- Konuyu Başlatan
- #41
- Katılım
- 30 Mar 2010
- Mesajlar
- 6,083
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Bence değerler normal, 20 tl ile 160-170 km ise şehir içi için imkansız. Deponuzu doldurup öyle ölçüm yapmanızı tavsiye ederim.
cdti'den bahsedıyorum..
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Bence değerler normal, 20 tl ile 160-170 km ise şehir içi için imkansız. Deponuzu doldurup öyle ölçüm yapmanızı tavsiye ederim.
Ne 5 i ne 6.5 lıtresı bundan oncekı baska arkadasların acılmıs konularında adamlar 1.3cdti le 3.0 litre sehır ıcınde kullandıklarını soyluyorlardı ,, benım aracımında yakıt tuketıımı dedıgım gıbıdır merak eden ıstıyen varsa gelsin pendıge 25 tl mazot koyalım deponun dıbıne kadar vuralım kac kmde bıtıyor !! ayrıca benım verdıgım degerlerde genelde ıstanbul trafınge kalmadıgım degerlerdır ya cok erken cıkarım yada cok gec yolun bıraz daha bos oldugu zaamanlar en fazla 80 km hızla ...diger yandan vıtesı boşa alıp yokus asagı ınmek nasıl yakıt sarfıyatnı arrtırıyor bunu bana maantıklı bır sekılde bırı acıklasın cok merak edıyorum , yokus asagı ınıyorsunuz mesela aracı vıtesden cıkarmadıgınızda 20 yada 30 devır ıbresıyle ınıyor buradakı 20le30 devrımı cok yakıyor yoksa bosa aldıgınızdakı o rolanti devrimi ?
Ne 5 i ne 6.5 lıtresı bundan oncekı baska arkadasların acılmıs konularında adamlar 1.3cdti le 3.0 litre sehır ıcınde kullandıklarını soyluyorlardı ,, benım aracımında yakıt tuketıımı dedıgım gıbıdır merak eden ıstıyen varsa gelsin pendıge 25 tl mazot koyalım deponun dıbıne kadar vuralım kac kmde bıtıyor !! ayrıca benım verdıgım degerlerde genelde ıstanbul trafınge kalmadıgım degerlerdır ya cok erken cıkarım yada cok gec yolun bıraz daha bos oldugu zaamanlar en fazla 80 km hızla ...diger yandan vıtesı boşa alıp yokus asagı ınmek nasıl yakıt sarfıyatnı arrtırıyor bunu bana maantıklı bır sekılde bırı acıklasın cok merak edıyorum , yokus asagı ınıyorsunuz mesela aracı vıtesden cıkarmadıgınızda 20 yada 30 devır ıbresıyle ınıyor buradakı 20le30 devrımı cok yakıyor yoksa bosa aldıgınızdakı o rolanti devrimi ?
eren bey öncelikle yol blgisayarınızdaki anlık tüketim değerlerini rampa aşağa inerken bir gözlemleyin.ilk önce viteste inin anlık yakıt tüketiminiz sfır olucaktır.birde boşta inin anlık sarfiyat 0.4-0.5 civarında olucaktır ki hatta frene bastığınız zaman boşta artıcaktır.yani motor devri 2000-3000 olmuş önemli değil.hatta bu denemeyi kırmızı ışıklara gelmeden boşa atıp bile deneyebilirsiniz frene bastığınız bile anlık tüketim nasıl artıyor.gelelim teknik kısmına.yeni nesil araçlarda motora yakıt yollama ya gaz pedalı ile yada rolanti düzenleyicisi ile sağlanır.yani gaza basmadığınız sürece yakıt sarfiyatı olmaz peki motor nasıl dönüyor silindirin içine ne giriyor diyeceksiniz?silindirin içine hava akışı sağlanıyor ve araç adı üstünde kopresyona biniyor kompresyon nekadar sağlamsa okadar okadar iyi mootor sağlam yaniözetle silindire yollanan yakıt hava karışıımından yakıt kesiliyor ve sadece silindire hava yollanıyor.ben böyle biliyorum yanlışım varsa düzeltin lütfen