Radyatör fanı kaç kademeli ?

__PraMiT___

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2010
Mesajlar
281
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
selam arkadaşlar.
vectra b aracın radyatör fanı kaç kademedir?
hararet sonum vardı. özel servise gittim. fanın 2. kademesi devreye girmiyor dedi (normalde 3 kademe dedi. biri yavaş diğeri normal ve üçüncüsü ise koruma amaçlı çok hızlı çalışan kademe) ve fan motorunu fan davlumbazı ile falan kompla değiştirdi. fakat yeni takılan fanda da aynısı oldu. ustann bahsettiği 2. kademe yine çalışmadı. hararet kırmızıya gelince açıyor yeni fan motorunda da. ne yapmalıyım?
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
benim bildiğim iki kademeli

ama fanın devirlerine müşür karar veriyor 95-100 arası birinci devre 105-110 arası ikinci devre olması lazım yada buna yakın değerler ama sonuçta müşür fanın devirlerine yol veriyor
 

__PraMiT___

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2010
Mesajlar
281
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
özel servisteki usta 3 kademeli dedi. elektrikçi 2 kademeli dedi. bende aldım geldim arabayı çıldırdım :(
 

asil23

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
vectra A çift kademeli.95 - 100derece.
 

__PraMiT___

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2010
Mesajlar
281
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
usta araç 98 vectra b cd. yok mu net bilgisi olan arkadaş ?
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Müşür iki kademeli olduğuna göre fan üç kademeli değildir ama senin için neden bu kadar önemli anlamadım
 

.:Rivendell:.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
3,602
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2 olması lazım benim bildiğim.
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
ikinci kademenin neden çalışmadığını söyleyeyim fanın çalışmasını bekliyorsun ama zaten birinci kademe çalışıp ısıyı düşürüyor ikincinin çalışması için motorun yük altında yani yolda olması lazım
 

__PraMiT___

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2010
Mesajlar
281
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Müşür iki kademeli olduğuna göre fan üç kademeli değildir ama senin için neden bu kadar önemli anlamadım

şöle izah edeyim;
özel servis 3 kademe dedi ve fan motorun yada resistansın bozuk dedi. çok yawaş dönen bir devir var dedi ve bide çok hızlı dönen bir devir var dedi. bunun arasında bide klimayı açınca devreye giren orta bir devir var dedi. sende bu orta devir çalışmıyor dedi.
yeni bir fan motoru bağladı. onda da o bahsettiği kademe çalılmadı.
elektriksel dedi. elektrikçiye gittik. usta bunda 3 değil 2 kademe var dedi. biri normal biri de hızlı olan. elektikçi de o 2 kademenin ilk kademesi çalışmıyor dedi. yani hararet 110 u geçince hızlı olan fan çalışıyor.
yani, burda elektrikçi mi opel özel servis mi doğru söylüyor?
 

zafim2002

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2006
Mesajlar
429
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Benim bildigimde 3 kademeli.Araci özel servisteki arkadaslar TECH 2 ye baglayip kendide calistirabilir.Yani 3 kademeyide deneyebilir.Eger kademelerinden biri calismiyorsa bu sorun bence 2 nedendendir.

1. Sicaklik müsürü (bu degisimi en kolay ve ucuz olanidir)
2. Sogutma motorlarini devreye alan ve devreden cikaran beyindendir (Bu beyin aracin tampon arkasinda biyerde takilidir, yani kücük bi kutu ve icine kablolar girer).

Bence bunlari bi kontrol ettir.

Sonucu bildirirsen sevinir herkes.Malum Opelcilerin ortak sorunu.

Kolay gelsin.
 
Üst