Rolentide arıza lambası yanıyor...

fsadak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2007
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,

1997 model Vectra CD 2000 aracımda son iki gündür ışıklarda falan beklerken rolanti anında arıza lambası yanıyor ve bu esnada araç gaz yemiyor. Kalkış yapmak istediğimde genelde ya motor duruyor yada büyük bir sarsıntı ile araç kalkıyor. Bir süre sonra arıza lambası sönerek araç normale dönüyor. Hareket etmeden gaz pedalını aralıklı olarak yavaş yavaş basarak gaz yemesini sağlayıp motor durmadan devri 4 bin civarına çıkarabilirsem lamba sönüp araç normale dönüyor.

Bugün aracı sürekli gittiğim özel servise götürdüm. Tech 2 bağlayıp aracı bir süre rolentide çalıştırınca arıza yine ortaya çıktı ve ekranda Kütle hava algılayıcı voltajı düşük yazdı. Tabi hemen bu parça değiştirildi ama sonuç değişmedi. Araç tekrar aynı arızayı veriyordu. Sonra rolanti ayarlayıcı ve gaz kelebek kontrolcüsü değişti ama arıza devam ediyor. Ustalar en son ABS ve motor beyinlerindeki sorunda bunu yapabilir dediler ama geç olduğu için pazartesiye bıraktık. Ayrıca bu son iki ihtimalde olmazsa sorun kesinlikle motor elektrik tesisatından çıkar dediler.

Ne yapacağımı şaşaırdım. Eğer iş tesisata girerse komple tesisat kablo demeti değişmeliymiş ve bulmak zor diyorlar. Bulunsa bile oldukça pahalı birşeymiş. Bu model vectraların çoğunda kabloların motora çok yakın geçmesinden dolayı böyle kablo erimesi gibi sorunlar olabiliyormuş.

Sizlere sormak istediğim öncelikle bu arızanın tespitinde ustalar doğru yoldamı? Arıza tesisattan çıkarsa bana ne önerirsiniz? Bu kablo demeti gerçekten çok pahalı ve bulunamayan birşey mi?

Dediğim gibi arıza sadece rolentide çalışırken ortaya çıkıyor. Sürekli seyir halinde oluşmuyor ve ortaya çıktığı an araç asla gaz yemiyor.

Not : Aracımda sıralı LPG var ancak sorun hem lpg hemde benzin devredeyken oluyor.

Teşekkür ederim....
 

phoenix78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2007
Mesajlar
251
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Başka bir servise götür diyecem am zaten özel servis yazmışsın istersen birde yetkili servise götür. Sonuçta yetkili servis pahalı ama komple tesisattan iyidir. Birde sorunu bulamadıkları için siz nasıl yetkili servissiniz gibi cümleler sarfedersen belki daha istekli olurlar :). Umarım sorun kolay bulunur ucuz ve basit birşeydir.
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
evet vectraların tesısatında çok buyuk sorunlar cıkmaya basladı. motor cok sıcak oldugu ıcın tesısattakı koblolar adeta soyuluyor ve bırbırne temas halınde oluyor. ancak su saydıklarım hariç. krank sensörü, eksantrik sensöru, hava kutle ölçer. bu sensörler kalın ve özel korumalı kablolar halınde kendı baslarına dırek olarak beyine giderler. bu koblolar kolay kolay ısadan zarar görmez. beyine gidecek uclar takıp edilip bakılması lazım. tesısatı değiştirmne gerek yok cunkı tesısatla alakası yok. eger sorun tesısatta olsa su arızaları verir. gaz kelebek topantısıyometresi, sogutma sıvısı ısı sönsurü. emme manıfolt pozıyon değiştirici. vs... cunkı bunlar ınce ve tek tek kabloalrla gıttıgı ıcın birleştirme şansı çok çok yuksek. benden bu kadara gerisi ustaya kalıyor
 

fsadak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2007
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Öncelikle cevaplar için teşekkür ederim...

@phoenix78
Servis konusunda fazla bir şüphem yok. Sürekli gittiğim bir yer ve Konya'da gerçekten işini hakkıyla yapan bir servis. Zaten arabayla 4 saat uğraştılar. Bahsettiğim muhtemel yerleri ellerindeki sıfır orijinal parçalar ile deneyip arızayı tespit etmeye çalıştılar. Tech 2 arıza kodu olarak P0100 veriyor ve bu kodun TIS 2000'deki detayları neredeyse her yeri ölçtürüp gerekirse değiştirerek denenmesini söylüyor. Bilgisayar başında ustayla birlikte inceledik ama henüz sonuç alamadık. Dediğim gibi pazartesi ABS ve motor elektroniğinide kontrol edecekler. Olmazsa zaten tek yer tesisat kalıyor ki o konuda astrammm arkadaşım beni biraz rahatlattı. Ben motor bloğu üzerindeki kablo demetinden sorun çıkacak diye korkuyorum. vbmenu_register("postmenu_334277", true);

@astrammm
Motor bloğunun üzerinde plastik bir kanal içinde kablo demeti var ve sorun en çok burada çıkıyormuş. Nitekim benim araçta da bu kabloların çoğu çatlamış. Dediğiniz gibi hava kütle ölçer sensörü bu kablo demetinden geçmiyorsa içim rahatladı. Sonuçta müstakil kendine ait bir kablo ile beyine gidiyorsa öyle yada böyle kablo yenilenebilir.

Tekrar teşekkür eder arızasız günler dilerim....
 
Üst