RÖLANTİDE TİTREME,ÇEKİŞTE DÜŞME VS

mtiryaki

Teknik Destek Ekibi
38-Kayseri
Katılım
18 Haz 2018
Mesajlar
193
Tepki puanı
180
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Hocam rölantide titrerken gaza basmadan ki değerleri paylaşır mısın ? onu görsem daha iyi olacak. aracı çalıştırıp rölantiye bırak ekran kaydını al sana zahmet
 

ufukkaya

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
22 Eki 2020
Mesajlar
41
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Hocam rölantide titrerken gaza basmadan ki değerleri paylaşır mısın ? onu görsem daha iyi olacak. aracı çalıştırıp rölantiye bırak ekran kaydını al sana zahmet
tabii ki hocam hemen alıp tekrar paylaşıyorum. Gaz veya benzinde çalışma durumu farkeder mi ?
 

mtiryaki

Teknik Destek Ekibi
38-Kayseri
Katılım
18 Haz 2018
Mesajlar
193
Tepki puanı
180
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Abi şu o2 sensörü konusunda ben de çözüm üretmedim. 2. Sensörü taktım dün . Yine arıza verdi. Orijinal gm aldım internetten bu sefer . En son gösterdiğim ustalardan bir tanesi şase numarasına göre aldıysan uymaz diyor. Orjinal sensörün üstündeki seri numarasına göre alacaksın yoksa olmaz diyor. İyi de arabanın üstündeki de daha önce değişmiş olabilir. Kodlama dediğiniz şey nedir acaba hocam @mtiryaki
Üstat tech2 cihazında kodlama yapılabiliyor çoğu usta gerek yok diyor, belli bi zaman sonra araç kendi adaptasyon yapıyor.
o2 sensörlerinin çalışma prensibi konum 1 sürekli değer okur, konum 2 de o okunan değerleri kontrol eder. konum 2 nin değişmesi birşey ifade etmez aslında. konum 2 arızalı ise emin olun 1 bozuktur o yüzden yanlış okuyordur. 1 değişmeden 2 nin değişmesi birşey ifade etmez. 1 ve 2 beraber değişmelidir.
 

mtiryaki

Teknik Destek Ekibi
38-Kayseri
Katılım
18 Haz 2018
Mesajlar
193
Tepki puanı
180
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
tabii ki hocam hemen alıp tekrar paylaşıyorum. Gaz veya benzinde çalışma durumu farkeder mi ?
Bir de araç rölantide titremeye başladığında kaydederken ekran görüntüsünü anlık yakıt tüketimi rölantideyken kaç oluyor onu da paylaşır mısın ? normalde 0.5-0.6 gibi durmalı. o zaman araç titremez ve lftf - sftf -5/+5 arası olmalı 10 lara kadar normal deriz.
Araç titremiyor anlık 05-06 gibi tüketim oluyor ve lftf - sftf değerleri istenen aralıktadır. akabinde bi gaza bas bırak bekle yine rölantiye bırak arabanın anlık yakıt tüketimi 1,6-1,9 lara kadar çıkar ve long term ile short term + yönde yükselir. işte bunun en bariz sebebi oksijen sensörüdür.
 
  • Beğen
Tepkiler: ufukkaya

Aömdr

Kayıtlı Kullanıcı
31-Hatay
Katılım
20 Ağu 2021
Mesajlar
93
Tepki puanı
20
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Abi
Üstat tech2 cihazında kodlama yapılabiliyor çoğu usta gerek yok diyor, belli bi zaman sonra araç kendi adaptasyon yapıyor.
o2 sensörlerinin çalışma prensibi konum 1 sürekli değer okur, konum 2 de o okunan değerleri kontrol eder. konum 2 nin değişmesi birşey ifade etmez aslında. konum 2 arızalı ise emin olun 1 bozuktur o yüzden yanlış okuyordur. 1 değişmeden 2 nin değişmesi birşey ifade etmez. 1 ve 2 beraber değişmelidir.
Abi benim 1. Konum arıza gösteriyor . Konum 1 ve 2 sensörleri yapı itibari ile farklı mıdır? Sizce dün çıkardığım sensörü konum 2 'ye takıp denesem mi ? Daha önce ısı sıcaklık sensöründe buna benzer bir durum yaşadım aslında . Arızalı gibi görünen sensör değil de diğeri arızalıydı .
 

mtiryaki

Teknik Destek Ekibi
38-Kayseri
Katılım
18 Haz 2018
Mesajlar
193
Tepki puanı
180
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Abi

Abi benim 1. Konum arıza gösteriyor . Konum 1 ve 2 sensörleri yapı itibari ile farklı mıdır? Sizce dün çıkardığım sensörü konum 2 'ye takıp denesem mi ? Daha önce ısı sıcaklık sensöründe buna benzer bir durum yaşadım aslında . Arızalı gibi görünen sensör değil de diğeri arızalıydı .
Konum 1 ve 2 farklı evet. O yüzden 2 yi 1 de 1 i de 2 de kullanamazsın. Kesinlikle 2 si bir değişmeli. Ben komik gelebilir ama bu sebepten komple motor yaptırdım. Araç fakirde kalıyordu. o2 2. konum değiştim düzelmedi GM taktım hemde. sonra 1 den şüphelendim. Para vermeden parçacıdan rica ettim kapının önünde söküp taktım. çalıştırdım yine aynıydı. Canım sıkıldı. Motor içinden kesin dedik. Yaptırdık komple motor. Düzelmedi. Meğerse konum 1 i taktıktan sonra ya adaptasyon yapılacakmış ya da belli süre kullanılacakmış. Öyle taktım hemen düzelsin olmuyormuş Bu tecrübemi 6000 TL ile kazandım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan. ve Aömdr

Aömdr

Kayıtlı Kullanıcı
31-Hatay
Katılım
20 Ağu 2021
Mesajlar
93
Tepki puanı
20
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Konum 1 ve 2 farklı evet. O yüzden 2 yi 1 de 1 i de 2 de kullanamazsın. Kesinlikle 2 si bir değişmeli. Ben komik gelebilir ama bu sebepten komple motor yaptırdım. Araç fakirde kalıyordu. o2 2. konum değiştim düzelmedi GM taktım hemde. sonra 1 den şüphelendim. Para vermeden parçacıdan rica ettim kapının önünde söküp taktım. çalıştırdım yine aynıydı. Canım sıkıldı. Motor içinden kesin dedik. Yaptırdık komple motor. Düzelmedi. Meğerse konum 1 i taktıktan sonra ya adaptasyon yapılacakmış ya da belli süre kullanılacakmış. Öyle taktım hemen düzelsin olmuyormuş Bu tecrübemi 6000 TL ile kazandım :)
Abi inan aynı durumdayım. Taktığım 2. Sensör . İkisi de GM. Araçta ciddi bir çekiş sorunu var !!! Rölantide aracı ilk çalıştırmada yakıt 1 ile başlayıp yavaş yavaş 08-07-06 arasında dalgalınıyor . Ama aracı bir 15-20 dk kullandıktan sonra bu sefer durduğumda 0,4 -0,5 - 0,6 arasında dalgalanıyor. Peki hocam sensörün illaki araç üzerindeki sensörün seri numarasına göre alınması şart mı ?
 

mtiryaki

Teknik Destek Ekibi
38-Kayseri
Katılım
18 Haz 2018
Mesajlar
193
Tepki puanı
180
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Abi inan aynı durumdayım. Taktığım 2. Sensör . İkisi de GM. Araçta ciddi bir çekiş sorunu var !!! Rölantide aracı ilk çalıştırmada yakıt 1 ile başlayıp yavaş yavaş 08-07-06 arasında dalgalınıyor . Ama aracı bir 15-20 dk kullandıktan sonra bu sefer durduğumda 0,4 -0,5 - 0,6 arasında dalgalanıyor. Peki hocam sensörün illaki araç üzerindeki sensörün seri numarasına göre alınması şart mı ?
Şasi numarasına göre alınsa daha doğru olur bence de ama söylediğin değerler normal üstat. Orada bi sorun yok gibi görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aömdr

ufukkaya

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
22 Eki 2020
Mesajlar
41
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Bir de araç rölantide titremeye başladığında kaydederken ekran görüntüsünü anlık yakıt tüketimi rölantideyken kaç oluyor onu da paylaşır mısın ? normalde 0.5-0.6 gibi durmalı. o zaman araç titremez ve lftf - sftf -5/+5 arası olmalı 10 lara kadar normal deriz.
Araç titremiyor anlık 05-06 gibi tüketim oluyor ve lftf - sftf değerleri istenen aralıktadır. akabinde bi gaza bas bırak bekle yine rölantiye bırak arabanın anlık yakıt tüketimi 1,6-1,9 lara kadar çıkar ve long term ile short term + yönde yükselir. işte bunun en bariz sebebi oksijen sensörüdür.
hocam dediğin gibi aracı rölanti de tuttum benzinde titreme mevcut iken değerler bu şekilde :

video da görürsen eğer belli bi müddet sonra kendini sabitliyor değerler tam sabitlediği esnada ekranda esp uyarısı verdi ondan sonrada değerler oynamadı.

video çekerken bi yandan anlık tüketime baktığımda motor şuan sıcak sayılır ilk etapta 1.4 civarlarında dolaşıyordu yavaş yavaş 0.8 e kadar düştü ama daha sonra 1.0 a sabitledi kendini diyebilirim.
 
Üst