rüzgarda yol tutmama

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Başlıca nedenler;

- Uygun olmayan veya ömrünü tamamlayan amortisörler,
- Ayarsız veya aşınan ön takım elamanları,
- Boşluğu olan direksiyon sistemi,
- Aracın yerden yüksekliği standartlardan daha fazla olması
- Bagajda fazla yük bulunması
- Standarttan daha yüksek profilli lastik kullanmak

Diğer yandan bütün sedan kasalı araçlar aynı seri HB kasalı araçlara oranla (özellikle yan) rüzgarlardan daha fazla etkilenirler.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
spoiler taktırabilirsiniz
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Haklı olabilirsiniz. Ancak o zaman fazla şişirilmiş lastikte de esneme olmayacağından yol tutuşunun daha iyi olması gerekmez mi? Bence lastikte esneme olmadığından yol tutuşu azalıyor. Lastiklerde esneme olmadığından tüm yük amartisörlere biniyor zaten cok sert amortisörler var opellerin bu nedenlede arac en ufak sarsıntıda rüzgarın etkisi ile yön değiştirebiliyor. Tabii lüx araclarla karıştırmayalım onların amartisörleri bu iş için yapılmış zira bir amortisörü bizim araba fiyatına nerdeyse. Tabi bu benim düşüncem belki yanılıyor da olabilirim.

Amortisör ile helezon yaylarını karıştırmayın...
amortisör esneme yapmaz... helezon yaylarının salınımı ayarlar..
bazıları sert salınım yaparken bazıları yumuşak yapar...
U dönüşü yapılan bir yerde durun ve dönüş yapan araçların yük binen lastiklerine bakın. ince yanak ve geniş yanak farkını orada daha iyi görürsünüz.
 

_KILIÇ_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2015
Mesajlar
235
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Amortisör ile helezon yaylarını karıştırmayın...
amortisör esneme yapmaz... helezon yaylarının salınımı ayarlar..
bazıları sert salınım yaparken bazıları yumuşak yapar...
U dönüşü yapılan bir yerde durun ve dönüş yapan araçların yük binen lastiklerine bakın. ince yanak ve geniş yanak farkını orada daha iyi görürsünüz.
yok karıştırmadım ama eksik yazmışım haklısınız. süspansiyon sistemi yazsam daha doğru olacaktı sanırım. Dediğim gibi cok emin değilim.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
spoiler taktırabilirsiniz

Araçlara takılan kanatlar uçak kanadı ile aynı mantıkla çalışır, tek bir farkla, ters takılır. Bu sayede yüksek hızlarda araç yere daha fazla yakınlaşır, alttan daha az hava girer ve yol tutuşu artar. Tabi ki bu kanatlar binek otomobiller için gereksizdir, sokaklarda sırf daha güzel görünmesi amacı ile rast gele tuning shoplarda takılan kanatlar faydadan çok zarara sebep olur, bunun en temel sebebi aerodinamik yapıyı bozmalarıdır, son olarak da yanlardan gelen rüzgara karşı yapılacak bir şey yok. Yarışçı değiliz, güvenlik için hız düşürülmek zorunda.
 
Üst