radyatör su deposunda tortu

Olmaz o şekilde yüzde elli su olacak yani üç litre antifiriz üç litre su. Suyu da çeşme suyu değil hazır su kullanılması yerinde olur.
 
Olmaz o şekilde yüzde elli su olacak yani üç litre antifiriz üç litre su. Suyu da çeşme suyu değil hazır su kullanılması yerinde olur.

hocam ben fikrinizi söyledim bir kaç usta sadece antifriz olmasında hiç bir sakınca yok aksine radyatör ve blokta pas olmasını önler diyorlar...
 
hocam ben fikrinizi söyledim bir kaç usta sadece antifriz olmasında hiç bir sakınca yok aksine radyatör ve blokta pas olmasını önler diyorlar...

Ya öyle şey olur mu? Onlar merdiven altı usta olsa gerek ben bizzat denedim bir litre saf antrifiz ölçtüm misal eksi otuz derken su eklendikçe bu değer yükseliyor.
 
Kesinlikle su ile karıştırıp kullanmalısınız.
 
Sadece antifriz ile yeterli soğutma sağlanmaz motorunuz hararet eder antifriz su ile açılarak motora uygulanır.

Tahliye kabındaki tortular aslında iyi ye işaret blok içerisinde katmanlaşan eski soğutma sıvısının kalıntıları onlar.Yeni antifrizli karışım ile yapıştıkları yerden koparak bir nevi motorunuzun içinde temizlenmiş oluyor.Keşke eski soğutma suyunu değiştirmeden önce soğutma suyuna dökülen soğutma suyu hattını temizleyen katkılardan koysaydınız güzel işe yarıyorlar.
 
Sadece antifriz ile yeterli soğutma sağlanmaz motorunuz hararet eder antifriz su ile açılarak motora uygulanır.

Tahliye kabındaki tortular aslında iyi ye işaret blok içerisinde katmanlaşan eski soğutma sıvısının kalıntıları onlar.Yeni antifrizli karışım ile yapıştıkları yerden koparak bir nevi motorunuzun içinde temizlenmiş oluyor.Keşke eski soğutma suyunu değiştirmeden önce soğutma suyuna dökülen soğutma suyu hattını temizleyen katkılardan koysaydınız güzel işe yarıyorlar.

tşk ederim hocam sagolun 1 litre su ekledim zaten bakalım umarım bir daha bir sıkıntı olmaz...
fakat antifiriz üzerinde yazı var suyla inceldikçe donma derecesi düşüyor diye gösteriyor mesela saf konuldugunda -45 ise bir ölçek antifiriz bir ölçek su oldugunda bu oran -25 kadar düşer diyor forumda ndipi arkadaş aksini söyledi esasen kafam biraz bunaldı bu konuda :)
 
tşk ederim hocam sagolun 1 litre su ekledim zaten bakalım umarım bir daha bir sıkıntı olmaz...
fakat antifiriz üzerinde yazı var suyla inceldikçe donma derecesi düşüyor diye gösteriyor mesela saf konuldugunda -45 ise bir ölçek antifiriz bir ölçek su oldugunda bu oran -25 kadar düşer diyor forumda ndipi arkadaş aksini söyledi esasen kafam biraz bunaldı bu konuda :)

Bazı ürünler de karışıma gerek kalmaz. Yani sadece doldur sür işte o ürünlerin için de su katkısı zaten vardır ama piyasa da bu ürünler çok olmaz. En güzeli karışım olan ürünlerdir. Yani benim söylediğim ürünler ;)
 
O ürünler buna benzer yani :D

EEYC_image0011.jpg
 
Sadece su ilave edildiğinde kışın suyun donma dereceisine ulaştığı hava koşuları söz konusu olursa su donar genişler ve blokta çatlama söz konusu olabilir,bunun olmamasını yani suyun donmasını önlemek için antifiriz ilave edilir,su-antifiriz karışım oranı bulunduğunuz ilin hava şartlarına göre yapılabilir tıkpki motor yağ seçiminde olduğu gibi fakat genel olarak %50 su %50 antifiriz karışımı tavsiye edilir,bende bu şekilde kullanıyorum 3 lt içme suyu (silecekler için satılan saf su olursa daha iyi olur) + 3 lt antifiriz %50 su ve %50 antifiriz karışımı ortalama-35/-38 derecelere kadar koruma sağlar fakat sadece antifiriz kullanıldığında ortalama -13 derecelere kadar koruma söz konusu,bu sonuca göre -13 derece altını görüyorsanız soğutma sıvısı karışım yapılarak kullanılmalıdır tek başına su yada tek başına antifiriz uygun değildir kısa vadede belki sorun teşkil etmez fakat uzun vadede sıkıntı olabilir hemde yarı yarıya karışımın maliyeti daha düşük olur,sadece soğuk havalarda değil yaz aylarındada bu karışım yapılarak kullanılmalı sadece su kullanılmamalı,zamanında değişen soğutma sıvısı ile motorun çalışma sıcaklığına daha çabuk ulaştığını göreceksniz buda motor için daha uygun çalışma şartları sağlar yani hem kışın hemde yazın uygun oranda antifiriz ve su karışımı yapılarak kullanılmalıdır.
- motordan çıkan antifiriz pembe ise tercihi sürekli pembeden yana kullanınız
- motorda uzun yıllar boyunca yeşil/mavi renkte antifiriz kullandınız pembeye geçmeyin kaçaklar vs. olabilir eskiden olduğu gibi yeşil renkli antifirize devam...
eski moddel corsası olan arrkadaşımın aracında pembe soğutma sıvısı vardı bu yıl mavi renkli olandan koymuş özel servis fakat tekrar pembe olandan koymalıydı sanırım aradaki fiyat farkından dolayı bu olmuştur,özel servislerde iş yaptırıyorsanız bunlara dikkat etmekte fayda var.Ülkemizde eviniz için iş yaptırıyorsanız az çok inşaat işlerinden anlamanız lazım,arabanız için iş yaptırıyorsanız az çok arabadan anlamak lazım yani dışarda hangi işi yaptırıyorsanız az veya çok araştırmak yada anlamak lazım.
 
Son düzenleme:
pardon beyler yeni konu açmama gerek yok aynı soruyu bende soracaktım :) su kabının duvarlarında simsiyah yapışmış birikinti vardı parmağı sokup baktım elimde ezince yağ kalıntısı olduğunu gördüm bildiğimiz simsiyah katı yağ, aracım yeni rektefiye yapıldı ondan kalıntı olabilirmi, antifirizin rengindede aşırı bozulma yok, yağ eksiltme yok su eksiltme yok bu yağ birikintisi nereden geliyor olabilir sizce, motor yağı olduğunu sanmam çünkü motordaki yağ daha ilk günkü gibi sarı duruyor, ıslak mendille su kabını temizledim baya ama yine olacak gibi.
 
Geri
Üst