Radyatör suyu havası nasıl alınır?

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Hakan bu iş için sıradan dolmakalem mürekkebi yeterli kırmızı olan suya karıştırıyorsun sonra kaçak yerler kırmızı renk alıyor. Ama bu eksilme o kapak kaynaklı da olur. Bende de oluyordu bu basıncı atamadığından araç umulmadık yerlerden sızıyor yada terleterek oluyordu. Kapak değişince bu sorunlar ortadan kalktı. Kapa değiştir. Sonra eksiği tamamla biraz kontrol et baktın yine eksilme var kırmızı mürekkep olayını dene.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hakan Kardeşim, Sen benim deidğimi tam uyguladın ise bekle derim,yani şimdi ne yapıldı bilmiyorum,öncelikle motor tam ısınınca (yani tam devirdaim için açılınca havayı atmış ise bu seviye düşer,su eklersin tamamdır. bundan sonra eksilir ise mutlaka aracını srerken ısınan antifriz kokusunu alırsın kapağı açınca aldığın sıcak kokuyu. Diğer konuda sıcak motorda takviye kapağını birden açmıyorsun çünkü basınç var ki normaldir(1.2-1.5Bar) bu basın olmasa zaten ya sıcakdan hortumlar büzüşecek yada kaynayacakdır su. hele bekle katkı maddesine gerek yok kaçırıyorsa mutlaka ortaya çıkar,En son olarakda ekeldiğin su haifi ekisliyorsa elleme öyle takip et,olabilirki ekledikce atıyordur belli seviyede kalırsa atmaz,Yani max cizgisi geçmeyecek altı min arası normal dir aklında bulunsun hemen mimlenip eklemeyin bu tüm forum kardeşlerime bilgi dir.
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Hakan Kardeşim, Sen benim deidğimi tam uyguladın ise bekle derim,yani şimdi ne yapıldı bilmiyorum,öncelikle motor tam ısınınca (yani tam devirdaim için açılınca havayı atmış ise bu seviye düşer,su eklersin tamamdır. bundan sonra eksilir ise mutlaka aracını srerken ısınan antifriz kokusunu alırsın kapağı açınca aldığın sıcak kokuyu. Diğer konuda sıcak motorda takviye kapağını birden açmıyorsun çünkü basınç var ki normaldir(1.2-1.5Bar) bu basın olmasa zaten ya sıcakdan hortumlar büzüşecek yada kaynayacakdır su. hele bekle katkı maddesine gerek yok kaçırıyorsa mutlaka ortaya çıkar,En son olarakda ekeldiğin su haifi ekisliyorsa elleme öyle takip et,olabilirki ekledikce atıyordur belli seviyede kalırsa atmaz,Yani max cizgisi geçmeyecek altı min arası normal dir aklında bulunsun hemen mimlenip eklemeyin bu tüm forum kardeşlerime bilgi dir.

Regülatör değişirken antifiriz yere boşalttılar. Gördüğüm de su boşalmışti, müdahale edemedim. Lpg ile ilgili başka bir işten dolayı Önceden de kaçak olduğu için tekrardan antifiriz koymadım. Şuan çeşme suyu var. Kaçak olmadığına emin olduğum zaman koyacağım. Daha önce böyle kaçak mevzusunda 2 şişe antifiriz boşa gitmişti. Antifiriz olmadığı için koku yok malesef. Dediğiniz gibi eklemeden kontrol edeyim. Daha fazla düşerse eklerim. Eksiltme devam ederse Nadir abinin dediği gibi mürekkep dökmek ise yararmı. Bir tıkanmaya sebep olur mu. Kaçak bitmezse deneyeyim mi?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dediğim gibi, min ile max arası seviyesini korur aracın,fazla koyarsan atar tahliyeden buda isnanı yanıltır aracım su eksiliyor dersin veya derler ekseri. kaçırdığını sanmıyorum eksilen kalan son hava veya maxa kadar dolduruduğundan dolayıdır. biz burdayız Hakan kardeşim takipte tut eksilirse gene burdayız
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Dediğim gibi, min ile max arası seviyesini korur aracın,fazla koyarsan atar tahliyeden buda isnanı yanıltır aracım su eksiliyor dersin veya derler ekseri. kaçırdığını sanmıyorum eksilen kalan son hava veya maxa kadar dolduruduğundan dolayıdır. biz burdayız Hakan kardeşim takipte tut eksilirse gene burdayız

Zaman ayırıp cevap yazdığınız için teşekkür ederim. Birkaç gün daha kontrol edip sonucu yazarım. Kaçak devam etmezse benim gibi pimpirikli kişilerde aynı durumu yaşadığında burda yazanları görüp sanayi yolu tutmazlar :)
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Dediğim gibi, min ile max arası seviyesini korur aracın,fazla koyarsan atar tahliyeden buda isnanı yanıltır aracım su eksiliyor dersin veya derler ekseri. kaçırdığını sanmıyorum eksilen kalan son hava veya maxa kadar dolduruduğundan dolayıdır. biz burdayız Hakan kardeşim takipte tut eksilirse gene burdayız

Bugün iş çıkışı su seviyesini tekrardan kontrol ettim. Depo neredeyse tamamen boşalmış durumdaydı. Su ekleyip ustama gittim. Lpg işini anlattım. Kaçak lpg den değilmiş. Triger zincirinin oraya ışık tutup baktı. Şarj kayışının ordaki ıslaklığı gösterip devirdaimden kaçak olduğunu söyledi. Yarın sabah bırakacağım arabayı. Lift e kaldırıp bakmak lazım dedi. Contadan kaçırıyorsa conta değiştiririm, devirdaimden kaçıyorsa devirdaim değişir dedi. Hazır işçilik parası ödemişken conta değişimi yerine devirdaimi komple değiştirmek daha mantıklı gibi. Zincirli motor olduğundan daha önce triger değişmedi. Haliyle devirdaim de değişmedi. 150 bin km de su kaçağı olmuşken devirdaim i komple değiştirmek daha mantıklı geliyor. Ustamın parça aldığı yerde devirdaim için 70 TL fiyat verdiler. Markasını bilmiyorum ama internette 120 den aşağı pek görmedim. Conta gidik derse conta yerine 70 TL'lik devirdaim i mi taktirayim yoksa sağlamsa orjinali mi kalsın? Eski orjinal markasını bilmediğim yeni devirdaim den daha mi iyidir karar veremedim. Sizin tavsiyeniz nedir. Hangisini yapsam daha iyi olur sizce?
 

selefkos3334

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2010
Mesajlar
155
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bence devirdaimi komple degistirin. Sonucta iscilik ayni vereceksiniz. Ama metal pervaneli olan marka alin. Orjinal graf diye biliyorum.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
graf italyan yada ispanyol olması lazım. 20.000 kmde bi tane dağılmak üzereydi attım çöpe. wutse alman malıymış. almanın ürettiğine almanın ürettiğini takmak gerek diye söylüyorlar aklınızda bulunsun... ayrıca antfriz koymayı unutmayın.sadece su koyarsanız dolaşıp değdiği heryere zarar verir...
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Burda gm bulamadığım için Graff marka takıldı. Alternator kayışı değişti antifiriz koyuldu. İnşallah kaçak kesilmiştir. Birkaç gün daha takipte olacağım. Konuya cevap yazarak yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim.
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Devirdaim değişince sorun ortadan kalktı. 3 kontrol ediyorum gündür su seviyesinde değişme olmadı. Aracım zincirli motor olduğu için bugüne kadar triger degismediginden ne devirdaim değişti nede alternator kayışı. Devirdaim 150 bin km dayandı. Alternator kayışı da enteresan şekilde orjinal çıktı. Büyük ihtimalle oda hiç değişmedi. Ben aldığımdan beri 50 bin km dir degistirmemistim. Çıkan kayışın hali içler acısı. Okadar fazla çatlamış ki koptu kopacak haldeydi. Su kaçağı ilk başta lpg kaynaklı olarak ortaya çıkmıştı ama o kaçağı kesince devirdaim in kömürleri bittiğinden su kaçırdığını anladık, devirdaim değişirken tam kopmak üzere olan kayış ta değişmiş oldu. Lpg işini yaptırdığınım zaman ustaya çok sinirlenmiştim ama sanırım lpg kaçağı sayesinde suyu kontrol ederken devirdaimi farkedip masrafı büyümekten kurtardık. İlk başta Lpg ci işini düzgün yapsa eksilmeyi kontrol etmeyecek, devirdaim in bozulduğunu goremeyecektim. Her şerde bir hayır vardır derler ya bu durum buna örnek sanırım
 
Üst