- Katılım
- 27 Ağu 2013
- Mesajlar
- 898
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
Merhabalar arkadaşlar,
Geçtiğimiz günlerde araba sürerken tesadüfen fark etmemle birlikte biraz da araştırma yapınca hem şanzımanımızı zorlamayacak ve ömrünü uzatacak hem de otomatik vites geçişleri gibi belli belirsiz olacak bir manuel vites değiştirme türünün olduğunu öğrendim.
Bunun için tek yapmanız gereken vites geçişlerinde ayağınızı gazdan çekmemek. Genellikle çoğumuz vites yükseltirken debriyaja basmakla birlikte gazdan ayağı çekiyor, sonra debriyajdan çekerken geri gaza koyuyoruz.
Bu durum özellikle 1-2-3 gibi alt viteslerde sarsıntıya neden oluyor.
Lakin bazı dikkat edilmesi gereken noktalar var:
1. Üst devirlerde çok yapılmamalı, 3000'e kadar olan devirlerde zararsız.
2. Vites atma süreci çok uzatılmamalı, yoksa devir yükseliyor
3. Debriyaj da çok yavaş yavaş çekilmemeli, vitese geçer geçmez çekilmeli
4. Küçültürken işe yaramıyor, küçültme sırasında debriyajı çok yavaş çekmek daha iyi.
5. Vites atma uzun uzun yapılacaksa gazdan tamamen çekmemeli ancak bir miktar ayak kaldırılmalı.
Debriyaja yüklenmedikçe pek zarar veren bir yöntem değil. O yüzden vites geçişleri çabuk yapılıp yumuşakça devam edilmeli.
Günlük hayatta bu kullanıma alıştırmaya çalışıyorum kendimi, araç içindekiler vitesin otomatikten bir farkı olmadığını da söylüyorlar bu şekilde. Şanzıman konusunda bilgili arkadaşlar da bir zararı olup olmadığı konusunda bilgi verirlerse güzel olabilir
Geçtiğimiz günlerde araba sürerken tesadüfen fark etmemle birlikte biraz da araştırma yapınca hem şanzımanımızı zorlamayacak ve ömrünü uzatacak hem de otomatik vites geçişleri gibi belli belirsiz olacak bir manuel vites değiştirme türünün olduğunu öğrendim.
Bunun için tek yapmanız gereken vites geçişlerinde ayağınızı gazdan çekmemek. Genellikle çoğumuz vites yükseltirken debriyaja basmakla birlikte gazdan ayağı çekiyor, sonra debriyajdan çekerken geri gaza koyuyoruz.
Bu durum özellikle 1-2-3 gibi alt viteslerde sarsıntıya neden oluyor.
Lakin bazı dikkat edilmesi gereken noktalar var:
1. Üst devirlerde çok yapılmamalı, 3000'e kadar olan devirlerde zararsız.
2. Vites atma süreci çok uzatılmamalı, yoksa devir yükseliyor
3. Debriyaj da çok yavaş yavaş çekilmemeli, vitese geçer geçmez çekilmeli
4. Küçültürken işe yaramıyor, küçültme sırasında debriyajı çok yavaş çekmek daha iyi.
5. Vites atma uzun uzun yapılacaksa gazdan tamamen çekmemeli ancak bir miktar ayak kaldırılmalı.
Debriyaja yüklenmedikçe pek zarar veren bir yöntem değil. O yüzden vites geçişleri çabuk yapılıp yumuşakça devam edilmeli.
Günlük hayatta bu kullanıma alıştırmaya çalışıyorum kendimi, araç içindekiler vitesin otomatikten bir farkı olmadığını da söylüyorlar bu şekilde. Şanzıman konusunda bilgili arkadaşlar da bir zararı olup olmadığı konusunda bilgi verirlerse güzel olabilir
