Şanzıman Problemi

PhilipMeursault

Kayıtlı Kullanıcı
54-Sakarya
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba;

Henüz 1 hafta kadar önce 1.3 cdti easytronic şanzıman olan 2007 model Astra aldım. Öncesinde de yine Astra H kullanıcısıydım fakat o aracım 2006 model düz vites, 1.6 benzin ve tüplüydü. Aracım 222 binde.
Araçtan genel olarak memnunum fakat şöyle bir sorunum var; araç 2. viteste giderken zaman zaman kendini boşa alıyor. Şöyle ki direkt N'ye geçmiyor, ekranda hala A2 yazısı devam ediyor ama baskı balatası bitmiş araba gibi gaz basmama rağmen ilerlemiyor. Bu sebeple aracı manuele çekip 1. vitese alıyorum sonrasında tekrar otomatiğe alıp devam ediyorum.
Diğer problemimde araç 1,2 ve 3. vites geçişlerinde rahatsız edici boyutta olmasa da sarsıntılı fakat 4,5 ve 6'da ise hissettirmeyecek kadar güzel. Bunun sebebi sizce ne olabilir?

Herkese şimdiden cevapları için teşekkür ederim.
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,456
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Hiç kalibrasyon yaptırdnız mı
 

PhilipMeursault

Kayıtlı Kullanıcı
54-Sakarya
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Hiç kalibrasyon yaptırdnız mı

Aldıktan sonra klasik bakıma gittim. Yağ ve fitreler değişimi vs. Bu sırada 4 tane amortisör ve ön diskler ile balatalar vs. değişti. Orada bu sıkıntıyı belirttim bana şanzımanın tamamen inmesi ve kalibrasyonun ancak öyle yapılabileceğini söylediler. Şanzıman yağının dışında makine yağı da varmış bu şanzımanlarda onun da değişilmesi hatta karta da bakılması durumu varmış. Bu arada şanzımanım Marelli tipiymiş.
 

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,398
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Bana kalırsa şanzıman dişlisinde yada direk şanzımanda problem olabilir indirtip baktırmak lazım, Aynısı dizel manuel aracımızda oluyordu balata vs. şanzıman sağlam bir tamirden geçtikten sonra düzeldi. Ama bu otomatikte neden böyledir hiç bir fikrim yok. En doğrusu şanzımanı kontrol ettirin işinin ehli bir ustaya çünkü ilerleyen süreçte ciddi sıkıntı yaratabilir.
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,456
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Aldıktan sonra klasik bakıma gittim. Yağ ve fitreler değişimi vs. Bu sırada 4 tane amortisör ve ön diskler ile balatalar vs. değişti. Orada bu sıkıntıyı belirttim bana şanzımanın tamamen inmesi ve kalibrasyonun ancak öyle yapılabileceğini söylediler. Şanzıman yağının dışında makine yağı da varmış bu şanzımanlarda onun da değişilmesi hatta karta da bakılması durumu varmış. Bu arada şanzımanım Marelli tipiymiş.
Aracınızda f17 manuel şanzımanın olması gerekir(motor kodunu yada şaseyi özelden atarsanız kesin modeli yazarım) robot yardımıyla vitesler geçiyor. Bilgim kadarıyla aküyü sökünce hidrolik haznesi altındakalıyor. Bu şanzıman robotunun. Kalibrasyon opcom varsa yapılabilir. Sökmeye gerek olmuyor kendi başına yapan arkadaşlarım var. Bilgi almak adına kendilerine yazdım ama daha dönüş alamadım. Siz aracınızda kayıtlı olan kodları öğrenip buraya yazın ona göre bir yol belirleyelim.

Daha önce şanzıman yağı değiştinin sanmam o yüzden servisten contasının alıp eğer f17 şanzıman çıkarsa 75w90 yağla değişim yaptırın 1.6 litre yağ alır. Mekanik yani dişlilerin olduğu kısım için bu yazdığım üstteki hidrolik başka oda 2 yılda bir fren hidroliği gibi değişir.
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay

Ahmetcan34

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
14 Ocak 2021
Mesajlar
245
Tepki puanı
185
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Üstatlar selamlar senin arabanın şanzımanında bir sorun yok sorun debirjay merkezi kaçırıyor veya hiç basmıyor yardımcı olurum
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16

ONUR0525

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
29 Eyl 2021
Mesajlar
28
Tepki puanı
8
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba;

Henüz 1 hafta kadar önce 1.3 cdti easytronic şanzıman olan 2007 model Astra aldım. Öncesinde de yine Astra H kullanıcısıydım fakat o aracım 2006 model düz vites, 1.6 benzin ve tüplüydü. Aracım 222 binde.
Araçtan genel olarak memnunum fakat şöyle bir sorunum var; araç 2. viteste giderken zaman zaman kendini boşa alıyor. Şöyle ki direkt N'ye geçmiyor, ekranda hala A2 yazısı devam ediyor ama baskı balatası bitmiş araba gibi gaz basmama rağmen ilerlemiyor. Bu sebeple aracı manuele çekip 1. vitese alıyorum sonrasında tekrar otomatiğe alıp devam ediyorum.
Diğer problemimde araç 1,2 ve 3. vites geçişlerinde rahatsız edici boyutta olmasa da sarsıntılı fakat 4,5 ve 6'da ise hissettirmeyecek kadar güzel. Bunun sebebi sizce ne olabilir?

Herkese şimdiden cevapları için teşekkür hidrolikleri değiştirp. debriyaj ünitesinin diyaframına baktırın.. tabi bunu yapabilecek bir usta bulmanız önemli.
 

CHTZDN

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
18 Şub 2020
Mesajlar
82
Tepki puanı
33
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Şanzıman yağına dişlilere ve en son vites senkromeclerine baktır kardeşim viteste sertlik varsa vites körügünü sök mekanizmaya yağ bas hızlıca vites geçişi yap yağı yedir
 
Üst