otomatiklerde fren

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MAVİ
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MAVİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
57
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Arkadaşlar

Otomatik araçlarda rampada dururken ayağımı frenden çekince 2 sn içinde araba geri kaymaya başlıyor. Ben geri kayma olmaması gerekir diye düşünüyorum. Bu durum normalmidir.
 
Direkt geri kaydırmıyordur herhalde kademe kademe bırakıyordur.
 
2 sn filan bırakmıyor
 
sende hafif gaza dokun ayarla normal
 
Arkadaşım normal bir yokuştu bizim vectrada ayağını frenden çektiğinde yavaş bir şekilde yani 10km civarında hızla araba ileri gidiyor
 
Çok dik bir rampa olmadığı sürece geri kaymanın olmaması lazım...Ancak dik rampalarda geri kayma olabilir ve normaldir.Bu durumlarda gaza basıp biran önce ilerlemenden başka çare yok.Fakat 2 saniye sonra biranda bırakıyorsa bir terslik olabilir...
 
Evet aynen öyle ayağımı frenden çektikten sonra 2 sn içinde gaza basmaz isem araç geri kaymaya başlıyor. Bu durumda sorun nedir acaba?
 
Experience' Alıntı:
Çok dik bir rampa olmadığı sürece geri kaymanın olmaması lazım...Ancak dik rampalarda geri kayma olabilir ve normaldir.Bu durumlarda gaza basıp biran önce ilerlemenden başka çare yok.Fakat 2 saniye sonra biranda bırakıyorsa bir terslik olabilir...
rapma dik değilse kaymamalı kesinlikle
 
arkadaslar d konumunda ıken tam durdugunuzda ayak fren pedalına basılıysa arac zorlamak ıstemedıgınden 2 sanıye durursanız vıtesı "N" konumuna alır takı ayaka frenden cekılene kadar bunu hıssedebılırsınız devır saatı bı kımıldama yapar. sonrada ayagını cektıgın anda arac 1 sanıye gıbı bı gecıkmeyle d konuma gecer kendılıgınden ve bu sırada arac gerıye gıttıgı ıcın toparlayamaz.zaten fazla dık bayırlarda bızım opeller gerıye kacırır helekı aracta 4-5 kişi varsa. örnegın eskı model mercedesleri zabdetmek bıraz zordur arac gıtmek ıster frenden cektıgın an fırlar. ancak bu cok gıcık bırseydır kırmızı ısıklarda felan aracı zorlar vede kısın kalkısları bozar daha ayagını frenden cekerken arac padanaja baslar. onun ıcın en ıyı sıstem bızım opellerdekıler gıbıdır..
 
astrammm' Alıntı:
arkadaslar d konumunda ıken tam durdugunuzda ayak fren pedalına basılıysa arac zorlamak ıstemedıgınden 2 sanıye durursanız vıtesı "N" konumuna alır takı ayaka frenden cekılene kadar bunu hıssedebılırsınız devır saatı bı kımıldama yapar. sonrada ayagını cektıgın anda arac 1 sanıye gıbı bı gecıkmeyle d konuma gecer kendılıgınden ve bu sırada arac gerıye gıttıgı ıcın toparlayamaz.zaten fazla dık bayırlarda bızım opeller gerıye kacırır helekı aracta 4-5 kişi varsa. örnegın eskı model mercedesleri zabdetmek bıraz zordur arac gıtmek ıster frenden cektıgın an fırlar. ancak bu cok gıcık bırseydır kırmızı ısıklarda felan aracı zorlar vede kısın kalkısları bozar daha ayagını frenden cekerken arac padanaja baslar. onun ıcın en ıyı sıstem bızım opellerdekıler gıbıdır..

Bu yazdıklarına göre normal bir durum
 
Geri
Üst