- Katılım
- 10 Tem 2014
- Mesajlar
- 16
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 40
Arkadaşlar merhaba,
Aracım 2008 z13dth 90hp corsa.
bayramda 300 km uzun yol giderken aracım çekişten düştü ve simsiyah duman atmaya başladı. Gittiğim yerde baktırdım turbo hortumu patlamış olduğunu gördük ve değiştirdik. Siyah duman ve çekiş problemi kalmadı.
300 km lik yolu tekrar geri gelirken aracımın tekrar çekişten düştüğünü farkettim. Ama bu sefer siyah duman atmıyordu. Sanayi ye gittim. Turboyu kontrol ettiler çalıştığını söylediler(ıslık sesi vs de yok) turboda sorun yokmuş. Ben adamlara turbonun önceden 2000 devirde devreye girdiğini ve aracı hissedilir şekilde hızlandırdığını söyledim. Şimdi turbo 2750-3000 devirde devreye giriyor ve eskisi gibi bir hızlanma hissettirmiyor. Adamlar baktı etti denediler aracı. Herşeyin normal olduğunu söylediler. Araç düşük devirlerde çok hissizleşti. Eskiden düşük devirlerde daha iyi çekişi vardı ve 2000 devirden sonra turbo hissedilir bir şekilde devreye giriyordu.
Ben selenoid valfinden olabileceğini söyledim ama bana turbo açıyorsa selenoid çalışıyordur gibi bir açıklama yaptılar. Burada başka bir selenoid takıp deneme imkanları da yokmuş. Ben riske girip selenoid i değiştirsem mi? Yoksa bu arıza ile ilgili herhangi bir tavsiyesi olan var mı?
Aracım 2008 z13dth 90hp corsa.
bayramda 300 km uzun yol giderken aracım çekişten düştü ve simsiyah duman atmaya başladı. Gittiğim yerde baktırdım turbo hortumu patlamış olduğunu gördük ve değiştirdik. Siyah duman ve çekiş problemi kalmadı.
300 km lik yolu tekrar geri gelirken aracımın tekrar çekişten düştüğünü farkettim. Ama bu sefer siyah duman atmıyordu. Sanayi ye gittim. Turboyu kontrol ettiler çalıştığını söylediler(ıslık sesi vs de yok) turboda sorun yokmuş. Ben adamlara turbonun önceden 2000 devirde devreye girdiğini ve aracı hissedilir şekilde hızlandırdığını söyledim. Şimdi turbo 2750-3000 devirde devreye giriyor ve eskisi gibi bir hızlanma hissettirmiyor. Adamlar baktı etti denediler aracı. Herşeyin normal olduğunu söylediler. Araç düşük devirlerde çok hissizleşti. Eskiden düşük devirlerde daha iyi çekişi vardı ve 2000 devirden sonra turbo hissedilir bir şekilde devreye giriyordu.
Ben selenoid valfinden olabileceğini söyledim ama bana turbo açıyorsa selenoid çalışıyordur gibi bir açıklama yaptılar. Burada başka bir selenoid takıp deneme imkanları da yokmuş. Ben riske girip selenoid i değiştirsem mi? Yoksa bu arıza ile ilgili herhangi bir tavsiyesi olan var mı?