PİSTON ve SİLİNDİR KAPAĞI ACİL YARDIM

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ucurum666
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ucurum666

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
49
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ÇOK ÇOK ACİL YARDIM..!!!
Arkadaşlar dün yolda ilerlerken egsozdan duman atmaya başladı... ilk başta egsoz patladı sandım ama sanayiye gittiğimde usta inceledikten sonra piston,piston yatağı gitmiş ve silindir kapağı çatlamış dedi... :S bunlar değişecek... sıfır ve 2. el fiyatları konusunda bilgisi olan var mı acaba? bana kaça mal olur? işçilik hariç... bu parçalar hakkında fiyat bilgisi olan arkadaşlar varsa ve yazarlarsa çok sevinirim...:confused:
 
Motor bitmiş hocam ya... tahmini sanırım 2000-3000 arasında bir rakam sanırım.
 
aracınızın motor kodunu belirtirseniz daha iyi olur sanırım.
 
astra silindir kapağı çıkma olarak 600 tl civarı ancak sağda solda 800 tl ısteyende var sıfırı 1200tl olması lazım ancak sıfırını tavsıye ederım..
cunkı cıkma olanı kumlama honlama gıbı temızlıkler ıcın 300 tl cıvarı para harcatır ayrıca kılcal bır catlak olma ıhtımalı oldugu gıbı onarım dolgu kaynak yapılmıs olabılır sıfır alın kafanız rahat olsun conta takımı 130 tl kılıc marka yan sanayı sanırım fakat sorun cıkarmaz yagı suyu egzantrık kecelerı 200 tl de o tutar
1200 tl kapak
150tl conta
200 tl keceler +yag antıfırız
sanırım 600-700 de ozelde ıscılık ıstenır...
2000 tl cıvarına bu ıs hallolur...
ancak pıstonda demıssınız eger altkısımda hasar varsa pıston segman takımı 250tl cıvarı (yan sanayı) + alt takım contalar kece vs ..ancak blok rektefe edılmesı gerek 300 tl tornacılar ıstıyor.. o zaman 3.000TL
 
Son düzenleme:
Arkadaşım dur panikleme hemen.Önce bir söyle bakalım duman ne renk çıkıyor önce onu söyle.Yağmı yakıyor zengin karışımmı var ateşlemede mi sorun var duman bunları belli eder.Bu senin ustan motoru mu söktüde bu kadar emin teşhisi hemen kondurdu?Bir kere piston gömlekte arıza olup olmadığı söküp iyice incelemedikten sonra belli olacak.Endeskop sistemi falan diyolar onlar hikaye sökülmeden anlaşılmaz.Önce dumanın rengini iyice bir belirle.Siyahmı gri mi mavi mi?
 
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler motor 1.6 twinport Z16XEP... usta bujileri söktü aracı dinledi.araç tekliyordu zaten.beyaz bir duman çıkıyordu çok yoğun bir şekilde benzinde kokuyordu... bujilerden 3. sü ıslaktı ordaki pistonda sorun var dedi dün. bugün de iş çıkışı aradı,sökmüş sanırım.hocam silindir kapağı çatlamış piston ve piston yatağı da gitmiş dedi...
benim anlamadığım birşey var... iki farklı servis aradım birisi silindir kapağına 2700 tl istedi diğeri de SİLİNDİR ÜST KAPAĞI 596 TL dedi... silindir üst kapağı farklı birşey herhalde... yarın çıkmacılara bakacağız ama ne olur, kaça bulurum, hatta bulur muyum bu parçaları bilemiyorum...:confused:
 
Bildiğim kadarıyla silindir kapağı iki parça opellerde.Senin arabada da muhtemelen aynıdır, bilgisi olanlar daha iyi bilgi verir.1- subapların olduğu kapak ikincisi üst kısımda egzantrik milinin olduğu kapak.Bir de bu kapaklar içinde teknik malzemelerin olup olmadığına göre de değişiyor fiyatı.Örneğin silindir kapağında komple subaplar takılı şekilde satılanı subaplar olmadan boş satılanı var.Onun fiyatı değişir.Üst kapakta ise komple egzantrik takımı ile satılanı birde boş satılanı var.

Ama silindir kapağındaki çatlağı git gözünle gör.GM motorlarda kolay kolay silindir kapağı çatlamaz ama bunu nasıl becerdiniz çok ilginç.
 
Beyaz dumana gelince su buharı anlamına gelir.Genelde conta yaktığının belirtisi olarak gözlemlenir.Motorda su kaybı varmıydı?
 
arabayı silindir kapağını değiştirmeden hallettik.çatlamamış usta yanlış görmüş. silindirler taşlandı sibop takımı alındı segman takımı alındı üst conta takımı alındı. bu alınan parçalara 450 tl ödedim. taşlamayı yapan usta hariç diğer işleri yapan ustaya 250 tl işçilik parası ödedim. taşlamayı yapan usta ne alır bilmiyorum. artı yağ falan vs diğer şeylere de 200 tl ödedim... durum bu... ha bu arada termostat ta bozulmuş,onu hiç anlamadım.sanayiye sağlam girdi bozuk çıktı. bir de o değişecek... 100 tl civarı da o tutar galiba... niye oldu neden oldu anlamadım gitti... ilgilenen ve cevap yazan arkadaşlara teşekkürler...
 
Bütün bunları yapan o zeki usta niye ilerideki aşınmadan dolayı olacak riskleri sıfıra indirmek için piston kol yataklarını değiştirmedi?Altı üstü 100-150 lira daha fazla masraf olurdu ama garanti olurdu.Böyle ustalar yüzünden araba almaktan soğumuştum eskiden.
 
Geri
Üst