otomatik vites kullanım

btrismail

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2018
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Astra sedan 1.6 sport otomatik dizel aracım var.Kırmızı ışıkta ya da durma pozisyonunda mesela aracı N moduna aldık diyelim elektronik el frenini de çekmek gerekiyor mu ?Çünkü bazen arabayı N moduna aldığımızda sanki el frenini de devreye sokmayınca araç ileri hareket ediyor?Bu konuda ne önerirsiniz?
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,949
Tepki puanı
6,180
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
ismail bey öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Bayramınız mübarek olsun. Şimdi hocam otomatik vites araç kullanırken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bu hususlar motorun ve şanzımanın ömrünü uzatır. Dikkat etmenizi kesinlikle öneririm.

  • Trafik ışıklarında 20 saniyeyi geçen uzun duraklamalarda aracınızı N moduna alabilirsiniz ancak son 10 saniye kala aracınızı tekrar D moduna alarak şanzımanın tekrar yağlama yapmasını sağlamalısınız.
  • Trafik ışıklarında veya başka bir sebeple aracı N moduna aldığınız tüm durumlarda fren basılı tutulur ayak çekilmez. Dikkat ederseniz N moduna aldığınızda ayağınızı frenden çektiğinizde fren lambası simgesinin ışığı yanacaktır.
  • Durma / uzun süreli duraklamalarda araç her durumda P moduna alınmalı ve El freni çekilmelidir.
  • Durma / Duraklama / Geri gitme durumlarının tamamında vites tipi (N/R/D/P) değiştirilirken fren her zaman basılı tutulur. Bu şekilde yük öncelikle tekerleklere verilerek şanzımana birden yük binmesinin önüne geçilir.
  • El freni çekilirken, öncelikle aracın tam durması beklenir sonrasında ayağımızı frenden çekmeden el freni çekilir sonrasında araç P moduna alınarak ayak frenden öyle çekilir. Bu şekilde yapıldığında aracın yükü şanzımana değil frenlere binecektir.
  • Yokuş yukarı uzun süreli tırmanış veya iniş gibi durumlarda araç kesinlikle manuel moda alınmaz. Viteslerin araç tarafından yönetilmesi sağlanmalıdır. Bu şekilde yapılmadığı basınç altında çalışan şanzımana fazla yük binmiş olur arızaya sebep olabilir.
  • Kalkışlarda fren ayaktan birden çekilmez biraz yavaşça bırakılır bu şekilde şanzımana birden yük bindirilmemiş olur. Bu kurala özellikle yokuşlarda dikkat etmezseniz aracınızın küt diye vurduğunu hissedebilirsiniz.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar saygılar hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ergun U.
Üst