P301 1. Silindir tekleme sorunu ve buji yağlaması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan youasin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

youasin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Aracım 2010 model astra h z motor 51.000 de memleketimden görev yerim olan Şırnak a gitmekte iken Şanlıurfa yakınlarında emisyon ışığı yaktı, önemsemedim Şırnak a kadar geldim,

Aracı Şırnak da bir ustaya götürdüğümde P130 P170 P301 hataları verdeğini gördük. bakımını yeni yaptırdığımı ustaya söyledim buji arızalıdır diyip 1. silindirdeki bujiyi orjinali ile değiştirdi. bir müddet aracta sıkıntı olmadı anca yine emisyon ışığı yakıp P301 hatası verdi, bu sefer ateşleme bobinide sorun var dedi sıfır delphi bobin aldım taktik yine aynı sorunu vermes, üzerine 1. silindirdeki bujiyi söktüğümüzde yağlanmıstı, usta üst kapağı sökeceğini söyleyince ben sıcak bakmadım Malum Şırnak küçük yer ustalarıda cok iyi değil ,

Şu an aracı çalıştırdığımda egsoz gur gur gur ediyor, araç ilk kalkışlarda titreme yapıyor ve sallantılı çalışıyor. anlayan arkadaşlardan ricam çözümü nedir. en yakın servise araçla gitsem daha büyük sıkıntılara yol açarmı.


Ayrıca aracı ankarada OPİS e götürdüğümde yeni ECUsu cıkmıs onu attık dediler sorunda bundan sonra baş gösterdi alakası olabilirmi

 
Son düzenleme:
dediklerine göre segman çevirmiş veya tapet patlatmış olabilir,bir bakın bakalım üfleme varmı,hem yağ çubuğundan hemde yağ kapağından bakın bakalım araba çalışırken duman varmı ?
 
buji yağlanması pek hayra alamet bir durum değil..

aracı sert bir şekilde kompresöre mi bindirdiniz
 
dediklerine göre segman çevirmiş veya tapet patlatmış olabilir,bir bakın bakalım üfleme varmı,hem yağ çubuğundan hemde yağ kapağından bakın bakalım araba çalışırken duman varmı ?


üstat araçtan herhangi bir şekilde duman gelmiyor,
 
buji yağlanması pek hayra alamet bir durum değil..

aracı sert bir şekilde kompresöre mi bindirdiniz

aracıda sert bi şekilde kompresöre bindirmedim ankaradan urfaya kadar 110 km hız hız sabitleyicide geldim
 
egsozda değil,silindir kapağı veya karterde..
 
Efendim buji ,bobin doğru işlemler. Şimdi motor kodunuzu bilmiyorum ama twinport mu? Sizin yerinizde olsam kurumdan şüphelenir, gider karbon clean ile şansımı denerdim.
 
arızalı makinaya carbon clean uygulanmaz...
 
o motorlar komple fabrikadan çıkarken arızalı... :rakir:

Emre bey 2010 demiş yüksek ihtimal Z16XER ...

MOTOR Z16XER dediğiniz gibi fabrika çıkışı sıkıntılı, bu lafı ankara opis deki servis yetkilisi de söyledi
 
Geri
Üst