paspastaki ıslaklık

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan muebbet
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Lakin aklımın almadığı şoför tabanının koltuk altına giden yerinde ıslaklık yoğunlaşmış söylediğiniz yerlerden oraya ulaşması nasıl mümkün?
 
o resimlerdeki parça sanırım silecek kollarının mekanizması.
aynı konuyu ben de açmıştım.
resimdeki dirsek bölgesine yakın kablo geçirmek amacıyla (alarm ve lpg) delik açılmış. camdan aşağı sızan sular tahliye kanalına ulaşırken bu delikten de sızıyor muhtemelen.
ayrıca bu delikte yıpranmış silikon gördüm. sanırım önceden tedbir amaçlı yapılmış. silikon yıpranınca su almaya başlamış.
ben de silikonladım. sonucunu ancak yerler kuruyunca yazabilirim.
çünkü her yer kar ve her inip binişten sonra içeri dökülüyor.
 
BCM dediğiniz silecek motorunun sağında kalan kutumu? eğer öyleyse bu kutunun yanından su gideri yok diye biliyorum.

o kutunn etrafındaki gider değil demek istediğim.
o kutu içine su alıyorsa o su direk içeri girer... kutuyu açıp kontrol etmek lazım
 
o kutunn etrafındaki gider değil demek istediğim.
o kutu içine su alıyorsa o su direk içeri girer... kutuyu açıp kontrol etmek lazım

bcm.JPG


Sanırım bu BCM. Kutunun sağında su tahliyesi varmıdır? yoksa sadece motor bloğundaki kapaklı tahliyelermi mevcut?
 
Son düzenleme:
aracın altında şanzıman taraflarına denk gelen yerde klima tahliye borusunun ucu tıkanmış yada donmuş vb olabilir..
 
hayır. adı üstünde bahsettiğim şey klima tahliye. yani tahliye olması gereken su aracın içine doluyor.
 
hocam bu sorunla hala nasıl yaşıyosun anlamadım? hemde kış mevsiminde, ya fazla su almıyo araç seni rahatsız etmiyo ya da biraz rahatsın bu olaya karşı.. benim araçta su aldı içine, daha önce yazmıştım sana, arabayı kullanırken ayağımın altı buz gibi oluyodu.. onu geçtim arabayı öle ıslak görmek içime dert oluyodu, araba çürür mü alttan falan diye kafama takılıyodu...

sonuç olarak götür arabayı bi ustaya, adam bakar bulur nerden girdiğini düzeltir.. he sorun hafif idare edilebilir ölçüde diyosan bişey diyemem o ayrı..

istanbul avrupa yakasındaysan kendi götürdüğüm yeri söleyim istersen, fındıkzade çapa istikametinden doğru gelince sağa topkapıya doğru dönüyosun, eskiden autoshop vardı o aradan giriyosun, dönünce az ilerde fiat bayisi falan var , sola doğru oranın yanındaki araya giriyosun, zaten sanayiyi görüceksin 50m aşağıda, inince sanayinin güvenlik kulübesi falan var, onu da bi 50m geçince hakan oto elektrik var sağ tarafta.. adam iyi bir usta, su döktü etti buldu sorunun kaynağını, yaptı, bir kaç gün sonrada kurudu arabanın tabanı ve rahat ettim, 2 sene falan oldu yaptıralı artık öle bir sorunum yok..
 
Valla söylediğinde haklısın ama dediğin gibi su içinde kalmıyor araç ama paspası ıslatmaya yetiyor.. Dediğin ölçülerde olsaydı soför tarafı tabanı tamamen ıslak olurdu gibime geliyor.Yarın hava güzel olursa mehmet arkadaşımın dediği gibi bcm ve westinghause tarafını söküp orj.çekomastikleri ve sacı tamamen kontrol edicem sağolsun. Bana sorarsan şahsi fikrim su dökerek deneyerekte sorunu tam bulmak her zaman mümkün değil..
 
İlk Resmin daha aydınlık hali
37d35.jpg

Buda BCM tarafı
37d4z.jpg


Bugün heryeri sökerek kontrollerimi yaptım;

Öncelikle Klima borusunun suyu tahliye edememedi konusunda bir sorum olacak.Klimayı kullanmasam dahi bu su birikmesi olurmu? yani sadece kışın kaloriferi kullanarak.Buna bağlı olarak,ben devamlı ayağa yönlendiririm ısıtmayı soğuk sıcak ve akabinde nem yapma olasılığı varmıdır?

Paneli söktüm inceledim tek gördüğüm delik alarmın takılı olduğu yerde bcm kutusunun solunda kalan plastik yuvarlak bir yer (Buradan çıkan kabloya ek yapılmış) var oradan çıkan kabloya bağlanmış.Bunun dışında bir delik yırtık çekomastikte bir gevşeme göremedim.2.resimdeki bcm kutusunun çamurluk tarafında bir gider olmadığını hesaba katarak meftun arkadaşımın dediği üzere su döktüm hem westinghause'un oradan hemde bcm nin oradan ama tüm su motor bloğu tahliye kapaklarından tahliye oldu.. akü tarafındanda su döktüm ne olur ne olmaz diyerek sonuç aynı tüm su tahliye oldu..
 
Geri
Üst