- Katılım
- 17 Kas 2012
- Mesajlar
- 169
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 54
Arkadaşlar merhaba,
beni uzun zamandır rahatsız eden rölantide sarsıntılı çalışma ve ivmelenirken kısa süreli güç kaybı sorunum hala devam ediyor.
Bir de şimdi üzerine radyatör suyu eksiltme sorunu çıktı.
Aracı yarın servise götüreceğim, randevu aldım. Servis Opel ATM (Pendik)
Ancak forumda da konuyu yeni başlık altında açmak istedim. bir süredir forumu takip ediyorum ve benzer sorunlar gördüm ve ilgili kişiler ile de yazıştım. Ancak sanki bende ki
sorun daha farklı. Özetleyeyim..
Çok eskiden beri ivmelenirken (2000-3000 devir arası) aracın çekişinde "kesilmeler" oluyor. Bunlar zaman zaman çok hafif zaman zaman daha belirgin oluyor.
Örneğin 60-70 ile 4. Viteste giderken hızlanmaya başladınız. 2500-3000'e doğru motor devri yükselirken rastgele aralıklarda hızlanmada çok kısa güç kesiliyor. Bazen çok hafif oluyor, öyle ki yol sarsıntısı ile ayırt etmek imkansızlaşıyor. ilk 3 viteste bunu yakalamak neredeyse imkansız. ancak büyük viteslerde daha rahat belli oluyor.
Klima, radyo, farlar ve yokuş yukarı giderken hele daha da belirgin oluyor.
ikinci sorun ise son 4-5 aydır rölantide aracın içinde sarsıntı hissetmeye başladım. Daha sık sabahları aracı ilk çalıştırdığımda oluyor. Ancak uzun süre çalışmış olsa bile bir yerde ışıklarda beklerken birden bire sarsıntılı çalışmaya başlıyor. bir süre sonra düzelebiliyor. Bu sarsıntı rölantide iken klimayı devreye sokarsam bir hayli şiddetli olabiliyor.
Serviste defalarca baktırdım. 2-3 kez yazılım güncellendi, emme manifolt contası değişti (arıza vermişti araç) ve
rölantide sarsıntılı çalışma nedeniyle ateşleme bobini değişti ancak sorun devam ediyor.
Servisin tavsiyesi üzerine son 3-4 depoyu test amaçla Shell 97 oktan aldım ve yüksek devirlerde kullandım. Sırf kurtulmak için (olmaz ya) motora yüklendim durdum. ortalama 11-12 Litre yaktık boş yere.
Araç 42000'de 45bin bakımı yapıldı. Bujiler, filtreler vs. yeni değişti. İyi hoş 30 bin bakımda Gedizlerde yaptırmıştım. aynı problemleri onlara da anlattım. Çözüm üretemediler.
Gaz kelebeği olabilir derseniz, gaz kelebeği değişmedi. Ancak bana pek mantıklı gelmiyor, ister rölanti olsun ister ivmelenme konusu, gaz kelebeği her halukarda yaklaşık %20 açık olacaktır. Bana rölantideki sarsıntı, sanki motorun dönmesine engel olan (klima gibi) bir şey varmış gibi geliyor. Hani rölantide güç üretmediği için motor daha fazla etkilenir her şeyden bunu anlayabiliyorum. ancak bu durumda klima ve havalandırma kapalı iken hiç yapmaması gerekir. Veya tersi duruma bakarsak, klima tam güç devrede iken tamamen sarsıntısız (kedi gibi mırıldıyor) çalışmaması gerekir.
Şimdi daha fazla da uzatmadan ve teorilerimi bir kenara bırakıp, servise gitmeden önce tavsiyelerinize başvurmak istiyorum.
Sabırla okuduysanız çok teşekkür ederim.
beni uzun zamandır rahatsız eden rölantide sarsıntılı çalışma ve ivmelenirken kısa süreli güç kaybı sorunum hala devam ediyor.
Bir de şimdi üzerine radyatör suyu eksiltme sorunu çıktı.
Aracı yarın servise götüreceğim, randevu aldım. Servis Opel ATM (Pendik)
Ancak forumda da konuyu yeni başlık altında açmak istedim. bir süredir forumu takip ediyorum ve benzer sorunlar gördüm ve ilgili kişiler ile de yazıştım. Ancak sanki bende ki
sorun daha farklı. Özetleyeyim..
Çok eskiden beri ivmelenirken (2000-3000 devir arası) aracın çekişinde "kesilmeler" oluyor. Bunlar zaman zaman çok hafif zaman zaman daha belirgin oluyor.
Örneğin 60-70 ile 4. Viteste giderken hızlanmaya başladınız. 2500-3000'e doğru motor devri yükselirken rastgele aralıklarda hızlanmada çok kısa güç kesiliyor. Bazen çok hafif oluyor, öyle ki yol sarsıntısı ile ayırt etmek imkansızlaşıyor. ilk 3 viteste bunu yakalamak neredeyse imkansız. ancak büyük viteslerde daha rahat belli oluyor.
Klima, radyo, farlar ve yokuş yukarı giderken hele daha da belirgin oluyor.
ikinci sorun ise son 4-5 aydır rölantide aracın içinde sarsıntı hissetmeye başladım. Daha sık sabahları aracı ilk çalıştırdığımda oluyor. Ancak uzun süre çalışmış olsa bile bir yerde ışıklarda beklerken birden bire sarsıntılı çalışmaya başlıyor. bir süre sonra düzelebiliyor. Bu sarsıntı rölantide iken klimayı devreye sokarsam bir hayli şiddetli olabiliyor.
Serviste defalarca baktırdım. 2-3 kez yazılım güncellendi, emme manifolt contası değişti (arıza vermişti araç) ve
rölantide sarsıntılı çalışma nedeniyle ateşleme bobini değişti ancak sorun devam ediyor.
Servisin tavsiyesi üzerine son 3-4 depoyu test amaçla Shell 97 oktan aldım ve yüksek devirlerde kullandım. Sırf kurtulmak için (olmaz ya) motora yüklendim durdum. ortalama 11-12 Litre yaktık boş yere.
Araç 42000'de 45bin bakımı yapıldı. Bujiler, filtreler vs. yeni değişti. İyi hoş 30 bin bakımda Gedizlerde yaptırmıştım. aynı problemleri onlara da anlattım. Çözüm üretemediler.
Gaz kelebeği olabilir derseniz, gaz kelebeği değişmedi. Ancak bana pek mantıklı gelmiyor, ister rölanti olsun ister ivmelenme konusu, gaz kelebeği her halukarda yaklaşık %20 açık olacaktır. Bana rölantideki sarsıntı, sanki motorun dönmesine engel olan (klima gibi) bir şey varmış gibi geliyor. Hani rölantide güç üretmediği için motor daha fazla etkilenir her şeyden bunu anlayabiliyorum. ancak bu durumda klima ve havalandırma kapalı iken hiç yapmaması gerekir. Veya tersi duruma bakarsak, klima tam güç devrede iken tamamen sarsıntısız (kedi gibi mırıldıyor) çalışmaması gerekir.
Şimdi daha fazla da uzatmadan ve teorilerimi bir kenara bırakıp, servise gitmeden önce tavsiyelerinize başvurmak istiyorum.
Sabırla okuduysanız çok teşekkür ederim.
