Pioneer AVH-X7500BT üniteye Amfi

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
2005 1,4 Twinport Astra G aracımdaki ünite Pioneer AVH-X7500BT. Ön kapılarda Pioneer TS-F1634R 200 Watt 16 cm, arka kapılarda Pioneer TS-G1322i 13 cm ve arka cam pandizotunda da JVC CS-HX7157X oval kolonlar var. Ayrıca ön kapılarda orijinal tweeter ve arka kapılarda Goldmaster TW-09 tweeter var.

Bağlantı olarak direk teybin ISO konnektörü üzerinden ön çıkışa ön kapı hoparlör+tweeter, arka çıkışa da arka kapı hoparlör+tweeter+oval kolonlar bağlı. Korkum, zamanla teybin çıkışlarını yakmak. Artık amfi işine de girme zamanı geldi. Ama bundan hiç anlamıyorum, saçmalarsam lütfen kafa bulmayın. :D

Bütçem en fazla 300TL'ye kadar. Çünkü hala teybin borcunu ödüyorum. :sorry:

Ünitenin çıkışlarının görünümü şu:

attachment.php


Ürün tanıtımında yazan bilgiler de şunlar:


  • 3 adet RCA High-Volt ön çıkışlar ekstra amfi, hoparlör ve subwoofer bağlantılarını sağlamak için oluşturuldu.
  • Maksimum Güç Çıkışı: MOSFET 50W x 4
  • RCA ön çıkışları: 3 Hi-Volt (F + R and SW)
  • Yüksek voltaj çıkışı: 4V (By providing a strong signal, with less noise and more definition, the Hi-Volt pre-outs reduce demand on the input circuit of the amps so they can work with lower gain settings, resulting in improved sound quality and a wider dynamic range.) Bu ne anlama geliyor?
  • Direkt Alt Sürücü (Instead of connecting 2 rear speakers, you can opt to connect a subwoofer in 2Ω mode to one of the rear speaker outputs. 70W power will be delivered to the woofer for a powerful bass sound experience, without the need for an extra amplifier. It's an easy solution for lovers of booming bass.)
  • Yüksek frekans filtresi
  • Düşük frekans filtresi
  • Dolby Digital
  • D/A Dönüştürücü: 1-bit

İlk olarak bu yazılanlara göre bir amfi önermenizi rica ediyorum.

Şu anki bağlantı şu şemaya göre:

attachment.php



RCA şeması da şu:

attachment.php


Son şemaya göre bir amfi düşünüyorum. Rear Output yazana arka kapıları, Front Output yazana ön kapıları ve Subwoofer Output yazana da arka camdaki oval kolonları bağlamayı istiyorum.

Tüm bu anlattıklarıma göre bana en fazla 300TL'ye kadar fiyatlı, son şemadaki teyp çıkışlarını sağlayabilecek özellikte amfi önerebilir misiniz?
Ayrıca bağlantılarının nasıl yapılacağını da anlatabilir misiniz? Mesela son şemada mavi/beyaz amfi sistem kontrol gibi bir isimli bağlantı gözüküyor. Amfilerde bu ne oluyor?
 

Ekli dosyalar

  • avhx7500bt.jpg
    avhx7500bt.jpg
    66 KB · Görüntüleme: 131
  • sema1.jpg
    sema1.jpg
    86.1 KB · Görüntüleme: 125
  • sema2.jpg
    sema2.jpg
    70.8 KB · Görüntüleme: 125

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
önlerdeki Pioneer TS-F1634R 200 Watt 16 cm lerin RMS değeri 25 watt
arkalardaki Pioneer TS-G1322i 13 cm lerin RMS değeri 35 watt
ovallerin ise RMS değeri 100 watt

ön ve arka kapılardakini ana üniteden beslersen sorun olmaz tizleri de buraya ekleyebilirsin
ancak oval jvs için o bütçeyle 2 kanal işe yarar amfi alabilirsin
öneri olarak 2 kanal sony (piyasada çeşitli modelleri var) veya daha ekonomik olabilecek xetec vector 4 kanal kullanabilirsin
şimdilerde mediamarktda satışı olan mtx ve Sierra markalarını da düşünebilirsin

kullanacağın power ve amfi kablolarını da kaliteli alırsan iyi bir işçilikle istediğin sonuca ulaşırsın
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
önlerdeki Pioneer TS-F1634R 200 Watt 16 cm lerin RMS değeri 25 watt
arkalardaki Pioneer TS-G1322i 13 cm lerin RMS değeri 35 watt
ovallerin ise RMS değeri 100 watt

ön ve arka kapılardakini ana üniteden beslersen sorun olmaz tizleri de buraya ekleyebilirsin
ancak oval jvs için o bütçeyle 2 kanal işe yarar amfi alabilirsin
öneri olarak 2 kanal sony (piyasada çeşitli modelleri var) veya daha ekonomik olabilecek xetec vector 4 kanal kullanabilirsin
şimdilerde mediamarktda satışı olan mtx ve Sierra markalarını da düşünebilirsin

kullanacağın power ve amfi kablolarını da kaliteli alırsan iyi bir işçilikle istediğin sonuca ulaşırsın

Peki paraya kıyıp şunu alsam nasıl olur:
Pioneer Gm-A6604 Amplifikatör 4 Çıkışlı Köprülenebilir Anfi

Hazır tüm sistem Pioneer iken bu olsun bari. Geleceğe dönük olarak bu ürünü düşündüm. Ama benim sisteme uyar herhalde? :)
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
olabilir, uyar.
4x60 veya 2x180 watt rms çalışabiliyor.
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Pioneer GM-A6604 Amfi

Pioneer GM-A6604 Amfiyi alıp bağladım. Araç içindeki toplam seste bas oranı inanılmaz arttı. Subwoofer bağlamaya hiç gerek yok şu an. Arka pandizottaki JVC hoparlörler bu etkiyi sağlıyor.

Normalde teybin arka hoparlör çıkışlarına paralel bağlıydılar. Sesi yükseltince boğulma başlıyordu. Ancak bas miktarını kısınca ses netleşiyordu ama ses de çok tiz oluyordu.

Eski kablolarıyla bağlantılı hali:
DSC_0016_zps6286c74d.jpg



Artık ses nekadar açılsa da bas seste bozulma olmuyor ve toplam ses gayet net.

Ürün Pioneer GM-A6604 4 Çıkışlı Köprülenebilir Amfi. 359,90 TL
http://www.hepsiburada.com/liste/pi....aspx?productId=otaytgma6604&categoryId=26050

760W maksimum gücü var. Şu an 2x180W şeklinde çalışıyor. Sadece kolonlar bağlı. Kapı hoparlörleri direkt teybe bağlı.

DSC_0010_zpsff29723c.jpg



attachment.php



Fotoğrafta ön yüzü görünüyor. Burada 2CH seçili. Teybin RCA çıkışlarından arka hoparlör için olanlarını burada Channel A tarafına bağladım. RCA kablosu olarak Harward HR-HR8GA marka set kullandım. En sağdaki ayar ile de bas miktarı ayarlanabiliyor.
attachment.php



Arka görünüşü bu şekilde. 8GA setin güç kablosunu direkt aküden aldım. Akü çıkışına önce yanında verilen sigorta kutusunu bağladım. Kabloyu araç içine sol sileceğin önündeki plastiğin altında bulunan contalı delikten geçirerek soktum. Şoför tarafından sol arkaya kadar kapı fitillerini kaldırıp alttan geçirdim. Şase bağlantısı sol stop lambasının altında bulunan şase noktasından yaptım. System kontrol bağlantısını teybin Amfi kontrol çıkışından aldım. Teyp açılınca bu bağlantı enerjileniyor. Kapanınca da amfiyi de kapatıyor. Bu kablo ve RCA ses kablolarını sağ yolcu kapısından sağ arkaya kadar kapı fitillerinin altından geçirdim.
Fotoğraftaki hoparlör bağlantıları, kanal sayısına göre değişiyor. Kullanma kılavuzundaki 2 kanal bağlantı şemasına göre bağladım.
attachment.php



Açıkta kalan tüm ek yerlerini önce elektrik bantıyla, sonra da yanmaz Tesa bantla bantladım. Bagaj içinde de spiral hortum içinden geçirdim. Amfiyi de sol çamurluk üzeri halıflekse vidaladım.
attachment.php


Amfiye bağlanan kabloların sarkmasının sebebi ise kabloların boylarının ancak o kadar olmaları. Herbiri toplam 5 metre uzunluğundaydı. Araya ek yapmak istemedim. Ancak böyle bağlandıklarında boyları yetti. Yani kenarlardan geçirip sabitleme imkanım yoktu. Sadece bagajın tavanından geçirebilmeme izin verdi.
attachment.php


Ses sistemi artık gayet net oldu. Ön arka balans ayarı normal konumundayken pandizottaki kolonların sesi daha fazla çıkıyor. Sesi dengelemek için teybin Sonic Control özelliğinden ses merkezi noktasını biraz öne çektim. Böylece önlerin sesi artarken arkaların biraz azaldı ve toplam ses dengeli oldu.
Tüm sistem Pioneer olunca uyum sorunu yok ve temiz bir ses elde edilebiliyor.
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0011.jpg
    DSC_0011.jpg
    61.6 KB · Görüntüleme: 178
  • DSC_0012.jpg
    DSC_0012.jpg
    39.5 KB · Görüntüleme: 178
  • DSC_0013.jpg
    DSC_0013.jpg
    42.6 KB · Görüntüleme: 177
  • DSC_0014.jpg
    DSC_0014.jpg
    49.5 KB · Görüntüleme: 177
  • DSC_0015.jpg
    DSC_0015.jpg
    39.3 KB · Görüntüleme: 176
Son düzenleme:

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
kaliteli rca kabloların izolasyonu ipek kablolardan oldugu için dişardan gelen sinyaller etkileyemiyor. bende ki sistemde iki tarafı sökmemek için bütün kabloları bir arada geçirdim. ( şansımı denemek için ) herhangi bir problem olmadı.sisteminize kıyaslamak için söylüyorum bende bağlantılarını sizin yaptıgınız yerden yaptım. sigorta kutusunun yanından geciyor.

yukarı da yazdığım 4 maddeyi kontrol ederseniz çözüm açısından faydalı olacaktır. 2 kanal modundan hoparlörleri çıkartmanız iyi olur yüklendiğinizde yanacaklardır.şu an 100 rms lik hoparlörlere 180 rms yüklüyorsunuz

Murat kardeşimin tavsiyelerine göre bazı işlemler yaptım. Cadence marka yeni bir amfi kablo seti aldım. Amacım arka cam açma düğmelerini kullanınca yaşanan röle çekmeleri sonucu oluşan hoparlörden duyulan çıt çıt seslerini kesmekti.

İlk önce yeni ses kablolarını direkt teybin amfi çıkışına bağlayıp, koltukların üstünden uzatıp amfiye bağladım, sonuç değişmedi. Sonra şase bağlantısını aracın dışından uzattığım yeni kabloyla direkt akünün (-) kutbundan yaptım, olmayınca bu sefer 12V bağlantısını yine araç dışından akünün (+) kutbuna bağladım ses yine kesilmedi. RCA çıkışlarına şase verdim, gain ayarlarını en dibe getirdim, en sonunda da parazit kesici bağladım (bas sesleri kesti bu sefer) ama yine değişen bir şey olmadı.
Ben de bunu kabullendim. :D Sanırım kendi icadım röleli kumanda edilen arka cam düğmelerini kullanırken bu sesler gelecek. Ancak motor sesi, cızırtı falan yok, ses çok berrak. Sadece röleler aç kapa yaparken çok az bir çıt sesi geliyor.

Hazır ortalık dağınıkken amfiyi daha derli toplu bir hale getirdim. Montaj yeri olarak sol arka köşedeki sabitleme kemerleri olan boşluğu seçtim. Böylece bagajda hiçbir yer kaplamıyor. Sol üst kşe hariç diğer 3 köşeden bagaj döşemesine vidalama yaptım. Sonra da 2 kemeri de sımsıkı bağladım. Taş gibi oldu, kıpırdama yok.
attachment.php


Ayar kısımları üstte kaldı. Tornavida giriyor ve gözle de yapılanlar görülebiliyor. RCA kabloları da üstte.
Altta ise hoparlör, (+) (-) ve Remote Control kabloları kaldı. Bu bağlantı klemensini de yanmaz Tesa bant ile sarıp etrafa herhangi bir şekilde temas etmelerini engelledim.

Amfiye gelen (+) kablosunu tek bir spiral hortumdan, diğer kabloları da kalın bir spiral hortumdan geçirdim. Böylece aracın orijinal tesisatlarıyla birebir aynı görüntü oluştu.

attachment.php


Bunları sol üst köşede bulduğum delikten çamurluk içine doğru sarkıtıp oradan arka stopun kablolarına kadar halıfleks arkasından geçirdim.

attachment.php


attachment.php


Kenarda köşede olunca hem ortalığı kaplamıyor, hem de ayarlarını bu haliyle çok rahat değiştirebiliyorum. Daha önceki halinde kablo uzunlukları yetmemişti. Yeni aldığım kitle ikisini birleştirince tüm bunları yapmaya mesafe kaldı. Ancak şöyle söyleyeyim, röle çıtlamalarını saymazsak çıkan ses çok net ve duruma göre gayet iyi bas ses de alınabiliyor.

attachment.php
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0075.jpg
    DSC_0075.jpg
    43.4 KB · Görüntüleme: 128
  • DSC_0072.jpg
    DSC_0072.jpg
    45.4 KB · Görüntüleme: 128
  • DSC_0073.jpg
    DSC_0073.jpg
    55 KB · Görüntüleme: 127
  • DSC_0071.jpg
    DSC_0071.jpg
    39.6 KB · Görüntüleme: 128
  • DSC_0074.jpg
    DSC_0074.jpg
    53.7 KB · Görüntüleme: 127
Üst