Şanzıman değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan DasAuto
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

DasAuto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eyl 2012
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Merhaba aranıza bugün katldım 1 yıldır elimde bulunan 2001 model otomatik Corsa'nın şanzımanını düz vites yapmak istiyorum.İnternette konular var fakat otomatikten düze geçiş hakkında bir yazı bulamadım.Aranızda Yapmış yaşamış birisi varsa bu olay mümkümü maliyeti ne kadara patlar.Teşekkürler...
 
Olmaz diye bir şey yok, burada asıl önemli olan cepten çıkacak paradır.
 
Satıp düzünü almak daha basit olmaz mı?
 
aracın samzımanında arıza yoksa ve satışa engel değil ise satıp düz vitesli alın. Ha şanzıman arızalı ve aracı satmak imkansız durumda ise (zarar çokise yani) düz şanzımana geçiş çok basit olmayacaktır.

Hidrolik debriyaj sisteminden ötürü fren hidrolik tankına kadar değişmesi gerekir(bilmiyorum 2001 corsa da debriyaj sistemi nasıldır, hidrolik ise eğer o tank değişir...). Sizi uğraştıracak şanzımandan çok debriyaj sistemi olucaktır...

kolay gelsin...
 
Son düzenleme:
klima taktırmak bile aracı satıp klimalısını almayı gerektirecek kadar masraf açarken vites sistemi nasıl bi masraf çıkarır tahmini bile zor.
 
Cevaplar için teşekkür ederim ama internette binlerce konu var yapıpta başarılı olana var.Aracda hasar yok bu devirde böylesini bulamadığım için böyle bir karar verdim.Kısmet olursa yapıcaz ...
 
sadece motor yanmasından dolayı başıma gelen olayı anlatıyorum. diğer işlemleri bilmiyorum.

Arkadaşlar başımdan geçen başka bir marka aracın piston çakması ve motorun rektefiye edilemez hale gelmesinden kaynaklanan motor blogu değiştirme işlemlerini tek tek yazacağım umarım işinize yarar.

1-İkinci el motor blogu ve sıfır motor blogu satın alınıyor. Eğer almış olduğunuz motor blogu ikinci el ise Pert olmuş aracın sadece motor bloğunu site satacak olan kişi noterden noter satışı yapıyor motor blogu ruhsatı size geçmiş oluyor bunun sonucunda eski motor numarası değişeceğinden almış olduğunuz bu motor blogu sizin aracınıza monte ediliyor ve bu motor numarası sizin ruhsata işlenmesi gerekiyor.

2-Montaj yapılıyor ve montajı yapan servis veya usta size işcilik faturası kesiyor.

3-Noterden almış olduğunuz Motor Blok satışı ve ruhsatlarıyla beraber Proje tadilatı yapan makine mühendisi firmaya gidip motor blogu tadilatı çizdiriyorsunuz. ( Takmış olduğunuz motor güçleri aynı olması lazım aracınızın 1.6 olan eski motor yerine 2.0 motor takamıyorsunuz) ve bu evrakları makine mühendisi motoru monte eden firmaya gidip kaşeletip gerçekten takılmışmı diye tespit ediyor.

4-Makine mühendisinden almış olduğunuz Proje tadilatı evraklarıyla beraber sigortacınıza gidip motor blogu değiştğini söylüyorsunuz ve zaten onlar işini bilense ruhsat değişeceğinde ek1 dolduruyor.

5-Aracımızın motor numarası değiştiğinden muayeneye girmesi gerekiyor. Tadilat projesi,ek 1, ruhsat fotokopileri, satın almış olduğunuz blok satış ve ruhsat evrakları ile muayeneye girip oradan onaylanan ek1 ile birlikte sigortacınızı tekrar gideceksiniz veya ruhsat sahibi direk emniyete gidip oradaki mevcut dilekceyi doldurup müracat edilecek.

6-Emniyette ki kişiler zaten işin ciddiyetinde aracın eski ruhsatları, makine mühendesinin proje faturası, işcilik faturası, eski sigorta, nüfus cüzdanınız, motor blogu satış evraklarıyla beraber ek1 ve dilekceye orada imza atıp işlemi başlatıyorlar. dosyanız bulunuyor 135 tl ruhsat harcını ödüyorsunuz. işlem sırasına göre yeni ruhsatınızı veriyorlar.

7-sON İŞLEM Yeni almış olduğunuz ruhsatınız ile birlikte sigortacınıza gidip eski sigortanıza zeyilname düzenlettiriyorsunuz. Bunu yapmamınızın sebebi ilerde kaza esnasında (Allah korusun) sıkıntı olmaması için motor numarasını düzeltiyorlar.
 
Geri
Üst