Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
BAŞKA BİR KONUYA VERDİĞİM CEVABI SİZEDE YARDIMCI OLMASI AMACIYLA BURAYA YAPIŞTIRIYORUM.

tunç arkadaşımıza verdiği bilgiler için teşekkür ederek başlayım,

ama işi biraz daha basitleştireyim.
onunda dediği gibi TÜM YAĞLAR araçdan araca farklılık gösterdiği gibi BÖLGE BÖLGE de farklılık gösterir.
yani edirnede kullanılan yağ ile antalyadaki yağ yada erzurumdaki yağ farklı olmalıdır. bu sadece motor yada şanzıman için değil, fren hidroliğinin bile değişik olması gerekir.
fakat gelişen pazarda çeşitliliğin oluşturduğu stok maliyeti nedeniyle disbritörler biraz daha dar alana bu yağları toplamışlar ve az çeşitle o ülkeye uygun yağlarla piyasaya girmişlerdir.
yani sanayideki yağcı 100 çeşit yağ bulunduracağına, ülkemize uygun 2-3 çeşit yağ satarak bu işi götürüyor.
bu yağların zararı varmıdır, belki uzun vadede evet. çünki şartlara en uygun yağlar satılmakda. ama açığı ÜLKE ŞARTLARINA UYGUN BİR KM DEĞİŞİMİNE AYARLIYORLAR. yani avrupada 100binde değişen ülkemizde 50bin olabiliyor.

tavsiye edilen yağlar.
markaların tavsiyesi 2 şekilde olur. 1.şekilde yağ o markaya bedelsiz verilir ve karşılığında tavsiye etmesi istenir (en güzel örneği renault-elf). 2.şekildede markaya özel yağ üretilir ve o yağın markanın yedek parçası üzerinden alınması istenir.
yani tavsiye olayı tamamen kar amaçlıdır.

benim aracım finlandiya paketi, tavsiye edilen yağ ise finlandiya şartlarına uygun bir yağ. illa bunu önerdiler diye bu yağı alırsam sıcak havalarda aracımın sıkıntı yaşamasına neden olurum.

peki hangi yağ?
cevabı zaten piyasada kullanılan yağdır. dikkat edilmesi gereken gerçek ve güvenilir marka olmasıdır. pahalı her zaman iyidir diye birşey yoktur. motorunuzda mobil 1 kullanırsınız ama yağ yakma oranını 2 katından fazla olur. yada benim gibi yarı sentetik yağ ile (normal 10-40 ın yarı parasına) 36.000km yada 2,5 yıl kullanırsınız. benim aracımda verdiğim örnek tamamen lpg li olmasından kaynaklanıyor. lpg temiz bir yakıttır. ayrıca ben motorumu sıfırladığım için bu yağdan önce motorumda hiç kurum kalmamıştı, temizlenmişti.

bu yazım tamamen kendi fikirlerimden ve tecrübelerimden hazırlanmıştır. teknik dayanakları markaların (otomotiv ve yağ) eğitimlerinden gelmektedir.
marka bazında tavsiyede bulunamam, aralarında büyük bir fark yoktur. ancak aracınız ithal ise tavsiye edilen km nizi biraz daha geri çekin.
örnek; mercedesde çalışırken sattığım axor araçların motor yağı değişim km si 30bin idi. aynı tır avrupada 100binde motor yağı değiştiriyordu.
 
hoş geldin alper, umarım keyifli zamanlar geçirirsin.

cvt şanzımanmı varmış senin arabada? yani kesintisiz vites geçişli yani kayışlı sistem doğrumu?
neler bilmek istiyorsun tek tek yazarsan bizde yardımcı olalım.

tşkkrler Polat abim,hoşbulduk...evet 1.8 16V CVT benzinli motora sahibim,kesintisiz vites değişimi 6 ileri vites,üstelil lpg si de mevcut,sonradan taktırma.o yüzden yakıt sorunu yaşamıyorum uzun yolda 5,5 lt/100km, şehir içinde pek kullanmadım ama 9-10 lt/100km olarak tahmin ediyorum.üstelik aracımın performansından da memnunum 167 tork 3800 dev/dak - motor gücüm 90kw 6000 dev/dak.bu 1.8 16V CVT ler araştırmalarıma göre sınırlı sayıda üretilen özel serilerdenmiş,onun için piyasada fazla yok..
aracım bu...
şimdi ilk olarak daha önce otomatik şanzıman kullanmadım,sanırsam şanzıman yağı fabrika çıkışında devam etmekte ve bikaç filtreler,bunları kaç bin km.de bakıma sokmalıyım...suanda 65000km deyim.
motor yağı olarak SHELL 5W-30 yağını önerdiler,fakat sentetik yağ mı yoksa tam sentetik yağ mı koymalıyım?
Opel yetkili servisini önerirmisiniz,yoksa işini anlayan sanayi ustasını mı tercih edeyim?
şimdiden tşkkrlr...
 
Son düzenleme:
evet otamatik araç çok rahat benim ikinci otamatik aracım katılıyorum size 95 vectra 20. gls
 
abi şanzıman yağından bahsetmemişin :)

kitabına baktım ne kadar alacağı yazmıyor marka yada numara belirtmiyor?
 
abi şanzıman yağından bahsetmemişin :)

kitabına baktım ne kadar alacağı yazmıyor marka yada numara belirtmiyor?

evet bende farkettim ..kitapçıkta yoktu...belkide motor yağı ile aynı yağdan kullanmak mı gerkiyor acaba?
 
tşkkrler Polat abim,hoşbulduk...evet 1.8 16V CVT benzinli motora sahibim,kesintisiz vites değişimi 6 ileri vites,üstelil lpg si de mevcut,sonradan taktırma.o yüzden yakıt sorunu yaşamıyorum uzun yolda 5,5 lt/100km, şehir içinde pek kullanmadım ama 9-10 lt/100km olarak tahmin ediyorum.üstelik aracımın performansından da memnunum 167 tork 3800 dev/dak - motor gücüm 90kw 6000 dev/dak.bu 1.8 16V CVT ler araştırmalarıma göre sınırlı sayıda üretilen özel serilerdenmiş,onun için piyasada fazla yok..
aracım bu...
şimdi ilk olarak daha önce otomatik şanzıman kullanmadım,sanırsam şanzıman yağı fabrika çıkışında devam etmekte ve bikaç filtreler,bunları kaç bin km.de bakıma sokmalıyım...suanda 65000km deyim.
motor yağı olarak SHELL 5W-30 yağını önerdiler,fakat sentetik yağ mı yoksa tam sentetik yağ mı koymalıyım?
Opel yetkili servisini önerirmisiniz,yoksa işini anlayan sanayi ustasını mı tercih edeyim?
şimdiden tşkkrlr...

bence hemen herşeyini km gelmese bile değiştir. için rahat olsun. satan kişiyi bilemem ama piyasada araba satılacaksa mutlaka 1-2 şeyi eksik yaparlar. herşeyini sıfırlaman demek, o arabayı 0 km de binmeye başladın demek.
bujileri, kabloları, yağ ve filtreleri, şanzıman yağı ve filtresi, hatta biraz daha ileri git ve marş motoru ve şarz motorunuda elden geçirt. tüm bunları imkanların dahilinde yapabilirsen ilerde sorun yaşayacağını zannetmiyorum.
ayrıca lpg içinde yetkili lpg servisine giderek (burada işçilik önemli, mutlaka gidiceğin yerin profesyonel olmasına dikkat et, netden o yer hakkında yorumları öğren) lpg tesisatındaki hortumları ve kabloları bi gözden geçirt.

ben böyle oturduğum yerden tavsiye ediyorum ama tüm bunları kendi imkanların ile yaparsan veya sıraya koyarsan ileriye dönük problem yaşamassın.

yetkili servislerin artık pek tadı yok. üstelik çok daha maliyetliler. senin arabandan görmüş özel servisi tavsiye ederim. bu 50 yıllık usta demek değildir. 5 aylık ama senin araban üzerinde deneyimli olması yeterlidir. bu konuda çevrenden veya forumdan tavsiye alabilirsin.
motorunun nadir ve şanzımanının çok özel olduğunu unutmadan servis arayışına çıkarsın.

aracının kullanma klavuzuna bakarak hangi yağları tavsiye ettiklerine ve km değerlerine bak. bunlara yakın tavsiyeler alabilirsin. bence çokda extrem yağlara gerek yok. sentetik 10-40 yağ sana yeterli olur. mobil felan iyi ama çabuk yanıyor. para durumundan şikayetin yoksa castrol edge teknolojik olarak üst seviye bir yağdır.
katkıları tavsiye etmiyorum. piyasada iyi diyenle kötü diyenlerin sayısı nerdeyse aynı. seninde motorun 65.000 km olduğundan katkı istiyeceğini sanmam.

aklına takılan hususlarda herzaman sorularını bekleriz. güle güle binmen dileği ile.
 
abi şanzıman yağından bahsetmemişin :)

kitabına baktım ne kadar alacağı yazmıyor marka yada numara belirtmiyor?

genelde normal değişimde 3 litre gibi konuluyor. ama bazen ustalar içindeki yağı tamamen boşaltıyorlar. 6-7 litrede alabiliyor. 3 litrede kalanı boşaltmak için heba olabilir.

cvt şanzımanın kaç litre olduğundan haberim yok. netden araştırman lazım.

ben amerikanlarıma yağı boşaltıp 4 litre eklerdim, içinde kirli yağdan bi o kadarda kalırdı. ama km olarak daha erken değiştirirdim. tabi bunlar eski otomatik şanzımanlardı. bizimkilerde biraz daha dikkatli olmak gerekir.
 
tşşkrler Polat abim...yorumlarınız için saolun...
 
Son düzenleme:
Geri
Üst