Rampa Sıkıntısı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ern1402
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ne 5 i ne 6.5 lıtresı bundan oncekı baska arkadasların acılmıs konularında adamlar 1.3cdti le 3.0 litre sehır ıcınde kullandıklarını soyluyorlardı ,, benım aracımında yakıt tuketıımı dedıgım gıbıdır merak eden ıstıyen varsa gelsin pendıge 25 tl mazot koyalım deponun dıbıne kadar vuralım kac kmde bıtıyor !! ayrıca benım verdıgım degerlerde genelde ıstanbul trafınge kalmadıgım degerlerdır ya cok erken cıkarım yada cok gec yolun bıraz daha bos oldugu zaamanlar en fazla 80 km hızla ...diger yandan vıtesı boşa alıp yokus asagı ınmek nasıl yakıt sarfıyatnı arrtırıyor bunu bana maantıklı bır sekılde bırı acıklasın cok merak edıyorum , yokus asagı ınıyorsunuz mesela aracı vıtesden cıkarmadıgınızda 20 yada 30 devır ıbresıyle ınıyor buradakı 20le30 devrımı cok yakıyor yoksa bosa aldıgınızdakı o rolanti devrimi ?

20-30 dediğin 2000-3000 rpm ve kompresyonda yokuş aşağı araç viteste olduğu zaman zaten sıfır yakıt tüketir yani debriyaja basıp veya boşa atarak 1000 devire bırakırsan daha çok yakarsın

dizellerde deponun dibini görmeni tavsiye etmem hava yapar bi dünya uğraştırır. illaki ölçeceksen ağzına kadar doldur mesafeyi yap sonra bidaha doldur. kaç litre mazotla kaç km yapmışsın net olarak ölçersin. ama deponun dibini mümkün olduğunca görme hava yapması ve mazot pompasının ölmesi açısından :)
 
ben yokuşta kalkışlarda herhangi bir sorun yaşamıyorum. Üstelik klima her zaman açıktır, kalkışlarda gaza yüklenip debriyajı öyle bırakın. Benzinli araba gibi değil doğal olarak. Yığılma 3. viteste çıkarken keskin virajlarda oluyor. Ama zamanla kullanarak alışırsınız. Ben Marmaris'te yaşıyorum ve gelenler bilirler ünlü Marmaris virajlarını...
 
yaa arkdaşlar galiba önceden benzinli araç kullanıp sonradan dizel motorlu araç kullananlar alışamadıkları için bu rapma sıkıntısınıı yaşıyorlar...hele bide 1.3 motorun turbo boşluğu eklenince tabi biraz hak veriyorum...ama arkdaşların dedikleri gibi biraz gaza yüklenince torkunda sayesinde en dik rampalarda bile sorun çıkartmıyor hatta izmitte üniveersiteye yapıılan yeni yol var çok dik bir rampa insanlar bile emekliyerek çıkıcaklar nerdeyse:)ama astramla hiç sorun yaşamadım 3 le çıkıyorum hem 1. vitesten başlayıp topluyor araba rahat rahat.taksici arkadaşım var o getz dizel vgt ile o dik rampayı utanmasa 5 le çıkıcak yanımdan mermi gibi geçiyor:)benzinli 1.6 lar 2. viteste takılıyorar hesap edin çok dik rampa...
 
rampa aşağı vitesteyken yakıt sarfiyatı minimumdur dedim,ancak rampa aşağı aracınızı salarsanız boştayken o zaman artar demek istedim.yanlış anlamışsın.bugun de sanayıye gittim bır ıkı ustayla konuştum değerlerın tamamen normal olduğunu söyledi ustalar,eğer senin aracın gercekten sehir içinde 125 kuruş yakıyorsa saten opelin sen sevgili kulusun,öp başın üstüne koya aracını.ayrıca galıba sehır içi kullanım derken ıkımızn kavramı çok farklıymış arkadaşım.sen 80 km hızla sehır içi gittiğinden bahsedıyorsun,ben de 3. vitesin ustune hiç çıkmadan sürat da 40 geçmeyecek şekılde sehır ıcınden bahsedyıorum,doğal olarak da o kadar fark olacak haliyle,80 km sabıt hızla benım aracım da 4 lıtre yakıyor düz yolda....
 
Ne 5 i ne 6.5 lıtresı bundan oncekı baska arkadasların acılmıs konularında adamlar 1.3cdti le 3.0 litre sehır ıcınde kullandıklarını soyluyorlardı ,, benım aracımında yakıt tuketıımı dedıgım gıbıdır merak eden ıstıyen varsa gelsin pendıge 25 tl mazot koyalım deponun dıbıne kadar vuralım kac kmde bıtıyor !! ayrıca benım verdıgım degerlerde genelde ıstanbul trafınge kalmadıgım degerlerdır ya cok erken cıkarım yada cok gec yolun bıraz daha bos oldugu zaamanlar en fazla 80 km hızla ...diger yandan vıtesı boşa alıp yokus asagı ınmek nasıl yakıt sarfıyatnı arrtırıyor bunu bana maantıklı bır sekılde bırı acıklasın cok merak edıyorum , yokus asagı ınıyorsunuz mesela aracı vıtesden cıkarmadıgınızda 20 yada 30 devır ıbresıyle ınıyor buradakı 20le30 devrımı cok yakıyor yoksa bosa aldıgınızdakı o rolanti devrimi ?

Cut off diye bişey var duydunuz mu hiç bilmiyorum (araçlarımızda mevcut) ama nette bi araştırmanızı tavsiye ederim.
 
eren bey öncelikle yol blgisayarınızdaki anlık tüketim değerlerini rampa aşağa inerken bir gözlemleyin.ilk önce viteste inin anlık yakıt tüketiminiz sfır olucaktır.birde boşta inin anlık sarfiyat 0.4-0.5 civarında olucaktır ki hatta frene bastığınız zaman boşta artıcaktır.yani motor devri 2000-3000 olmuş önemli değil.hatta bu denemeyi kırmızı ışıklara gelmeden boşa atıp bile deneyebilirsiniz frene bastığınız bile anlık tüketim nasıl artıyor.gelelim teknik kısmına.yeni nesil araçlarda motora yakıt yollama ya gaz pedalı ile yada rolanti düzenleyicisi ile sağlanır.yani gaza basmadığınız sürece yakıt sarfiyatı olmaz peki motor nasıl dönüyor silindirin içine ne giriyor diyeceksiniz?silindirin içine hava akışı sağlanıyor ve araç adı üstünde kopresyona biniyor kompresyon nekadar sağlamsa okadar okadar iyi mootor sağlam yani:)özetle silindire yollanan yakıt hava karışıımından yakıt kesiliyor ve sadece silindire hava yollanıyor.ben böyle biliyorum yanlışım varsa düzeltin lütfen
 
eren bey öncelikle yol blgisayarınızdaki anlık tüketim değerlerini rampa aşağa inerken bir gözlemleyin.ilk önce viteste inin anlık yakıt tüketiminiz sfır olucaktır.birde boşta inin anlık sarfiyat 0.4-0.5 civarında olucaktır ki hatta frene bastığınız zaman boşta artıcaktır.yani motor devri 2000-3000 olmuş önemli değil.hatta bu denemeyi kırmızı ışıklara gelmeden boşa atıp bile deneyebilirsiniz frene bastığınız bile anlık tüketim nasıl artıyor.gelelim teknik kısmına.yeni nesil araçlarda motora yakıt yollama ya gaz pedalı ile yada rolanti düzenleyicisi ile sağlanır.yani gaza basmadığınız sürece yakıt sarfiyatı olmaz peki motor nasıl dönüyor silindirin içine ne giriyor diyeceksiniz?silindirin içine hava akışı sağlanıyor ve araç adı üstünde kopresyona biniyor kompresyon nekadar sağlamsa okadar okadar iyi mootor sağlam yani:)özetle silindire yollanan yakıt hava karışıımından yakıt kesiliyor ve sadece silindire hava yollanıyor.ben böyle biliyorum yanlışım varsa düzeltin lütfen

tamam tamam dogru söylüyormussunuz. bugun denedım dedıgınız gıbı oldu
 
yakıt ölçümlerindeki klasik hata: ş.içinde 5 lt yaktım, ş.içinde 7,5 lt yaktım...demek ki benim arabam daha az yakıyor.
ismini söylemekle ş.içi olmuyor ki..
yol bilgisayarındaki ortalamaları okuyacaksınız, öyle karşılaştıracaksınız.

yol bilgisayarındaki ort.hız: 18 km/h
yol bilgisayarındaki ort.tük: 7,5 lt

yol bilgisayarındaki ort.hız: 29 km/h
yol bilgisayarındaki ort.tük: 6 lt.

üsttekilerin ikisi de ş.içi, ama payda ortak değil.
 
bizim dizellerde meşhur turbo boşluğu var ve bazı rampalarda çok fena hissediliyor...özellikle yokuş çıkarken önünüze bir kamyon çıktığında ve vitesi 3.ten 2 ye attığınızda hele birde araçta 2-3 kişi varsa yerinden kalkamıyor..belki araç kendini toplayana kadar kamyon arayı açabilir bile...chip bunu bir miktar önlüyor..turbo açılması daha düşük devirde gerçekleşiyor...ama diğer araç dizel meganda boşluğu hissetmeniz mümkün değil..1.3 dizelin motor karakteristiği bu..bence chiplenmeli...
 
Geri
Üst