Radyatör fanı hakkında

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
vectra^da kontak kapandıktan sonra fan çalışmaya devam eder evet. şu an ki aracımda fan kontağı kapatmamla birlikte duruyor. zaten çalışmasının pekte bir anlamı yok. sonuçta devirdaim çalışmıyor, radyotöre soğuk hava göndersen ne göndermesen ne...
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle arkadaşlar aranıza katılmaktan mutlulk duyuyorum.
Bende artık opel sahibiyim :)

97 model opel vectra aracımla yaz aylarına girdiğimizden beri sabah öğlen hiç fark etmiyor ne zaman arabayı park ettikten sonra hep radyatör fanının çalıştığını duyuyorum.hararet 90-95 arası hep arabayı sıkıştırmıyorum da her hafta yağına suyuna bakarım ama anlamadım diğer arabalarda böyle olmuyoda benim arabamda niye böyle oluyor acaba biyerde sorun mu var yardımlarınızı bekliyorum






sorunumla ilgili forumda araştırdım ama bilgiler tatmin etmedi o yüzden sormak istedim.


İsa Kardeşim,
Motor sıcaklığı tahmin ediyorum 95 derece üstü fan devreye girer,motoru kapattıkdan sonra devreye girmesi motor suyunun hatta radyatör suyunun çok sıcak olması lazım...
Eğer normal motor sıcaklığında bile kontağı kapattığında devreye giriyorsa soğutma sistemine birşeyin yolunda olmadığının veya biryerde hata olduğunu gösterir.
Ne yapılır? acaba hararet müşürü normal harareti gösteriyormu?takviye kapağı bozuk mu?Akü yanında rolede arıza olurmu? fan müşürü arızalımı? radyatör tıkalımı? devirdaim pompa da sorun varmı? bunlara bakmak gerek.
öyle araba sıkıştırılmadıkca devreye girmesi normal değil
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Selim abim bizim soruna ne diyorsun? Fanın kontak ile kapanma işine?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şimdi uzun yoldan gelyorsanız motor harareti yüksek ise veya dur kalklarda motoru kapatmadan biraz rolantide çalıştırmak iyidir.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Şimdi uzun yoldan gelyorsanız motor harareti yüksek ise veya dur kalklarda motoru kapatmadan biraz rolantide çalıştırmak iyidir.

Hım demek ki bizim yaptığımız uygulama yerinde. Çünkü ben trafik içinde dahi gelsem fan açık ise konta kapamıyorum ki fan kapanana kadar... fan açık konta kapadığım da anında fanda duruyor bende. :sopa:
 

sismik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eyl 2006
Mesajlar
275
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Hım demek ki bizim yaptığımız uygulama yerinde. Çünkü ben trafik içinde dahi gelsem fan açık ise konta kapamıyorum ki fan kapanana kadar... fan açık konta kapadığım da anında fanda duruyor bende. :sopa:

bende aynı sorundan müzdariptim.
Bi ara Kıbrıs Girne de ikamet etmiştim. Malum olarak yazın 50 -55 dereceyi buluyor.

Oto elektrikçiye gidip fan enerjisini kontağa değilde direk bağlattım. Bu sorun ortadan kalktı.

Aynı doğanlardaki gibi arabayı kapatsam bile çalışmaya devam edip sonra yeterli soğutmayı sağlayınca duruyodu.

Bence bu işinizi görecektir.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
bende aynı sorundan müzdariptim.
Bi ara Kıbrıs Girne de ikamet etmiştim. Malum olarak yazın 50 -55 dereceyi buluyor.

Oto elektrikçiye gidip fan enerjisini kontağa değilde direk bağlattım. Bu sorun ortadan kalktı.

Aynı doğanlardaki gibi arabayı kapatsam bile çalışmaya devam edip sonra yeterli soğutmayı sağlayınca duruyodu.

Bence bu işinizi görecektir.

Aslında benim de aklıma gelmedi değilde sonradan dedim ya adamlar bunu böyle yaptı ise bir bildikleri vardır diye düşündüm... kocaman opel sanırım bildi bir şey vardır yoksa müşteri conta yaksınlar diye mi yaptılar acep :D
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende aynı sorundan müzdariptim.
Bi ara Kıbrıs Girne de ikamet etmiştim. Malum olarak yazın 50 -55 dereceyi buluyor.

Oto elektrikçiye gidip fan enerjisini kontağa değilde direk bağlattım. Bu sorun ortadan kalktı.

Aynı doğanlardaki gibi arabayı kapatsam bile çalışmaya devam edip sonra yeterli soğutmayı sağlayınca duruyodu.

Bence bu işinizi görecektir.
iyi tarafı varda ya birde akü zayıf iken boşaltırsa :)
hele birde acelen varsa ,hele yolda isen
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Motor çalışmazken fanın çalışmasının bir faydası yok malesef.Çünkidevirdaim olmadığı için sadece radyatördeki sıvı soğutuluyor.Aksine müşür bozulduğunda akü bitene kadar çalışır ve haberiniz de olmaz.Kontağa bağlı sistemlerde ise stop etmeden evvel fan çalışıyorsa fanın durmasını beklemek en fazla 2-3 dk sürerki soğutulmuş sıvının bloğa erişmesi için bu süreyi beklerim hep.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Motor çalışmazken fanın çalışmasının bir faydası yok malesef.Çünkidevirdaim olmadığı için sadece radyatördeki sıvı soğutuluyor.Aksine müşür bozulduğunda akü bitene kadar çalışır ve haberiniz de olmaz.Kontağa bağlı sistemlerde ise stop etmeden evvel fan çalışıyorsa fanın durmasını beklemek en fazla 2-3 dk sürerki soğutulmuş sıvının bloğa erişmesi için bu süreyi beklerim hep.

Aynı teknikte ilerlemeye devam o zaman ;) zaten her zaman fan çalışır durumda ise durana kadar beklerdim öyle yapmaya da devam edeceğim.
 
Üst