyle bir ses yoktu.

7-Aracı 3 yıldır kullanıyorum ve 3 yıldır kullandığım araç bu değil kesinlikle.Ustaya tekrar gittim fazla özenli olduğumu motor sesinin normal olduğunu söyledi ama bence kesinlikle bir anormallik var.

Şimdi soruma gelelim.Ustanın triger setini hatalı değiştirdiğine ihtimal vermiyorum ama sizcede bir ayarsızlık söz konusu değil mi??

Artık ustalara aç kapa parası vermekten bıktım.Ben teşhisi koydum ve sente ayarı bozuk diyorum,eğer sizde öyle diyorsanız götüreceğim başka bir ustaya.Mesela opel garage'a.Çok tavsiye ediyorsunuz.
 
kardesim o ustan ise yaramiyor..sunu belirteyim...sentede bir dis uymassa o bile aracin cekisinde yakitda degisiklige sebep olur..birde triger kayisi dis sayisi orjinali ile aynimi??? buda önemli...arac triger degisiminden sonra anormallik varsa usta bunu kabul etmek zorunda triger sentede degil..isini temiz yapsin tekrar kontrol etsin...müsteri yalan demiyorya??? zaten alsin araci sürsün baksin..
 
götür başka yere yaptır bende sente bozuk diyorum anlattığına göre ki zaten triger değiştikten sonra yapması ona işaret
 
6-Gaz verip çektiğimde motor devrinin düşmesi sesinin ardından arkadan gelen hafif bir tırrr sesi var gibi eskiden böyle bir ses yoktu.


trigeri değiştikten sonra özellikle 1 ve 2. viteslerde bu tırrr sesi bendede olmaya başladı. sanki eksozda patlak varmış gibi. veya bazı minibüsçüler egsoz ötsün diye birşey yapıyorlar. hafif bu ötme sesini andıran bir ses olmaya başladı.
 
Piyasada doğru dürüst usta bulmak çok zor. Ben artık bir ustaya bağlı kalmıyorum. Bişey yaptıracaksam 3-4 yere soruyorum ve bana mantık olarakta fiyat olarakta uygun gelen kişiye yaptırıyorum.
 
triger setini orj gm taktık kayışta diş sayısında bir sorun yokta takarken dikkatten kaçan birşeyler olmuş sanırım neyse haftasonu tekrar kontrol ettireyim bakayımm...Ha birde ara bot bu 1 ay içinde 2. triger ilkini bosch serviste taktırmıştım ayarlar düzgündü ama adamlar orj takın dediğimde halde yan sanayii dandik bir şey takmışlardı içim rahat etmedi söktürdüm onu bu seferde ayarlarda problem var ne zormuş bi triger değiştirmek keşke kopana kadar dursaydı.

ayrıca o ses hakkaten 1-2 de geliyor araca gaz verdikten sonra devir düşeren motor sesinin ardından tırrr diye ekstra bir ses daha geliyor.Tabi bu ses triger değiştikten sonra gelmeye başladı.
 
Son düzenleme:
ayrıca o ses hakkaten 1-2 de geliyor araca gaz verdikten sonra devir düşeren motor sesinin ardından tırrr diye ekstra bir ses daha geliyor.Tabi bu ses triger değiştikten sonra gelmeye başladı.

evet ben çok denedim. her viteste denedim. sadece 1 ve 2. viteste gazı bırakınca tırrrr diye bi ötme sesi geliyor. ve dediğiniz gibi bu triger değiştikten sonra oldu. bu konudaki tecrübelerinizi özellikle benimle paylaşırsanız sevinirim. çünkü sanırım ortak bi sorunumuz var.
 
triger kayisinin oldugu dis plastik kapaga sürtmesin???
yani gevsekligi ile ilgili olarak belli devirlerde kapaga sürtmesin???
bir baktirin
 
yok kapağa sürttüğünü sanmıyorum kapağı hafif esnetip açıp baktım kayış motordan tarafta en dipte.

hem olay sadece ses sorunuda değil ilk mesajımda yazdığım gibi aracımda sadece benim anlayabildiğim bir çalışma düzensizliği var oda yıllardır kullandığım bir araç olduğu için en ufak bir değişikliği fark edebiliyorum.performansta hafif bir düşüklük seste ve titreşimde de çok az bir artış var yakıtta epey arttı.
 
gergi takozunda problem olabilir mi?
 
Geri
Üst