Rekord 2000 sanziman sorgusu!

rekord_D2000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar iyi aksamlar, 1977 model D kasa 2000 motor 4 ileri sanziman'i hem yakit hem ses sebebi ile 30 kusur yil sonra alieyi rahatsiz etmeye basladi:D simdi size sorum 5 ileri yapmak icin en uygun sanziman, marka, model, tip nedir uygulayan var ama kendine ulasamiyorum o acidan size danismak istedim:) aramizda illaki detayli bilgiye sahip birileri vardir yardimci olursaniz cok sevinirim

Sent from my BlackBerry using Tapatalk
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Ben aynı aracın 1700 cc olanını 17 sene kadar kullandım, ses şikayetimiz olmadı. Son yıllarda seste bir artma olduysa şanzuman dişlilerinde aşınma artmış olabilir ya da ön konsoldaki vites körüğü lastiği yırtılmıştır. Vites körüğü lastiği hafife alınacak bir parça değildir, yerine tam oturmazsa şanzuman sesini içeriye verir. Ben oraya şöyle bir işlem uygulamıştım. Ön konsolu söküp vites kolunun etrafını (halının altı dahil) ses yalıtımı için kullanılan sünger parça ile izole etmiştim. Bu işleme ilave olarak aracın altına izolasyon işlemi yapılabilir. Yakıt konusuna gelince sadece 5 ileri şanzuman takarak yakıt tasarrufu yapılacağına aklım yatmadı. Defransiyel 5 ileri şanzumana uyum sağlayamazsa aracın performansı değişecek, özellikle rampalarda güç kaybı yaşatacaktır. Bunun en kolay çözümü şöyle olabilir; Ankara İvedik hurdacılar sitesinden (burada parçalar ucuzdur) Rekord E'ye ait bir şanzuman ve defransiyel temin edilerek takım olarak değiştirilmesi ama bunun için de araçta tadilat işlemi çıkabilir, malüm Rekord D ile Rekord E lerin vites kollarının fiziki yapıları farklı, dolayısı ile aynı yerden aracın içine girmiyorlar :(.
 

rekord_D2000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ya istanbulda bi arkadas yapmisti 5 ileri ama ayni elemani bulamiyorum suanda nasi yaptigini ogrenmek icin, difransiyel falanda degistirmeden ustelik gayet memnundu. Ya 130dan sonra inanilmaz motor sesi (devir yuksekliginden oturu) geliyor, ayrica uzun rampalarda 3le tirmanirken sanziman otuyo baya bi:( vites korugune gelicek olursak oraya koruk gorevi gorsun diye igne soksam artik vites oynamicak durumda:D koruk ve izolasyon mevzusunu ole abarttim:) 4 ileri surekli uzun yol yaptigim icin daraltti artik arabada cok bagiriyo otobanda falan:( buda rahatsiz edio motor 2000 dereceli egzantrik falan mevcut ole rampada bohulucagina inanmiyorm ben sahsen;)

Sent from my BlackBerry using Tapatalk
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Özgür bende de bir adet eski nesil bir araç var, üstelik 3 ileri vitese sahip, aracın 3 veya 4 ileri vitesli olması fazla ses yapacağı anlamına gelmez ama yakıt tasarrufu için faydalıdır. Malüm amerikan araçları yolda çok konforludurlar ama manuel vitesli olanların hepsi de 3 iler şanzumana sahiptir :).
Aracın defransiyel ayarları çok önemlidir. Mesela bendeki aracın defransiyeli acemi bir usta tarafından kurcalamış, kurcalanma neticesi max. hız da düşme var, rampalarda sürat yapmıyor ama çekiş bakımından neredeyse düz duvara tırmanacak performansta. O nedenle defransiyelin içine müdahale ettirmeden, ayarları bozdurmadan komple değiştirmeni sağlık veririm.
D kasa Rekord'un şanzuman kasasının içine E kasanın dişlilerini monte edebilirlerse vites kolu ile ilgili sorun aşılabilr ama bence olmaz gibi.
130 km den sonra içeriye motor sesi fazla geliyorsa o zaman motor yuvasının olduğu yere de bir izolasyon uygulamakta fayda var, zira motor sesi ile şanzuman sesi farklı şeylerdir. Şanzuman ötüyorsa dişliler aşınmış demektir.
Ben aracımın motor arkasına ve kaput altına ses izolasyonu yaptırırken Mercedes'lerin yanmayan izolasyon malzemesi ve yanmaz izolasyon süngerden faydalandım.

59865440899368504271342.jpg





Ön göğüs altına uyguladığım yalıtım malzemesi ise,

051020111c.jpg
 

rekord_D2000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Valla bilemedim simdi 5 ileri yapma planlarim var surekli ama su izolasyon olayina motor icindede detayli bi sekilde giriyim bakalim, ole halledebilirsem kalir ellemem ama baktim olmuyo istanbulda isin piri ustalari bulup paraya kiyip bi oynamalar yapmam lazim sanki:) neyse genede baya faydali fikirler verdin saol;)

Sent from my BlackBerry using Tapatalk
 

rekord_D2000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
1.6 ascona B tek kapi sanzimani disli oranlari acaba 2000 rekord'a uyar mi? Bunun bilgisini nerden edinebilirim veya yazan bi site varmidir acaba? Arastirdim ama bulamadim!
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Rekord E 2.0 5 vites olanların şanzumanını araştırdın mı?
 

rekord_D2000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Rekord E 2.0 5 vites olanların şanzumanını araştırdın mı?

Valla buldugum ascona sanzimaninin durumu mukemmel, ve cok uygun bi fiyata gelicek! Yani sok tak masrafi kadar falan diyebilirim. 2.0 5 ileri E kasa sanziman bulamadim zaten, ayrica bulsamda fiyat olarak beni zorlar diye dusunuyorum 600'den asagi olmaz heralde. Durumu nasildir oda mechul tabi:(
 
Üst