Sarsıntılı çalışma ve çekiş sorunu

locke1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2012
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,

beni uzun zamandır rahatsız eden rölantide sarsıntılı çalışma ve ivmelenirken kısa süreli güç kaybı sorunum hala devam ediyor.
Bir de şimdi üzerine radyatör suyu eksiltme sorunu çıktı.
Aracı yarın servise götüreceğim, randevu aldım. Servis Opel ATM (Pendik)

Ancak forumda da konuyu yeni başlık altında açmak istedim. bir süredir forumu takip ediyorum ve benzer sorunlar gördüm ve ilgili kişiler ile de yazıştım. Ancak sanki bende ki
sorun daha farklı. Özetleyeyim..

Çok eskiden beri ivmelenirken (2000-3000 devir arası) aracın çekişinde "kesilmeler" oluyor. Bunlar zaman zaman çok hafif zaman zaman daha belirgin oluyor.
Örneğin 60-70 ile 4. Viteste giderken hızlanmaya başladınız. 2500-3000'e doğru motor devri yükselirken rastgele aralıklarda hızlanmada çok kısa güç kesiliyor. Bazen çok hafif oluyor, öyle ki yol sarsıntısı ile ayırt etmek imkansızlaşıyor. ilk 3 viteste bunu yakalamak neredeyse imkansız. ancak büyük viteslerde daha rahat belli oluyor.
Klima, radyo, farlar ve yokuş yukarı giderken hele daha da belirgin oluyor.

ikinci sorun ise son 4-5 aydır rölantide aracın içinde sarsıntı hissetmeye başladım. Daha sık sabahları aracı ilk çalıştırdığımda oluyor. Ancak uzun süre çalışmış olsa bile bir yerde ışıklarda beklerken birden bire sarsıntılı çalışmaya başlıyor. bir süre sonra düzelebiliyor. Bu sarsıntı rölantide iken klimayı devreye sokarsam bir hayli şiddetli olabiliyor.

Serviste defalarca baktırdım. 2-3 kez yazılım güncellendi, emme manifolt contası değişti (arıza vermişti araç) ve
rölantide sarsıntılı çalışma nedeniyle ateşleme bobini değişti ancak sorun devam ediyor.

Servisin tavsiyesi üzerine son 3-4 depoyu test amaçla Shell 97 oktan aldım ve yüksek devirlerde kullandım. Sırf kurtulmak için (olmaz ya) motora yüklendim durdum. ortalama 11-12 Litre yaktık boş yere.

Araç 42000'de 45bin bakımı yapıldı. Bujiler, filtreler vs. yeni değişti. İyi hoş 30 bin bakımda Gedizlerde yaptırmıştım. aynı problemleri onlara da anlattım. Çözüm üretemediler.

Gaz kelebeği olabilir derseniz, gaz kelebeği değişmedi. Ancak bana pek mantıklı gelmiyor, ister rölanti olsun ister ivmelenme konusu, gaz kelebeği her halukarda yaklaşık %20 açık olacaktır. Bana rölantideki sarsıntı, sanki motorun dönmesine engel olan (klima gibi) bir şey varmış gibi geliyor. Hani rölantide güç üretmediği için motor daha fazla etkilenir her şeyden bunu anlayabiliyorum. ancak bu durumda klima ve havalandırma kapalı iken hiç yapmaması gerekir. Veya tersi duruma bakarsak, klima tam güç devrede iken tamamen sarsıntısız (kedi gibi mırıldıyor) çalışmaması gerekir.

Şimdi daha fazla da uzatmadan ve teorilerimi bir kenara bırakıp, servise gitmeden önce tavsiyelerinize başvurmak istiyorum.

Sabırla okuduysanız çok teşekkür ederim. :)
 

Djfree

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
576
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sarsıntılı çalışma ve çekiş sorunu

Benimde dikkatimi ceken bir konu oldu.benim aracin  rolantide calistigini bile anlamiyorum,bazende sarsintili calisiyor.fakat simdiye kadar servise hic danismadim.sarsintili sekilde calistigi zamanda anlik tuketimi takip ettim.0.7 0.8 litre arasi gidip geliyor.rolanti devrinde bir sikinti goremedim.simdilik bu sekilde kullaniyorum.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sarsıntılı çalışma ve çekiş sorunu

Kabin içindeki havanın nemi kontrol eden ve gerektiğinde siz istemeseniz de klimayı devreye alan bir sistem mevcut, aracın konsolundaki konfigüratör mensünden konfor/klima  ayarlarına girerek bunu iptal edin, bunun dışında klimayı çalıştırdığınızda motorun silkelenemesi, gürültünün artması bazı arkadaşlarımızın yaşadığı klima kompresörü sorununu düşündürebilir.


Aracın motoru (ısı 90 dereceyken) rölantide debriyaja basmadığınızda ve fazla elektrik üretimine gerek kalmadığında çalışma devrini düşürüyor, bu esnada çok sessiz ve titreşimsiz bir halalıyor, buna alıştıktan sonra rölantide bazen az da olsa devri yükseltmesi çalışma ses ve titreşimin çok sessiz haline göre hissedilir hale gelmesine neden oluyor.
 

locke1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2012
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Ynt: Ynt: Sarsıntılı çalışma ve çekiş sorunu

arkadaşlar,

belirteyim, rölanti devri gayet normal, 750 civarı
rölantideki tüketimde gayet normal. 0,7 l/h
araç ilk çalıştığında 1200 d/d ve Max 3. l/h kadar çıkıyor ve 30sn.-1dk kadar süre içinde normale düşüyor.
debriyaj, fan vs. bunlara bir şey demiyorum. Farkındayım.

Ancak şunu belirteyim, rölantide iken sarsıntılı çalışmaya denk geldiğim günlerde fan düğmesinden iklimlendirmeyi tamamen kapatıyorum. Ekranda KAPALI yazısı görünüyor ve sarsıntılı çalışmaya devam ediyor.
Diyorum ya tam tersi de söz konusu
Klima açık ve sıcaklık seti mesela 18C yapıyorum ki kompressor yüke girsin diye. Ama süper çalışıyor. Ne sarsıntı ne bir şey.

Hani aklıma şu geliyor hep. Elektronik saçmalıyor bazen üzerinde fazla durma. Ama korkuyorum mekanik kısımdan bir şey çıkacak ileride al başına derdi sonra.

Asıl bakalım soğutma suyu neden azalmış onu merak ediyorum. Eğer son bakımda tamamladı larsa 2-3 ay içinde ~ %5O azalmış görünüyor.

Tüm bunların dışında kaplan gibi maşallah :)
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sarsıntılı çalışma ve çekiş sorunu

Soğutma suyunun azaldığını nasıl farkettiniz?
 

locke1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2012
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Ynt: Ynt: Ynt: Sarsıntılı çalışma ve çekiş sorunu

Djfree link' Alıntı:
Benimde dikkatimi ceken bir konu oldu.benim aracin  rolantide calistigini bile anlamiyorum,bazende sarsintili calisiyor.fakat simdiye kadar servise hic danismadim.sarsintili sekilde calistigi zamanda anlik tuketimi takip ettim.0.7 0.8 litre arasi gidip geliyor.rolanti devrinde bir sikinti goremedim.simdilik bu sekilde kullaniyorum.

çok takma diyorsun :)
bir kere kafa takıldı ya artık kurtulamam...

Ne bilim arkadaşlar bugüne kadar hiç bir arabada böyle bir şey yaşamadım gıcık oluyorum.
 

locke1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2012
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Ynt: Ynt: Ynt: Sarsıntılı çalışma ve çekiş sorunu

Tolga KARACA link' Alıntı:
Soğutma suyunun azaldığını nasıl farkettiniz?

önce bunu gördüm
[img=800x600]http://img.tapatalk.com/d/13/03/28/y6ymu9u7.jpg[/img]

Sonra bunu :)
[img=800x600]http://img.tapatalk.com/d/13/03/28/nezaqa9a.jpg[/img]

arıza bilgileri konusunda gayet iyi canım araç,
Servistekiler bir yerde haklı "hata verdi mi?" dediklerinde "hayır" deyince "bir sorun yoktur o zaman"
 

locke1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2012
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Ynt: Ynt: Ynt: Sarsıntılı çalışma ve çekiş sorunu

Tolga KARACA link' Alıntı:
Kabin içindeki havanın nemi kontrol eden ve gerektiğinde siz istemeseniz de klimayı devreye alan bir sistem mevcut, aracın konsolundaki konfigüratör mensünden konfor/klima  ayarlarına girerek bunu iptal edin, bunun dışında klimayı çalıştırdığınızda motorun silkelenemesi, gürültünün artması bazı arkadaşlarımızın yaşadığı klima kompresörü sorununu düşündürebilir.


Aracın motoru (ısı 90 dereceyken) rölantide debriyaja basmadığınızda ve fazla elektrik üretimine gerek kalmadığında çalışma devrini düşürüyor, bu esnada çok sessiz ve titreşimsiz bir halalıyor, buna alıştıktan sonra rölantide bazen az da olsa devri yükseltmesi çalışma ses ve titreşimin çok sessiz haline göre hissedilir hale gelmesine neden oluyor.

şu "nem" fonksiyonuna bir bakim sabah
benim araçta yok hatırladığım kadar ile
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Ynt: Ynt: Sarsıntılı çalışma ve çekiş sorunu

locke link' Alıntı:
önce bunu gördüm
[img=800x600]http://img.tapatalk.com/d/13/03/28/y6ymu9u7.jpg[/img]

Sonra bunu :)
[img=800x600]http://img.tapatalk.com/d/13/03/28/nezaqa9a.jpg[/img]

arıza bilgileri konusunda gayet iyi canım araç,
Servistekiler bir yerde haklı "hata verdi mi?" dediklerinde "hayır" deyince "bir sorun yoktur o zaman"

Hortumun bağlantı ucunda kızgın buhar izleri görülüyor, çok açık şekilde buhar sızmış hortumdan, servis bunu nasıl görmez?!
 

locke1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2012
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sarsıntılı çalışma ve çekiş sorunu

Servise şimdi bıraktım geldim.
bakalım görecekler mi.

yalnız motor sıcaklığının yükseldiğini hatırlamıyorum hiç.
ya bunlar son bakımda söküp taktılar bu hortumu. Gerçi buna da anlam veremiyorum neden söksünler ki. en fazla su eksildiyse tamamlar.

aslında motor kapağının üzeri de leke leke. onu sordum bilmiyorum dedi geçti. motor suyundan olduğunu düşünmüyorum dedi.
bak onun resmini de ekleyeyim.
 
Üst