P0108 turboda yüksek basınç hatası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kuark_26
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

kuark_26

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2012
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Arkadaşlar bu problemi yaşadığım için söyleyeyim.2800 devirden sonra arıza lambası yanıyordu (her zaman değil).Map sensörünü değiştirdim problem çözüldü.Önce temizlettim olmadı sonra değiştirdim.En olası neden bu.2.neden wastegate hortumunu kontrol ettirin,kaçak olabilir.3.neden egr valfini kontrol ettirin.Gittiğim bir usta turboyu değiştir demişti.Dediğini yapsaydım 2 tane turbom olacaktı
 
Arkadaşlar bu problemi yaşadığım için söyleyeyim.2800 devirden sonra arıza lambası yanıyordu (her zaman değil).Map sensörünü değiştirdim problem çözüldü.Önce temizlettim olmadı sonra değiştirdim.En olası neden bu.2.neden wastegate hortumunu kontrol ettirin,kaçak olabilir.3.neden egr valfini kontrol ettirin.Gittiğim bir usta turboyu değiştir demişti.Dediğini yapsaydım 2 tane turbom olacaktı

map sensoru neden arızalanır ki? ayrıca map sensörünü orjinal mi kullandınız. muadil ise ne marka. teşekkürler
 
map sensoru neden arızalanır ki? Ayrıca map sensörünü orjinal mi kullandınız. Muadil ise ne marka. Teşekkürler
sizin araçda facet marka kullanabilirsiniz arıza yapma sebebi emme manifoltdaki kurumlaşma dır.
 
bende p0400 arızası veriyordu. emme manıfoldunu soktum temizledim. egr yı soktum temızledım. temizledim ve egr yi kör conta ile kapattım. map sensorunu balataspreyı yardımı ile temizledim. hala çok nadir de olsa arıza veriyor. zaten temizlik öncesi de nadir veriyordu. şimdi egr mi arızalı. yoksa selenoid valfi mi. yoksa map sensörü mü. yoksa başka birşey mi çözemedim. 2200 devir sabit giderken yakıyor genelde. ve nedense hava yağışlı nemli yağmaya yakınken yakıyor daha çok.
 
bende p0400 arızası veriyordu. Emme manıfoldunu soktum temizledim. Egr yı soktum temızledım. Temizledim ve egr yi kör conta ile kapattım. Map sensorunu balataspreyı yardımı ile temizledim. Hala çok nadir de olsa arıza veriyor. Zaten temizlik öncesi de nadir veriyordu. şimdi egr mi arızalı. Yoksa selenoid valfi mi. Yoksa map sensörü mü. Yoksa başka birşey mi çözemedim. 2200 devir sabit giderken yakıyor genelde. Ve nedense hava yağışlı nemli yağmaya yakınken yakıyor daha çok.
p1125 arıza kodu varsa map sensörü arızasıdır yani kiritik kontrol arızası verir arıza kodu p0400 ise hava debimetresi bozuk istersen sök sprey ile temizle
 
p1125 arıza kodu varsa map sensörü arızasıdır yani kiritik kontrol arızası verir arıza kodu p0400 ise hava debimetresi bozuk istersen sök sprey ile temizle

hava debimetresini değiştirdim. p0400 devam ediyor sabit 90 giderken. p1125 bir kaç kez verdi ama devam etmiyor artık.
 
hava debimetresini değiştirdim. P0400 devam ediyor sabit 90 giderken. P1125 bir kaç kez verdi ama devam etmiyor artık.
o zaman sorun yok
 
p0400 için nereden devam etmeliyim sizce. dediğim şeyler değişti. yani ustaya bıraksam test etme şansı yok onunda. çunku 2-3 haftada bir anca veriyor ve sadece uzun yolda 90 a sabıtleyınce veriyor. o devir bandında yani. hava da nemli veya yagmur oncesi yada yagmurlu olması gerekiyor. servis bu şartları nasıl sağlayacakki. o yüzden hep deneme yanılmadan ilerliyoruz. dediğim gibi egr temiz ve kör contalı. emme manifoldu temiz. map sensörü balata spreyi ile yıkandı. yanlız map sensorunun takıldığı delikten terleme yapıyor. emme nin üstü hep terleme yapmış. map ın lastikleri özelliğini yitirmiş heralde. bundan yapmaz değilmi?? eğer öyleyse izole edeyim sıvı conta ile.
 
turbo basınç hattında negatif sapma
yada
turbo basınç hattında pozitif sapma arızası başınıza gelirse eğer aklınızda olsun
turbo kontrol valfi arızasıdır bilginize...
1.3 CDTi motorlar için...

110 tl gibi bi parça orjinal pierburg kullanılması tavsiye edilir.
 
p0400 için nereden devam etmeliyim sizce. Dediğim şeyler değişti. Yani ustaya bıraksam test etme şansı yok onunda. çunku 2-3 haftada bir anca veriyor ve sadece uzun yolda 90 a sabıtleyınce veriyor. O devir bandında yani. Hava da nemli veya yagmur oncesi yada yagmurlu olması gerekiyor. Servis bu şartları nasıl sağlayacakki. O yüzden hep deneme yanılmadan ilerliyoruz. Dediğim gibi egr temiz ve kör contalı. Emme manifoldu temiz. Map sensörü balata spreyi ile yıkandı. Yanlız map sensorunun takıldığı delikten terleme yapıyor. Emme nin üstü hep terleme yapmış. Map ın lastikleri özelliğini yitirmiş heralde. Bundan yapmaz değilmi?? Eğer öyleyse izole edeyim sıvı conta ile.
çok basit p0400 kodunu tıs 2000 den takip edecek ustanız, tabii kullanmayı biliyorsa kontrol prosedürü ve kablo diyagram bölümünde sorunu anında çözersiniz şartların oluşmasını beklemeniz gerekmiyor :d
 
Geri
Üst