Orta susuturucu İptali

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,303
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Ses konusundaki takıntım devam ediyor. aracım 1.6 GTc Turbo.

Öyle çok fazla bağıracak, kafa ütüleyecek bir şey istemyorum. Sadece gaza yüklendiğimde hoş tok bir ses çıksın istiyorum.

Şimdilik Downpipe yapmk istemiyorum. bu nedenle seçeneklerim şunlar

1- Orta susturucu iptali yerine düz boru
2- Son susturucu iptali
3- ilk ik seçenek birden

Dediğim gibi normal kullanımda, uzun yolda ve rölantide sessizlik önemli, sadece gaza yüklendiğimde ses duymak istiyorum.

Önerileriniz nelerdir?
 
ac kapat egsoz yaptır usta bence bende cooper s vardı daha once orta susturucu one ball dıyolar u sısteme sokulmustu ses guzel gelıyodu ama sımdı corsaya bınınce o kadar rahatladım kı.. bence ıcerden kumandalı en mantıklısı ıstedıgınde oter
 
1.6 turboda orta susturucuyu iptal edip arkayada spor bir eksoz takarsanız ses hoş çıkmayabilir. orta susturucuya ya hiç ellemeyin yada daha küçük biriyle değiştirip arkaya spor bir susturucu takın. bunlar için işini bilen tavsiye edilen bi eksozcuda deneyerek ses dinleyerek karar verin bence...
 
orta susturucu iptal edilip düz boru yaparsan rölantide gur gur gur öter,gaza yüklenincede ortalık ayağa kalkar ;) sadece gaza yüklendiğinde hafif tok ses istiyorsan sadece son susturucunu kazansız düz boru tarzında bi son susturucuyla değiştirmen gerek yada kazanı küçük bi susturucuyla :)
 
Vanalı sisitem istemiyorum. Sebebi de şu: Sanayide yapılanların bazılarında vanayı kapadığınızda çıkış çok fazla dolaştığı için bir süre sonra araç boğuluyor. Bu sağlıklı bir uygulama değil. Varex alınabilir tabii ama sadece ses için de 1000TL li fiyatlar vermek istemiyorum.

Bu orta ve son susturucu işi kafamı karıştırıyor. Kimisi orta daha çok ses verir diyor, kimisi de son çok ses verir diyor.

Youtube da Polo R videosu izledim eleman dediklerimi sırayla yapmış. En sessiz hali ortayı çıkarıp sonu orj halinde bıraktığı idi.

Ama sanırım deneme yanılma yapmadan bu işi çözmek zor olacak
 
ben cok denedim kardes ortada koca bi 50 cm lik susturucu var,onu sökersen dediğim gibi ses aşırı cıkar ;)
 
Vanalı sisitem istemiyorum. Sebebi de şu: Sanayide yapılanların bazılarında vanayı kapadığınızda çıkış çok fazla dolaştığı için bir süre sonra araç boğuluyor. Bu sağlıklı bir uygulama değil. Varex alınabilir tabii ama sadece ses için de 1000TL li fiyatlar vermek istemiyorum.

Bu orta ve son susturucu işi kafamı karıştırıyor. Kimisi orta daha çok ses verir diyor, kimisi de son çok ses verir diyor.

Youtube da Polo R videosu izledim eleman dediklerimi sırayla yapmış. En sessiz hali ortayı çıkarıp sonu orj halinde bıraktığı idi.

Ama sanırım deneme yanılma yapmadan bu işi çözmek zor olacak

Irmscher egzos düşündün mü hiç? Vectra B GT lerde olan egzos normalden biraz daha fazla ses çıkarır, bir de atmosferik motorlarda açık hava filtresi de bir hayli fark ediyor diye biliyorum gaza bastığında, turbolu motorda da aynı durum söz konusu ise bu şekilde de gaza bastığında iyi ses alabilirsin. Aslında mis gibi 2 aracın var, 1000 liranın sana koymaması gerek, iskender usyaya yada süreyya ustaya gidip borla supersprint eisenmann vs kalitesinde headerstan son susturucuya kadar komple egzos yaptırabilirsin, sadece sesi tarif etmen yeterli oluyormuş, iskender ustaya custom egzos yaptırıp memnun kalmayan duymadım daha , ortalama 10 15 beygir güç ve takriben tork kazanman da cabası, biliyorsun ki headers da çok etkili motordan aldığın ses konusunda...
 
GTC için çok harcama yapmamak istemememin nedeni aracı yaz sonuna doğru satma durumum var ondan. Boşu boşuna masraf yapmak istemiyorum.

Filtreye gelince, maalesef Turbo da atmosferikdeki gibi filtre sesi alamıyorsunuz. Sadece güçlü bir emiş sesi ve gazdan ayak çekilince de bov dakine benzer bir çuff sesi alınıyor.

Headers downpipe ve düz boru perf için çok güzel reçete ama araç turbo olduğundan bunları yapınca içerde sesten durmanızın imkanı yok. Yoksa İskender dediğiniz gibi nerdeyse 1.3 motordan v8 sesi çıkarabiliyor. İstanbul'a gitme imkanım olsa zaten İskender'e kesin götürürüm de Ankara da bu işi kim nasıl yapar bilmiyorum
 
Vanalı sisitem istemiyorum. Sebebi de şu: Sanayide yapılanların bazılarında vanayı kapadığınızda çıkış çok fazla dolaştığı için bir süre sonra araç boğuluyor. Bu sağlıklı bir uygulama değil. Varex alınabilir tabii ama sadece ses için de 1000TL li fiyatlar vermek istemiyorum.

Bu orta ve son susturucu işi kafamı karıştırıyor. Kimisi orta daha çok ses verir diyor, kimisi de son çok ses verir diyor.

Youtube da Polo R videosu izledim eleman dediklerimi sırayla yapmış. En sessiz hali ortayı çıkarıp sonu orj halinde bıraktığı idi.

Ama sanırım deneme yanılma yapmadan bu işi çözmek zor olacak

ben aracımda(astra h 1.6) uzun süre orta susturucu yerine düz boru sonda ise sebring çift çıkış vardı cezadan sonra mecburen orj. son sustucu taktım fakat ortada düz boru vardı ses hiç yok gibiydi üst devirlerde cızırdama oluyor sadece
 
can bey hani aracın sesini dinlemeye gelecektiniz :) ayrıca o boğulma olayını yasamadim hiç.antalyaya gidip geldim kapalı konumda sıkıntı yok
 
Geri
Üst