otomatik vectra b kullanan var mı tavsiye edermisiniz

ogretmen82

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
407
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba 2001 model civarı otomatik vectra 2.000 cdx düşünüyorum fakat kronik arızası var mı. otomatik şanzumanı nasıl bir problem var mı. kimisi çok titriyor bazen vites kafayı yiyor falan diyor. şimdiden çok teşekkür ederim...
 
automatic

Selam ben 6 ay önce 2000 model CDX aldım.Otomatik vitese karşı hep ön yargı ile yaklaşmılım.Otomatik vites kullanınca yanıldığımı anladım.Çok memnunum şu ana kadar ters bir durum olmadı.Vites geçişleri sert değil.Parktan D pozisyonuna aldığımda frene bastığım sürece kalkıncaya kadar az bi titreşim oluyo arabada.Bu normalmidir bende bilmiyorum.Şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum ATF dediğimiz özel hidrolik yağları kullanılıyor otomatiklerde.Benimki F23 şanzıman.Şanzıman kafayı falan yemedi hiç inşallah öyle bir durum olmaz çünkü masrafları ağır oluyomuş.
 
selam bende yaklaşık 10 gündür vectra cdx 2000 2.0lt otomatik kullanıyorum. daha öncesinde de bu otomobili çok araştırdım. kronik bir arızası olmamakla beraber temizini bulursanız, bakımlarınıda ihmal etmez iseniz çok memnun kalacağınız bir otomobil sahibi olursunuz.
 
ben 5 yıldır kullanıyorum öyle dediğin gibi titreme yok , bende. genel olarakta memnunum arabamdan . şanzıman işi şans işi ... ama daha önce iyi kullanılmışsa bir sorun çıkacağını sanmıyorum.
 
2.0 ların otomoatiğinde kronik sorun yoktur. fakat eski nesil şanzıman olduklarından şehir içinde sürekli 1 ve 2. vitesi kullanır. zaten 4 ileri olduğundan fazla seçeneği yoktur. yani özellikle şehir içinde çok sık vites düşürür yada artırır. aynı şekilde hafif bir rampada bile kalktığınızda 1 den 2 ye geç atar buda tabiki direkt benzin yakışına etki eder. ama uzun yolda düz vectradan benzin olarak farkı yoktur.
ben yılbaşından hemen sonra oto. vectra cd aldım şehir içinde tüpte 260kr civarı yakıyorud. şimdi onu satıp manuel aldım oda ş.içinde tüpte 200kr civarı yakıyor.
fakat otomatikte bu değeri bulabilmek için sürekli dikkat etmek deviri ve yol durumunu takip edip gaz ile şanzımana komut vermek gerekiyorki bence otomatiği seçmemin tek sebebi bunları yapmamaktı. yani bu işlemleri düz viteste zaten yapıyorsun bundan kurtulmak için otomatik alıyorsun düze göre tek avantajı debriyaja basmamak oluyor. e birde üstüne sorun çıkarsa masrafının çok olacağınıda koyunca bence gereksiz bir durum haline geliyor.
 
gözünüz korkmasın ben 4 senedir otomatik vites cdx kullanıcısıyım bir kez bile tık demedi şanzıman hiç el sürülmemiş 10 senedir.80 bin km sonra filtre değişimi için dağıttıracağım bende kalırsa araç o zamana kadar
 
bizimde alalı 7 ay oldu, 2000 yada 2001 model (ruhsatta her ikiside yazıyor) CDX otomatik, şansıma temiz araba buldum, motor ve şanzımanın durumu iyi, hiçbir kusurunu görmedim. bu yaş civarındaki araçlar arasında kullandığım ilk otm. vites olduğu için karşılaştırma yapamam ama vites geçişlerini hissettiriyor, bunu da hoş karşılıyorum sonuçta 11 yaşında araba.
yokuşa başlarken gaza sabit bastığım sürece vites düşürmesini geç yapıyor ama doğru müdahaleyle uygun zamanda vites değiştirebiliyor.

bu arada F23 şanzıman düz vites değilmiydi?

D'ye taktıktan sonraki titreme de normal geliyor bana, sonuçta araba gitmek istiyor ama frene basıyoruz. zaten bir süre sonra gidemediğini görünce kendi boşa alıyor, titreme kesiliyor.
ben araçtan çok memnunum.



2.0 ların otomoatiğinde kronik sorun yoktur. fakat eski nesil şanzıman olduklarından şehir içinde sürekli 1 ve 2. vitesi kullanır. zaten 4 ileri olduğundan fazla seçeneği yoktur. yani özellikle şehir içinde çok sık vites düşürür yada artırır. aynı şekilde hafif bir rampada bile kalktığınızda 1 den 2 ye geç atar buda tabiki direkt benzin yakışına etki eder. ama uzun yolda düz vectradan benzin olarak farkı yoktur.
ben yılbaşından hemen sonra oto. vectra cd aldım şehir içinde tüpte 260kr civarı yakıyorud. şimdi onu satıp manuel aldım oda ş.içinde tüpte 200kr civarı yakıyor.
fakat otomatikte bu değeri bulabilmek için sürekli dikkat etmek deviri ve yol durumunu takip edip gaz ile şanzımana komut vermek gerekiyorki bence otomatiği seçmemin tek sebebi bunları yapmamaktı. yani bu işlemleri düz viteste zaten yapıyorsun bundan kurtulmak için otomatik alıyorsun düze göre tek avantajı debriyaja basmamak oluyor. e birde üstüne sorun çıkarsa masrafının çok olacağınıda koyunca bence gereksiz bir durum haline geliyor.

hocam benim anladığım kadarıyla size DSG lazım, yokuşlarda şakır şakır değiştirsin vitesleri:D
 
benim eşimin kullandığı araç palio speedgear. onda cvt şanzıman var ben aslında onunla karşılaştırıyordum ilk zamanlar. o şanzıman aynı dsg gibi tepki veriyor hiç vites geçişleri belli değil ve çok ekonmik bir makina fakat daha sonra 2000 laguna oto. ve focus oto kullandım onlar vectra kadar sıkıntılı değil. vectranın sorunu bu şanzımanın çok eski olması bildiğim kadarıyla vectra a bile bunun bir benzerini kullanıyor. yol müsait ise gaz açısı uygunsa vectrada sorunsuz ama şartlar değişince şanzıman buna ayak uyduramıyor ve sürekli vites düşürüyor. böyle olunca şehir içinde hep 1 ve 2.vites kullanılıyor. benim ev -iş güzergahımda dolmuş ve otobüs çok var. tam hızlanıp gidiyorsun önüne dolmuş çıkıyor frene bile basmadan ayağını gazdan çek 30-35km gibi hızlarda bile hemen 1.vitese alıyor ve işin garibi geri 2.vitese almak için 3500-4000devirlere kadar tırmanmak gerekiyor yada gaz açısı ile komut vermek için hamle yapıyorsunuz.
demem o ki otomatik konfor değil dert yaratıyor.
ama sorunsuzluğuna ve uzun yol konforuna laf edemem o konuda sıkıntım yoktu.
 
abi sizinkinde bir problem olmasın? ben gayet memnunum, şehiriçi 1-2-3-4 hepsini kullanıyor, üstelik Çorum şehiriçi 3 şerit ana yollar hariç görebileceğiniz max. hız 60-70, buna rağmen bizimki her zaman en uygun vitese takıyor. ben gaz pedalının açısına değilde hızıma odaklanıyorum, ona göre gaza basıyorum. yani şu yolda şu vitese taksın diye değil, beni şu hızda götürsün diye gazı ayarlıyorum ona görede şehiriçi tüm vitesleri kullanıyorum:confused:

üstelik Ankara'da da kullandım, ara hızlanmalar haricinde hep üst viteslerdeydi araç
 
abi sizinkinde bir problem olmasın? ben gayet memnunum, şehiriçi 1-2-3-4 hepsini kullanıyor, üstelik Çorum şehiriçi 3 şerit ana yollar hariç görebileceğiniz max. hız 60-70, buna rağmen bizimki her zaman en uygun vitese takıyor. ben gaz pedalının açısına değilde hızıma odaklanıyorum, ona göre gaza basıyorum. yani şu yolda şu vitese taksın diye değil, beni şu hızda götürsün diye gazı ayarlıyorum ona görede şehiriçi tüm vitesleri kullanıyorum:confused:

üstelik Ankara'da da kullandım, ara hızlanmalar haricinde hep üst viteslerdeydi araç

bende de o konuda sıkıntı yok ezbere kullanıyor hepsini :D
 
Geri
Üst