Radyatör suyu havası nasıl alınır?

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Birkaç hafta önce lpg ile ilgili bir işlem yaptırırken soğutma suyunu tamamen boşalttılar. İşlem bitince su ekleyip kapağı kapattılar tamam diyip göndereceklerdi. Havasını almadınız dedim kendi çıkar dediler. O ara kapağı açmıştım biz konuşurken yedek su deposundan dışarı doğru taşma oldu. Sonra su seviyesi aşağıya indi ve araba fan açtı. Az daha su ekledim. Devirdaim yaptığını görünce kapağı kapatıp çıktım.
Sistemin havasını bu şekilde almak doğru mu? Yaptığım işlemde hata yok diye düşünüyorum ama şuanda arabanın suyunu soğukken kontrol edince tam seviyeyi cold çizgisinde görürken biraz kullanıp su sıcakken kontrol edince kapağı açtığımda tıs diye az birşey hava çıkıp su seviyesi cold çizgisinin üzerine çıkıyor. Taşma yok ama sıcak soğuk motor arasında 1 - 1.5 cm lik seviye değişimi önceden dikkat etmediğim için normal değil gibi geldi. Normali bu mu yoksa havayı mı alamadık?
Lpg sisteminde regülatör değişimi yaptığımda kelepçelerden su kaçağı olmuştu. Tekrardan gidince yeni kelepçe taktılar. Sonra çok az da olsa yine kaçak var diye gittim. Sıfır kelepçeler gevşemiş, sıktılar. Bu kelepçe gevşemesi hava yapmaya neden olur mu? Şuanda 90 derecede fan açıyor, Devirdaim yapıyor taşma filan olmuyor. Yorumlarınızı bekliyorum.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Hakan şimdi opel araçlar da hava alma olayı pek yok. Su şişesinin kapağı açık şekilde biraz çalışması termostadın açılması yeter ama burada işin kıl kısmı işte o sarı kapakta onun üzerinde dışarıdan hava alması ve araç su sistemin de olan basıncı atması için bir supap var işte o kıytırık şey zaman içinde bozulması durumunda basın atamıyor ve aşırı basınç oluyor buda aracın bazı yerlerinden su kaçırmasına neden oluyor. Bire bir başıma geldi. O kapağı değiştirdim ne sızla ne eksilme kalmadı. ;)
 

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Fanı açmakta ayrı bir dert. En azından ben benim corsa da 20 dakikaya yakın bir süre açtırtamadım fanı. :) Sonunda pes ettim.
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Hakan bey kaynayan su zaten yukselir tis seside normal araç sogusun su seviyesi eski yerine gelir. Nadir beyin dediği gibi radyotor kapaginin yaninda ufak bi boru var o kapak basıncı o yerden atiyor.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Fanı açmakta ayrı bir dert. En azından ben benim corsa da 20 dakikaya yakın bir süre açtırtamadım fanı. :) Sonunda pes ettim.

hele de 100'den sonra fan açan bir astra F'iniz varsa :) ben bi iki rampaya vuruyorum ya da şehir içi turluyorum ama bunlar da yazın ya da hava sıcaksa işe yarıyor.
 

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ara sıra nadiren fan sesi duyuyorum arabada. Hatta park ettiğim zaman felan fan sesi varsa fanın durmasını bekliyorum. Herzaman duyamıyoruz nede olsa. Bugün 20 dakika fan açmaya çalıştım. Hatta kaloriferi bile açtım belki işe yarar diye ama nafile. Hava zaten sıcak bide kalorifer aracın içine girilmez oldu. :)
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Hakan şimdi opel araçlar da hava alma olayı pek yok. Su şişesinin kapağı açık şekilde biraz çalışması termostadın açılması yeter ama burada işin kıl kısmı işte o sarı kapakta onun üzerinde dışarıdan hava alması ve araç su sistemin de olan basıncı atması için bir supap var işte o kıytırık şey zaman içinde bozulması durumunda basın atamıyor ve aşırı basınç oluyor buda aracın bazı yerlerinden su kaçırmasına neden oluyor. Bire bir başıma geldi. O kapağı değiştirdim ne sızla ne eksilme kalmadı. ;)
Sanayiye gittiğimde her ihtimale karşı bir kapak alıp değiştireyim. Bir kapak yüzünden su eksiltme olursa acayip koyar :) 10 tl lik kapak yüzünden hararet yaptimayalm.

Fanı açmakta ayrı bir dert. En azından ben benim corsa da 20 dakikaya yakın bir süre açtırtamadım fanı. :) Sonunda pes ettim.
Bende çok uğraştım. 3000 devirde sabit gazla nerdeyse 10 dakika çalıştırdım. Bu sıcak havada hararet 90 ı zor buldu.

Hakan bey kaynayan su zaten yukselir tis seside normal araç sogusun su seviyesi eski yerine gelir. Nadir beyin dediği gibi radyotor kapaginin yaninda ufak bi boru var o kapak basıncı o yerden atiyor.
Evet, soğudumu eski yerine geliyor. Sicak olduğu zaman yükselip soğudu mu eski yerine geliyor. Havası alındımı alınmadı mı diye önceden hiç şüphe olmadığı için bugüne kadar dikkat etmemiştim. Normali buysa problem yok.

Herkese Cevaplar için teşekkür ederim.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Radyatör suyu değişimi ve havası alınması;
takviye bidonu kapağı sökülür,radyatör altındaki somun gevşetilir musluğa hortum bağlanır veya altına kova konur su salınır. musluk sıkılır,ve %50 karışım antifriz hazırlanır ve max cizgisine kadar doldurulur, kapak hafif kapatılır.(eski modellerde) kalorifer sıcak konuma getirilir.(unutmayın)
motor 2000-2500 devirde gaza basarak (bir nevi pompalama) ile motor devir daim yapana kadar gaza basılır. sonra eksilen su eklenir ve fan çana kadar tur atılır tekrar su seviyesi kontrol edilir. İş tamamdır.
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Radyatör suyu değişimi ve havası alınması;
takviye bidonu kapağı sökülür,radyatör altındaki somun gevşetilir musluğa hortum bağlanır veya altına kova konur su salınır. musluk sıkılır,ve %50 karışım antifriz hazırlanır ve max cizgisine kadar doldurulur, kapak hafif kapatılır.(eski modellerde) kalorifer sıcak konuma getirilir.(unutmayın)
motor 2000-2500 devirde gaza basarak (bir nevi pompalama) ile motor devir daim yapana kadar gaza basılır. sonra eksilen su eklenir ve fan çana kadar tur atılır tekrar su seviyesi kontrol edilir. İş tamamdır.

Cevap için teşekkür ederim. Bir sorum daha olacaktı. Bugün yine soğukken suyu kontrol ettiğimde dün soğukken kontrol ettiğim seviyenin altında gördüm. Cold çizgisinin altına düşmüştü. Motor ısınınca kapağı açtığımda dünkü sıcak açmama oranla daha kuvvetli bir hava çıkışı oldu. Bundan dolayı bugün kapağı değiştireceğim fakat eksilen suyun nereden kaçtığını nasıl anlayabilirim. Lpg regülatörü değiştiğinde kaçak gözle görülüyordu. Şimdi o kaçıran yerde gözle görülen bir ıslaklık yok elle de kontrol ettim nem yok. Su kaçağını önlemek için renkli bir sıvı var mı? klimada kaçak belirlemek için kullanılan bir madde vardı hatırladığım kadarıyla. Soğutma sistemi için böyle bir ürün varmı?
 
Üst