Otomatik vites sevenler derneği

34BCT70

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2008
Mesajlar
4,496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Senin espride iyiymiş "zıteşın". Konuşarak söyleyince komik oluyor.
Aynen abi :D canım sıkıldıkça yazıyorum bişeyler :)

Bu arada polat abi daha takamadım wooferı:D Kolonlarlada yarın bi uraşıcam çok fena kolonlar ama kutuda durmaktan çürümüşler:) olmadı bi tamirciye gösterim diyorum abi ne dersin çalışırmı ?
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar duyduğunuz üzere önümüzdeki hafta baya bi soğuk hava geliyor. öncelikle bazı önlemlerimizi alalım.
imkanınız var ise antifreeze oranınızı ölçtürün. mümkünse -50 dereceye kadar ayarlayın. emin değilseniz veya ölçtüremiyorsanız;
antifreeze li motor suyunuza 0,5-1 litre kadar,
antifreeze yoksa motorunuzda en fazla motorun aldığı suyun %40 ı kadar antifreeze ekleyin.( yani motor 6 litre su alıyorsa 2 litre antifreeze koyun, 8 litre su alıyorsa 3-3,5 litre kadar antifreeze koyun)

çok fazla antifreeze eklerseniz donma noktanız tekrar geri gelecektir. antifreeze su oranı en fazla %50 olsun, fazlasını sakın koymayın.

PARASI OLMAYAN ARKADAŞLAR antifreeze yerine alkol koyabilirler ancak antifreeze'e göre daha az olmalı ve KESİNLİKLE SICAKLAR BAŞLAMADAN SUYUNU DEĞİŞTİRMELİ. aksi taktirde alkol yüzünden suyunuz 90 derecede kaynamaya başlar. conta yakarsınız.

AYRICA HEM PARASI HEM ARABASI OLMAYAN ARKADAŞLAR (bknz burak) otobüsde sarılacak sıcak birini bulsunlar. ve ortama antifreeze gibi şeyler sokup romantizmi mahfetmesinler.



antifreeze hakkında bazı şeyler aktarayım, içinde alkol ve gliserin vardır. yanlış hatırlamıyorsam %7 alkol %7 gliserindir. alkol donma derecesini aşağı çeker, gliserin kaynama dercesini yukarı çeker.
antifreeze oranı arttıkça donma derecesi düşer ve kaynama derecesi artar fakat belli bir noktadan sonra işlem tam tersine döner. bu yüzden en fazla %50 antifreeze - %50 motor suyu koyun.
su olarak çok kireçli olmayan suları tercih edin. senede 1 kere değiştirmeniz önerilir ama 3 seneye kadar yılda 1 litre ekleyerekde kullanabilirsiniz. 3.sene mutlaka özelliğini kaybedecektir.
eski ve uzun süre su değişimi yapılmamış sistemlerde delikleri açma özelliği vardır. bu yüzden ekledikden sonra birkaç gün su eksiltmesini kontrol edin.

ve bu gece karda sürüş tekniklerini yazayım. beklemede kalın.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynen abi :D canım sıkıldıkça yazıyorum bişeyler :)

Bu arada polat abi daha takamadım wooferı:D Kolonlarlada yarın bi uraşıcam çok fena kolonlar ama kutuda durmaktan çürümüşler:) olmadı bi tamirciye gösterim diyorum abi ne dersin çalışırmı ?

bi bez var, haraketli yere onu yapıştırıyolar. sert bi kartonuda diğer yerlere ama zaten kolonlarda haraketli kısımlar yıpranık. ister kendin uğraş ister tamirciye göster.
işten anlayanların her zaman en güzel kolon dedikleri kolondu onlar. hem vuferi hem midılı hem twitırı üstünde. artık üretilmiyo biliyon. bence tamir ettirmeye değer yinede göster bi derim, fiyat makul ise ettirilir.

ben hala çift girişli vufırı merak ediyorum nerde die. bulursam onuda vereyim sana.

ah ah, o kolonlar 3 amerikan gördü bee. 66 plymouth fury III, 64 impala ve en son 75 malibu. en çokda "no woman no cry" çaldılar. kızlarda işe yarayan bi şarkı.
 

34BCT70

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2008
Mesajlar
4,496
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bi bez var, haraketli yere onu yapıştırıyolar. sert bi kartonuda diğer yerlere ama zaten kolonlarda haraketli kısımlar yıpranık. ister kendin uğraş ister tamirciye göster.
işten anlayanların her zaman en güzel kolon dedikleri kolondu onlar. hem vuferi hem midılı hem twitırı üstünde. artık üretilmiyo biliyon. bence tamir ettirmeye değer yinede göster bi derim, fiyat makul ise ettirilir.

ben hala çift girişli vufırı merak ediyorum nerde die. bulursam onuda vereyim sana.

ah ah, o kolonlar 3 amerikan gördü bee. 66 plymouth fury III, 64 impala ve en son 75 malibu. en çokda "no woman no cry" çaldılar. kızlarda işe yarayan bi şarkı.
tamam abi ben onları yaptırayım,zaten öyle bi kolon gerçekten yok.
Bu arada bakalım biz kız ayarlıyabilicekmiyiz :D
 

KLAS34

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2009
Mesajlar
358
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
yağ uygunsa problem olmaz, 0 la başlayan yağları tercih edebilirsin ama erzurumda değilsinki gerek yok. ama imkanın varsa günde 1-2 dk rölantide çalıştırman iyi olur. yağlar tekrardan motora sarılır. yoksa 5 günden sonra yağ iyice süzülmüş olur ilk çalıştırmada biraz aşınma yapabilir. aşınma diyorum ama bunlar uzun vadeli şeyler.
abi öncelikkle sana tekrar çok çok teşekkür ederim..
paylaşım ve yardımlaşma diye buna derim..
abi aracım daha 10 günlük ve 350 km de ..
antifiz ve yağ olarak korkum yok.
yanlız benim kendi düşüncelerimi paylaşmak istiyorum...
öncelikkle 5 gün için hergün 1 - 2 dakkika rolantide çalıştırsam,atıyorum bu gün öğlen çalıştırdım araç ısındı, istop ettim,
yarın'a kadar motordaki yağ tekrar kartere süzülüp ve ben yarın tekrar marşa bastığımda ,ilk çalıştırma esnasında yine bir miktar aşınma olacak ve bu 5 gün boyunca 5 defa marşa basacam her marşa bastığımda motordaki yağ kartere süzüldüğünden ve havanında soğuk olmasından dolayı motor geç ısınıp ve daha çok aşınacak.(kendi düşüncem)
ama ben 5 gün hiç çalıştırmasam 5. gün (zaten arabayla işim var)aracı çalıştırsam ,aşınma 1 defa olacak ve motordaki aşınma minimum olacak.(buda kendi düşüncem)
yani kısaca özetlersek,
ahmet ,aracıyla her gün işe gidiyor, her sabah işe giderken ve her akşam iş dönüşü marşa basıyor ve hergün toplam max 20 km yol yapıyor..
mehmet ise ,aracını hafta içi kullanmıyor sadece pazarları aracını gezmek ,akraba ziyareti vs. için kullanıyor ve max 3 dafa marşa basıyor.
ahmet 1 yl sonunda max 9000 km yol yapıyor..
mehmet ise 1 yıl sonunda 12.000 km yol yapıyor...
benim kendi düşüncelerime göre ...
ahmet'in aracı daha az yol yapsa bile ,aracının motoru mehmet'in aracından daha çok aşınıyor...
polat abi sakın yanlış anlama ,sadece kendi düşüncelerimi paylaşmak istedim,
benim araçlar hakkında bilgim yok ,senin sayende kendi çapımızda bir şeyler öğrenmeye çalışıyoruz..
SAYGILARIMLA....
 

KLAS34

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2009
Mesajlar
358
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Aslında benim en başta sormak istediğim ,
aracım yeni olduğundan dolayı ve dolayısıyla rodaj sürecinde olduğundan,
hem rodajın etkisi ve hemde havanın soğuk olmasından dolayı motorum normale göre daha fazla aşınacak ,
kısaca havanın soğuk olması ,benim aracımın motorunun düzgün bir şekilde alışmasını olumsuz yönde etkilermi?uzun vadede,veya ömrünü kısaltırmı?
en başta söylemek isteğim buydu aslında..
böyle ince hesaplar yapmam ,dolasıyla biraz kafa karıştırıcı oluyor:D

başını ağrıttım kusura bakma polat abi...
saygılarımla...
 
Son düzenleme:

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öldürdün beni yav.
birincisi baş ağrıtmak diye birşey yok, yardımcı olursam ne mutlu bana. ben genelde şu yönden bakarım, sen böyle söyleyince benim erhana işim düşse onun başı ağırmış olur diye düşünürüm.

gelelim uzuuun sorunun kısa cevabına, yarın arabanda 40 mikron yağmı kalsın yoksa 5 gün sonra 10 mikron yağmı kalsın istersin.

40 mikronda aşınma olmaz ama 10 mikronda olur.

soğuk havada yağ koyulaşır ve daha yavaş süzülür.

aşınma yağsızlıkdan kaynaklandığı gibi, kalan yağın çok ince olmasındanda kaynaklanır.

rodaj sürecindeki arabalarda metaller birbirine fazlasıyla yakındır. yüzeylerde bıraktıkları yağ tabakası normalden daha azdır.


aslında çevreme türkiyedeki tek sentetik yağ katkısını satıyorum ama bunu foruma taşıyarak ticari amaç gütmeyi istemedim. arzu edene toptan fiyatından temin edebilirim.
 

KLAS34

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2009
Mesajlar
358
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
öldürdün beni yav.
birincisi baş ağrıtmak diye birşey yok, yardımcı olursam ne mutlu bana. ben genelde şu yönden bakarım, sen böyle söyleyince benim erhana işim düşse onun başı ağırmış olur diye düşünürüm.

gelelim uzuuun sorunun kısa cevabına, yarın arabanda 40 mikron yağmı kalsın yoksa 5 gün sonra 10 mikron yağmı kalsın istersin.

40 mikronda aşınma olmaz ama 10 mikronda olur.

soğuk havada yağ koyulaşır ve daha yavaş süzülür.

aşınma yağsızlıkdan kaynaklandığı gibi, kalan yağın çok ince olmasındanda kaynaklanır.

rodaj sürecindeki arabalarda metaller birbirine fazlasıyla yakındır. yüzeylerde bıraktıkları yağ tabakası normalden daha azdır.


aslında çevreme türkiyedeki tek sentetik yağ katkısını satıyorum ama bunu foruma taşıyarak ticari amaç gütmeyi istemedim. arzu edene toptan fiyatından temin edebilirim.
estağfurullah abi senin işin düşse elimden ne gelirse yaparım..
evet bu konudada haklısın ,başta söylediğim gibi fazla bilgim yok sadece düşüncemi paylaştım..
 
Üst