Şanzıman Yağı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ok1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
dexron3 pahalıdır zaten ama litre fiyatı yetkili servise göre gayet güzel. işçilikde keza öyle. bizim şanzımanların elektrik kabloları yağın üstünden geçtiği için bilmeyen birinin koyduğu yağ şanzımanı bozuyor. işi bilen birini şiddetle tavsiye ederim.
her ne kadar izmitdeki opel yetkili servisi ekcan yağ değişiminde şanzımanı bozmuş ve sorumluluk kabul etmemiş olsada. ankarada bunun olacağını düşünmüyorum.

verilen rakamlarda filtre göremedim üstelik 1 yada 2 sefer değişim için litre fazla gibime geldi. siz gene biraz titiz olun yağın kutusunu görün 3-4 litrelik bidonlardaki orjinal gm olmasına dikkat edin. varille alınıp pompayla vurulan sıradan bi dexron 3 olmasın. 2 sefer değişim olucaksa arada mutlaka 100-200km yol yapın.

değişimden önce değişimi yapacak ustaya aracınızı sürdürerek sorun olmadığı konusunda müdürün veya araç kabul elemanının yanında teyit alın. bazen değişim sonrası yanlış yağdan dolayı vuruntu olabiliyor, onlarda sorumluluk almak istemiyorlar.
 
Siz böyle deyince korktum açıkcası ne yapacağımı bilemedim :) .
 
değiştirmek iyidir ömrü uzar sıkıntı çıkarmaz
 
şanzıman yağı motor ömrü ile beraberdir 250000 km falan bence değişirmenize gerek yok bu güne kadar farklı bir sıkıntı olmadıysa tabii
Motor ömrü 250.000 km mi.Ben 550.000 km'de Vectra A gördüm,motoru saat gibiydi.
 
:)) evet motor ömrüyle aynı demek o yüzden doğru olmuyor .
 
Bu konuda bana güvenebilirsiniz tasarım firmasında motor şanzıman mühendisi olarak çalışıyorum. şuanda bir proje kapsamında fiat powertrain'den motor ve şanzımanı alacağız ve şanzıman teknik dökümanında yağ değişim aralığı belirtilmemişti ve italya fiat motor teknik birimiyle yaptığımız telekonferansda şanzıman yağının değişmesine gerek olmadığını kendileri belirttiler ancak çalıştığım firma 120 000 km bir yağ değişim olarak garanti şartlarına eklediler neyse sözün kısası yağ üzerinde bir sıkıntı yaşamadığınız sürece değiştirmemenizde bir sakınca yoktur.
 
ve şunuda eklemek isterim GM yağ sadece araç ilk doldurulduğunda konuluyor türkiyedeki tüm opel teknik servisleri petrol ofisinin ürünlerini kullanıyorlar. gerçi motor üreticisinin verdiği standartlarda kullanmanız yeterli marka aramanıza gerek yok,
 
Bu konuda bana güvenebilirsiniz tasarım firmasında motor şanzıman mühendisi olarak çalışıyorum. şuanda bir proje kapsamında fiat powertrain'den motor ve şanzımanı alacağız ve şanzıman teknik dökümanında yağ değişim aralığı belirtilmemişti ve italya fiat motor teknik birimiyle yaptığımız telekonferansda şanzıman yağının değişmesine gerek olmadığını kendileri belirttiler ancak çalıştığım firma 120 000 km bir yağ değişim olarak garanti şartlarına eklediler neyse sözün kısası yağ üzerinde bir sıkıntı yaşamadığınız sürece değiştirmemenizde bir sakınca yoktur.
Hocam,o zaman uzmanına bi sorum olacak.
Atf ile sae 80 şanzıman yağları arasında yağlama farkı varmı.
Düz şanzımana atf koysak,zararı olurmu yada yararı olurmu.
 
Sertan Bey,
kesinlikle var ve motor üreticisinin verdiği değerlerden çıkmamanız gerekir. En optimumu onun dökümanda belirttiğidir çünkü bu şanzımanlar piyasaya çıkarken çok zorlu ömür testlerinden geçiriliyorlar ve bu yağ spekleri ve bakım aralıkları bu testlerin sonucunda belirleniyor.
 
Sertan Bey,
kesinlikle var ve motor üreticisinin verdiği değerlerden çıkmamanız gerekir. En optimumu onun dökümanda belirttiğidir çünkü bu şanzımanlar piyasaya çıkarken çok zorlu ömür testlerinden geçiriliyorlar ve bu yağ spekleri ve bakım aralıkları bu testlerin sonucunda belirleniyor.
Teşekkürler.
Bu sorumu şunun için sordum.Sizinde bilginiz vardır belki.Bizim düz şanzımanların yağ değişiminde,şanzımandan boşalan yağ kırmızı olduğu için,sanayici arkadaşlar atf zannedip bizim şanzımanlara atf doldurdular.Forumumuzdaki arkadaşlarımızın uyarısıyla sae 80 ile değiştirdim.Ama 3-5 bin kilometre atf li dolaştım,bi zararı olmuşmudur acaba?
 
Geri
Üst