- Katılım
- 29 Ağu 2014
- Mesajlar
- 57
- Tepkime puanı
- 4
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
Otomatik vitesi yeni kullanmaya başlayan veya bilgisi az olan arkadaşlarımız için bu bilgilerin faydalı olabileceğini düşünüyorum.
1. Aracınınızı P'den D konumuna aldığınızda muhakkak vitesin oturmasını bekleyin ve öyle harekete geçin.
2. Dik yokuş inişlerinde 3-2-1 konumlarını aracın suratine uygun olarak kullanabilirsiniz, bu sayede manuel vitesli araçlardakine benzer bir motor freni şansınız olur.
3. Özellikle şehir içi kullanımlarda rampa çıkarken sport tuşu (vites kolunun üzerinde bulunan düğme devredeyken konsolda sarı renk "s" amblemi çıkar) çok işlevsel bir konumdur. Biraz açmak gerekirse örneğin rampa yukarı kalktınız öndeki araç bi kaç saniye sonra 1 den 2 ye atarken yavaşladı sizde gayri ihtiyarı ayağınızı hafif gazdan çektiniz aracınız direk 2 ye geçer ve öndeki araç tekrar ivmelendiginde sizinki zorlanır çünku devri çok düşüktür tekrar vites küçültmesi içi ya tam gaz yapmak gerekir yada manuel olarak vitesi 1'e almak gerekir işte sport tuşu burada devreye girer tuşa basıp az gaza dokunduğunuzda aracınız hemen tepki verip bir ufak vitese alır.
4. Sport tuşu sadece spor kullanım için değil güvenli kullanım içinde kullanılabilir, örneğin rampa inişinde düğmeye bastığınızda araç bir vites ufaltır ve bir miktar motor kompresyonu sağlanmış olur.
5. Ayda bir kez motor yağ çubuğunun kenarında bulunan sanzuman yağı kontrol çubuğundan sanzumanın yağ seviyesini kontrol edin (sıcak veya soğuk sanzuman için iki farklı kontrol çigisi vardır çubukta)
6. Her 60.000 km de bir sanzuman yağınızı ATF (otomatik sanzuman yağı) ile değiştirmeyi ihmal etmeyin insan için kan ne kadar önemli ise otomatik sanzuman içinde yağ aynı şeydir.
7. Aracınınızı P'den R konumuna aldığınızda muhakkak vitesin oturmasını bekleyin ve öyle harekete geçin.
8. Aracınızı tamamen durdurmadan P konumuna almayınız.
9. Aracınızı yokuş bir yere park ettiğinizde sadece vitesi P konumuna almayın ilave olarak el freninizide çekin çünkü araç P konumunda hareket etmemesini sağlayan ufacık bir metal tırnaktır ve zamanla aşırı yüklenmeden dolayı zedelenip arıza çıkartabilir.
10. Aracınızın viteslerini rahat değiştirebilmesi için vites değişimi istediğinizde ayağınızı hafif gazdan çekerek sanzumana yardımcı olmanız uzun ömrü acısından çok faydalı bir harekettir.
11. Vites kolunun yan kısmında bulunan ve üzerinde kar tanesi işareti olan düğme ise kar modu dur. kaygan zeminde patinaja düşmeden aracı kaldırmaya yardımcı olabilmesi acısından konulmuş bir fonksiyondur, bu düğmeye bastığınızda aracınız 3. viteste kalkış yapar hızınız 70 km/h ye çıktığınızda otomatik olarak devreden çıkar.
12. Ani ve dip gaz kalkışlar yapmak otomatik sanzumanı en yoran ve arıza açmasına sebep verebilecek harekettir, özellikle 5 yaşın üstündeki araçlarda bir kaç kez bu hareketi yapmak nerdeys keçe patlamasını kaçınılmaz hale getirir ve tamiri de masraflıdır.
13. Yaygın kanının aksine otomatik şanzumanlar en az manuel şanzumanlar kadar belki daha da sağlamdır, genellikle özellikle eski modellerde kullanım yanlışlıklarından ve bakımsızlıktan arıza vermektedirler ve bu durumda da aracınızı kesinlikle bu işin ehli tek işi otomatik sanzuman olan ve referansları kuvvetli bir ustanın ellerine emanet ediniz, çoğu kişi onarımını yapabileceğini söyler ama gerçekten bu iş layığıyla yapabilecek insan sayısı gerçekten çok sınırlıdır.
alıntıdır
1. Aracınınızı P'den D konumuna aldığınızda muhakkak vitesin oturmasını bekleyin ve öyle harekete geçin.
2. Dik yokuş inişlerinde 3-2-1 konumlarını aracın suratine uygun olarak kullanabilirsiniz, bu sayede manuel vitesli araçlardakine benzer bir motor freni şansınız olur.
3. Özellikle şehir içi kullanımlarda rampa çıkarken sport tuşu (vites kolunun üzerinde bulunan düğme devredeyken konsolda sarı renk "s" amblemi çıkar) çok işlevsel bir konumdur. Biraz açmak gerekirse örneğin rampa yukarı kalktınız öndeki araç bi kaç saniye sonra 1 den 2 ye atarken yavaşladı sizde gayri ihtiyarı ayağınızı hafif gazdan çektiniz aracınız direk 2 ye geçer ve öndeki araç tekrar ivmelendiginde sizinki zorlanır çünku devri çok düşüktür tekrar vites küçültmesi içi ya tam gaz yapmak gerekir yada manuel olarak vitesi 1'e almak gerekir işte sport tuşu burada devreye girer tuşa basıp az gaza dokunduğunuzda aracınız hemen tepki verip bir ufak vitese alır.
4. Sport tuşu sadece spor kullanım için değil güvenli kullanım içinde kullanılabilir, örneğin rampa inişinde düğmeye bastığınızda araç bir vites ufaltır ve bir miktar motor kompresyonu sağlanmış olur.
5. Ayda bir kez motor yağ çubuğunun kenarında bulunan sanzuman yağı kontrol çubuğundan sanzumanın yağ seviyesini kontrol edin (sıcak veya soğuk sanzuman için iki farklı kontrol çigisi vardır çubukta)
6. Her 60.000 km de bir sanzuman yağınızı ATF (otomatik sanzuman yağı) ile değiştirmeyi ihmal etmeyin insan için kan ne kadar önemli ise otomatik sanzuman içinde yağ aynı şeydir.
7. Aracınınızı P'den R konumuna aldığınızda muhakkak vitesin oturmasını bekleyin ve öyle harekete geçin.
8. Aracınızı tamamen durdurmadan P konumuna almayınız.
9. Aracınızı yokuş bir yere park ettiğinizde sadece vitesi P konumuna almayın ilave olarak el freninizide çekin çünkü araç P konumunda hareket etmemesini sağlayan ufacık bir metal tırnaktır ve zamanla aşırı yüklenmeden dolayı zedelenip arıza çıkartabilir.
10. Aracınızın viteslerini rahat değiştirebilmesi için vites değişimi istediğinizde ayağınızı hafif gazdan çekerek sanzumana yardımcı olmanız uzun ömrü acısından çok faydalı bir harekettir.
11. Vites kolunun yan kısmında bulunan ve üzerinde kar tanesi işareti olan düğme ise kar modu dur. kaygan zeminde patinaja düşmeden aracı kaldırmaya yardımcı olabilmesi acısından konulmuş bir fonksiyondur, bu düğmeye bastığınızda aracınız 3. viteste kalkış yapar hızınız 70 km/h ye çıktığınızda otomatik olarak devreden çıkar.
12. Ani ve dip gaz kalkışlar yapmak otomatik sanzumanı en yoran ve arıza açmasına sebep verebilecek harekettir, özellikle 5 yaşın üstündeki araçlarda bir kaç kez bu hareketi yapmak nerdeys keçe patlamasını kaçınılmaz hale getirir ve tamiri de masraflıdır.
13. Yaygın kanının aksine otomatik şanzumanlar en az manuel şanzumanlar kadar belki daha da sağlamdır, genellikle özellikle eski modellerde kullanım yanlışlıklarından ve bakımsızlıktan arıza vermektedirler ve bu durumda da aracınızı kesinlikle bu işin ehli tek işi otomatik sanzuman olan ve referansları kuvvetli bir ustanın ellerine emanet ediniz, çoğu kişi onarımını yapabileceğini söyler ama gerçekten bu iş layığıyla yapabilecek insan sayısı gerçekten çok sınırlıdır.
alıntıdır