Opel (söz verdiğim cevap)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Vladimir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
3,110
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şu zamanda hala 1,6 motordan 115 beygir güç üreten opele yazıklar olsun.6 ileri şanzuman koy ama motorun gücü hala 10 sene geriden gelsin bu ne saçmalık ya.opel pazarını neden kaybediyo bence biraz araştırma yapsın.İş geliştirmecilerini değiştirsin.Diğer markalar seneler önce 1,6 motordan 125 beygir güce olaştılar.mesela honda.volkwagen 1.4 motorda daha fazla beygir üretiyo.fiatlar bile opelden iyi durumda.kesinlikle o paraları haketmiyolar artık.bide utanmadan donanımdan çalıyolar.Yeter Türk halkını keriz yerine koymaktan vazgeçin.
__________________
Salim Kaya
demiş herkes kendine göre haklı ama opel sürekli olarak aşağılanıyor bu bariz bi şekilde ortada salim yaşınızıda bilmiorum abimi diyeyim salim kardeşimmi diyeyim sadece sana değil lafım bu genel kanı opel insanların gözünde hiçbirşey gelelim konumuza A3 1.6 ve trde satılmasa da 1.6 FSi motorlarla astra 1.6yı karşılaştıralım.
Audi 1.6 8V 5600ddde tam 101hp üretiyor 3800ddde de 148nm tork
Opel 1.6 16V motoru 5600 ddde 115hp güç üretiyor 4000dd de de 155 nm
Audinin trde satılmayan ancak benim dahil etmek istediğim 1.6 FSİ ı
1.6 FSİ 16V 6000dd de 114hp güç 4000dd de 155nm tork üretiyor.
Opelin 2007de ecotec e yaptığı köklü revizyondan bahsedelim.
85 kW/115 hp gücündeki yeni 1.6 ECOTEC motor, 77 kW/105 hp güce sahip 1.6-litre motorla karşılaştırıldığında geliştirilmiş bir esneklik ve yumuşaklık sunmaktadır (yüzde 10 daha fazla verimle birlikte yaklaşık yüzde üç daha az tüketim). Geliştirilmiş tork eğrisi özellikle sürüş sırasında dikkati çekmekte olup 155 Nm'lik üst düzeyine çıkmakta ve geniş bir devir (rpm) aralığında korunmaktadır. Bu, düşük devirlerde bile güçlü bir itme kuvvetine dönüşmektedir. Bu motorla, Astra GTC sıfırdan 100 km/saat hıza 11.6 saniyede çıkmakta ve 193 km/saat maksimum hıza ulaşmaktadır
Güç-ağırlık oranı 0.99 kg/hp olan yeni 114 kilogramlık dört-silindirli ve dört-valflı motorun avantajları, temel olarak "Kam-Fazı" teknolojisine dayanmaktadır. Bu, sürüş durumuna göre ayarlanan emme ve egzoz kam milleri vasıtasıyla sürekli değişken valf zamanlamasını içermektedir. Her iki kam mili de, zamanlamayı kontrol eden pervane-tipi hidrolik ayarlayıcılara sahip gerçek zamanlı motor yönetim sistemiyle hatasız ve birbirinden bağımsız olarak kontrol edilmektedir. Bu; emme ve egzoz valflarının ve dolayısıyla da motor özelliklerinin, sürücünün gaz pedalı ve vites değişikliği yoluyla "tanımladığı" her güç ve performans ihtiyacına daha iyi ve anında yanıt verilmesini sağlamaktadır.

Opel tarafından 2003 yılında 1.6 litrelik motor hacmine kadar tüm benzinli motorlarda sunulan ve basit olmakla birlikte son derece etkin özelliklere sahip olan TWINPORT konsepti, 115 hp gücündeki 1.6-litrelik motorla daha da geliştirilmiştir. Bu motorun silindir başlığı, tamamen 1.6 TWINPORT gibi, her silindir için iki ayrı emme girişine sahiptir. Şu ana kadar dengeli ve tutarlı yanmayı sağlamak için manifold kanatçıkları gerekirken, 1.6 ECOTEC yeni, iki-aşamalı ve değişken uzunluklu plastik emme borusunda bu kanatçıklar olmadan çalışmaktadır. Bu, kam-fazıyla birleşim halinde optimize edilmiş emme girişi sayesinde gerçekleşmektedir. Kısılmış gaz alışverişi yakıt verimliliğini iyileştirmekte olup 115 hp gücündeki GTC ile beş-kapılı Astra, beş-ileri Easytronic şanzıman ile 100 kilometrede sadece 6.3 litrelik ortalama süper kurşunsuz benzin tüketimini sağlamaktadır.

Azaltılmış emisyon için bir ön koşul olan yüksek oranlarda egzoz gazı sirkülasyonu TWINPORT motorlarının tipik özelliğidir. Kısmi yükleme sırasındaki silindir yükünün dörtte birinden fazlası daha önce yanmış yakıttan gelmektedir. Ek dış hat yerine, daha da verimli olan iç hava dolaşımı sistemi kullanılmaktadır. Bu, sıcak ve yanabilir egzoz gazlarının doğrudan doğruya silindir başlıkları içerisinde dolaşımını sağlamaktadır.

Opel, bu motor sınıfında ilk kez, 1.6 ECOTEC motorda lazerle şekillendirilmiş silindir gömlekleri kullanmaktadır. Özel bir üretim aşaması sırasında son derece iyi tanımlanmış kanallar oluşturulmuş olup bu kanallar bir mikro basınçlı yanma odası gibi davranmaktadır. Bu, piston sürtünmesinin en aza indirilmesini sağlayarak aşınma ile yakıt ve yağ tüketimi açısından olumlu bir etkide bulunmaktadır. Bu son teknoloji ürünü motorun teknolojik özellikleri arasında adresleme-kontrollü termostat ile entegre katalitik konvertöre sahip yeni ve alçak-çekilmiş egzoz manifoldu da bulunmaktadır.

125hp meselesinde ise toyota ve honda 125 hp olmaları benim açımdan çokda önemli değil çünkü teknik verileri veriyorum kendinizde farkedersiniz
Honda 1.6 16V 6500dd de 125hp ve 152nm tork
Toyota 1.6 16V 6000dd de 124hp ve 157nm tork
astra ile karşılaştırıldığında artan bg güçleri cazip gelebilir ama tork değerleri hemen hemen aynı astranın yeni motoru ve teknik özellikleri de cabası 10yıl geriden takip biraz ağır bir laf bana göre sizin dediğinizi göz önüne alırsak audi a3ü piyasadan kaldırması lazım 101hp motor kaldımı bi düşünün

Farkındamıyız bilmiorum ama Opel Astrada sunulan teknoloji piyasada bu segmentte yok denebilir. Şöyleki OPEL in referans gösterilen İnteraktif Sürüş Sistemi tüm astralarda standarttır yani IDS bu sistem direksiyon, süspansiyon ve frenleri senkronize eder. Kızaklamayı Önleyen Fren Sistemi ABS , Manevra Kontrol Mantığı UCL ve Elektronik Stabilite Programı ESP PLUS
IDS şasinin belli başlı özellikleri şunlardır:
Üç tekerleğe kadar dikkale fren uygulayarak aracı dengeleyen entegre Çekiş Kontrol özelliğine sahip Elektronik Stabilite Programı ESP PLUS , Manevra Kontrol Mantığı (UCL) da araç dışa savrulurken ön tekerleklere fren uygulayan bi sistemdir. Fren sistemi geliştirilmiş Kızaklamayı Önleyici Fren Sistemi ABS , Fren Destek Sistemi ve Virajda Fren Kontrolü CBC ile birlikte çalışmaktadır.
bu saydığım özellikler tüm astralarda standart sunulan özelliklerdir. Bu kadar çok satmasının ardında yatan en büyük etken de budur . Gelelim IDS PLUS a IDS Plus IDSnin tüm özelliklerine ek olarak ESP PLUS , spor sürüş modu , parametre kontrollü elektro hidrolik direksiyon sistemi ve Sürekli Süspansiyon Konrolüne CDC sahiptir. Süspansiyon Kontrolü ile birlikte sensörler araç dinamiklerindeki değişiklikleri izler, optimum sürüş ve yol tutuşu sağlamak için sürekli olarak süspansiyonu ayarlar.Sport Sürüş Modu, alçaltılmış spor şasi ve IDS PLUS ile birlikte sunulmaktadır. Bu özellik daha hızlı tepki veren ve daha gerginbir sürüş keyfi sağlar. Sonuç, bir otomobil ile iki farklı taz otomobile sahip olmak gibidir. Bana bu sistemin bir benzerini C SEGMENTİNDe gösteremezsiniz. 2007nin en çok satanı ASTRA gidipde bu özellikler varken Audi almak tamamen zevk meselesidir ki tabir caizse a3ğn 2007 de esamesi okunmadı.
Ortak malzeme kullanımına gelince o eskidendi artık opel her modelinde modelin kendine özgü tasarımından yararlanarak tamamen farklı kumanda elemanları kullanıyor.
OPEL GERMANY merkeze mailimi ulaştırdım sanırım son nokta biraz ağır olucak.
OPEL Insignia içinde yepyeni sistemler söz konusu FlexRide adlı yeni yol sistemi Opelin değimiyle çığır açıcak sunulmamış sistemleri ilk OPEL sunar genelde yine başı çekicenden şüpem yok.
Özel tasarım: Sürücünün gereksinimlerini karşılamak üzere geniş seçenekler yelpazesi
• Yenilikçi: İlk kez Insignia’da görülen Opel Eye, Hot Shot, AFL
• Pratik: Merkezi işlev butonlu infotainment sistemleri

Geniş kapsamlı modern bilgi ve iletişim sistemleri yanında Opel Eye kamera sistemi ve ısıtmalı ön cam yıkama gibi yenilikçi özelliklerle, yeni Opel Insignia sürüş deneyimine heyecanı geri getirmek üzere tasarlanmıştır. Dört farklı döşeme seçenekleri ve farklı model yelpazesiyle, müşterilerin gereksinim ve isteklerine uyan alternatifleri sunmaktadır.

Dört yeni donanım çeşidiyle (Essentia, Edition, Sport ve Cosmo), yeni Opel Insignia geniş bir konfor seviyesini karşılamaktadır. Güvenli sürüş üzerinde odaklanan kapsamlı standart donanıma ek olarak, pek çok yeni seçenek mevcut ve tüm bu sunulan seçenekler kendi sınıfında “ilkleri” temsil etmektedir

Dokuz ışık huzmesi ayarlı yeni Sürüşe Duyarlı Aydınlatma (AFL) , güç yol koşullarında kolay sürüş imkanı sağlar. Arka yan hava yastıkları ve Opel Eye olarak adlandırılan iki sürüş emniyeti cihazı (Trafik İşareti Tespiti ve Şerit Değiştirme Uyarsısı), sürüşü daha emniyetli hale getiriyor. Insignia, kış sürüşünü sorunsuz hale getirmek için Hot Shot denen ısıtmalı ön cam yıkama sıvısını sunmaktadır.

Yeni bilgi iletişim sistemi yedi inçlik renkli bir monitör, 3B harita görüntüsü, dijital seyahat rehberi ve geliştirilmiş kaydırma ve zum işlevlerini kapsar. Ayrıca tüm kaplama seviyeleri, standart olarak iPod veya MP3 USB portlarına ve merkez konsolda navigasyon sistemine sahiptir. Monitör MP3 dosyalarına ve dizinlerine gelişmiş bir erişim sunmakta ve iPod arayüzünde şarkı listesi gibi iPod işlevleri kullanılmaktadır.

Insignia modelinde, çok işlevli bir kumanda yoluyla tüm işlevlere erişim daha kolay hale getirilmiştir. CD 500 Navi ve DVD 800 Navi sistemleriyle birlikte kumanda merkez konsolla ön koltuklar arasındaki (elektrikli park freniyle bitişik) bir çevirme / basma eylemiyle çalışır duruma gelmektedir. Uzun boylu sürücüler için özellikle kullanışlı bir alternatiftir.

Dört donanım seviyesi tüm zevklere hitap eder

Yüksek kalite Essentia giriş seviyesi donanımı ile başlar. Burada gerçek metal dokunuşlu krom özellikler dikkati çekmekte. Bu metalik dekor Rapid Cool olarak adlandırılmaktadır; Jet Black kumaşın pürüzsüz, klasik labirent deseni vardır. Essentia ABS ve ESP’ye ek olarak ön, yan ve perde hava yastıkları ve her üç arka koltukta Isofix dahil olmak üzere cömert bir standart donanım sunmaktadır. Konfor unsurları arasında manüel klima, CD 300 ses sistemi, elektrikli dış aynalar, katlanabilir arka koltuk (60/40), araç üzeri bilgisayar, sürücü için elektrikli koltuk yüksekliği ayarlayıcı ve ön ve arkada okuma noktaları bulunur.

Edition modelinde iki iç döşeme rengi, Jet Black veya Light Neutral bulunur. Dune kumaşı, ev iç mekanlarındaki organik grafiklerden esinlenen bir desene sahiptir. Deri koltuk seçenekleri Siyah veya Light Neutral renklere sahiptir. Rapid Cool metalik dekor, kumaşla uyum gösteren ince bir desene sahiptir. Bu versiyonda tek bölgeli elektronik klima kontrolü veya hız sabitleyici gibi ek standart unsurlar bulunur. Essentia 16” çelik jantlar ve 215/60 lastikler ile sunulurken, Edition’da Insignia 225/55 lastikli 17” alaşım jantlara sahiptir.

Sport donanım seviyesindeki Piano Black dekoru, sofistikasyon arayan bir göz için saf, modern Siyah/Gümüş zıtlığını yaratmaktadır. Vitesse kumaşı uzun yapılı bir izlenim sunmaktadır. Spor koltukların ayarlanabilir bir bacak uzantısı vardır. Spor bir direksiyon simidi ve alaşım kaplı pedallar standarttır. Opsiyonel havalandırmalı Spor Deri koltuklar stil ve çok ayrıntılı ve incelikli bir görünüm sunar. Sport versiyonunda ayrıca diğer donanım seviyelerindekinden 15 mm daha alçak olan sport bir şasi, FlexRide duyarlı süspansiyon, 245/55 lastikli 18” alaşım jantlar ve hıza duyarlı direksiyon kontrolü vardır.

En üst seviye olan Cosmo’da iki iç döşeme rengi, Jet Black veya Light Neutral bulunur. Yün iplikle üretilmiş Avenue kumaşı çok ince işlenmiştir ve Morrocana ile kaplanmıştır. Kibo Wood olarak isimlendirilen dekoru sofistike klasik ahşaba modern bir yaklaşımdır. Deri koltuk seçenekleri Siyah veya Light Neutral renklere sahiptir. Kullanıcı dostu koyu kaplama iç mekan renk yapısı, geleneksel olmayan sıcak iç mekan için modern bir görünüm yaratmaktadır. Bu en üst versiyonda standart özellikler arasında çift bölgeli elektronik klima kumandası, Hot Shot ısıtmalı yıkama sıvısı, elektrikli arka camlar, elektrikli park freni, deri direksiyon simidi ve 245/45 lastikli 18” alaşım jantlar vardır.
Sınıf standartlarını zorlıyacak olması kaçınılmaz zaten direkt E segmenti hedep alınmış D segmentinde ise düşü donanımlarda bile sınıf standartlarının üstünde ve ilk opelde sunulan birçok yenilikte cabası
Opel 4x4 üzerine 90lardaki gibi yönelmesi çok iyi olucak. Yeni geliştirilen 4x4 sistemi Quattro Sport a benzer bir sistem Opel Premiumlaşma adına attığı sağlam adımlarla geleceğe güvenle bakıyor. Umuyorum Mercedesten iyi olduğu günlere geri döner.
 
Son düzenleme:

gokalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opel markasının teknolojisi ve ortaya koyduğu ürünlerin hiçbirinde bir eksiklik yoktur ayrıca 1.6 litrelik motordan 115 beygir normal bi rakamdır 116 hp lik bmw 316i ve 116i ile kıyaslarsak özellikle zaten bu rakamları chiple 8 10 hp arası yukarı çekmek zor değildir zaten gelen yeni kuşak opellerde gerek sağlamlık gerek teknoloji gerek tasarım olarak da geçmişindeki başarılarını perçinleyecektir..
 

dewilking08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,792
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
1,6 8v motoru mk3 golften beri kullanılıyor ve kesinlikle sorunsuzdur.1,6 fsi avans vurma problemleri ve motorun gücünü tam olarak ortaya koyamaması bi de tsi motorun başarısı nedeniyle rafa kalkmıştır.

geriye 1,6 8v(uygun fiyat, sorunsuz motor) ve 1,4 tsi serisi kalmıştır vw audi ve seat'ta.ecotech tsi'a bu durumuyla genel anlamda yaklaşamaz.aynı şekilde 1,6 ecotech 115hp motoru da tanıyan biri olarak atmosferikler arasında başarılıdır ama toyotanınki kadar değil.gibi gibi şeyler opelin en iyisi olmadığını iyi ve her konuda ortalamalarda bir araç olduğunu kabul etmek gerekir.fiyatı uygun,mekaniği çok sağlam, bebeklik arızaları yok, performansı kötü deil, yakıtı da güzel gibi gibi şeyler...
 

The End

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
251
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
demiş herkes kendine göre haklı ama opel sürekli olarak aşağılanıyor bu bariz bi şekilde ortada salim yaşınızıda bilmiorum abimi diyeyim salim kardeşimmi diyeyim sadece sana değil lafım bu genel kanı opel insanların gözünde hiçbirşey gelelim konumuza A3 1.6 ve trde satılmasa da 1.6 FSi motorlarla astra 1.6yı karşılaştıralım.
Audi 1.6 8V 5600ddde tam 101hp üretiyor 3800ddde de 148nm tork
Opel 1.6 16V motoru 5600 ddde 115hp güç üretiyor 4000dd de de 155 nm
Audinin trde satılmayan ancak benim dahil etmek istediğim 1.6 FSİ ı
1.6 FSİ 16V 6000dd de 114hp güç 4000dd de 155nm tork üretiyor.
Opelin 2007de ecotec e yaptığı köklü revizyondan bahsedelim.
85 kW/115 hp gücündeki yeni 1.6 ECOTEC motor, 77 kW/105 hp güce sahip 1.6-litre motorla karşılaştırıldığında geliştirilmiş bir esneklik ve yumuşaklık sunmaktadır (yüzde 10 daha fazla verimle birlikte yaklaşık yüzde üç daha az tüketim). Geliştirilmiş tork eğrisi özellikle sürüş sırasında dikkati çekmekte olup 155 Nm'lik üst düzeyine çıkmakta ve geniş bir devir (rpm) aralığında korunmaktadır. Bu, düşük devirlerde bile güçlü bir itme kuvvetine dönüşmektedir. Bu motorla, Astra GTC sıfırdan 100 km/saat hıza 11.6 saniyede çıkmakta ve 193 km/saat maksimum hıza ulaşmaktadır
Güç-ağırlık oranı 0.99 kg/hp olan yeni 114 kilogramlık dört-silindirli ve dört-valflı motorun avantajları, temel olarak "Kam-Fazı" teknolojisine dayanmaktadır. Bu, sürüş durumuna göre ayarlanan emme ve egzoz kam milleri vasıtasıyla sürekli değişken valf zamanlamasını içermektedir. Her iki kam mili de, zamanlamayı kontrol eden pervane-tipi hidrolik ayarlayıcılara sahip gerçek zamanlı motor yönetim sistemiyle hatasız ve birbirinden bağımsız olarak kontrol edilmektedir. Bu; emme ve egzoz valflarının ve dolayısıyla da motor özelliklerinin, sürücünün gaz pedalı ve vites değişikliği yoluyla "tanımladığı" her güç ve performans ihtiyacına daha iyi ve anında yanıt verilmesini sağlamaktadır.

Opel tarafından 2003 yılında 1.6 litrelik motor hacmine kadar tüm benzinli motorlarda sunulan ve basit olmakla birlikte son derece etkin özelliklere sahip olan TWINPORT konsepti, 115 hp gücündeki 1.6-litrelik motorla daha da geliştirilmiştir. Bu motorun silindir başlığı, tamamen 1.6 TWINPORT gibi, her silindir için iki ayrı emme girişine sahiptir. Şu ana kadar dengeli ve tutarlı yanmayı sağlamak için manifold kanatçıkları gerekirken, 1.6 ECOTEC yeni, iki-aşamalı ve değişken uzunluklu plastik emme borusunda bu kanatçıklar olmadan çalışmaktadır. Bu, kam-fazıyla birleşim halinde optimize edilmiş emme girişi sayesinde gerçekleşmektedir. Kısılmış gaz alışverişi yakıt verimliliğini iyileştirmekte olup 115 hp gücündeki GTC ile beş-kapılı Astra, beş-ileri Easytronic şanzıman ile 100 kilometrede sadece 6.3 litrelik ortalama süper kurşunsuz benzin tüketimini sağlamaktadır.

Azaltılmış emisyon için bir ön koşul olan yüksek oranlarda egzoz gazı sirkülasyonu TWINPORT motorlarının tipik özelliğidir. Kısmi yükleme sırasındaki silindir yükünün dörtte birinden fazlası daha önce yanmış yakıttan gelmektedir. Ek dış hat yerine, daha da verimli olan iç hava dolaşımı sistemi kullanılmaktadır. Bu, sıcak ve yanabilir egzoz gazlarının doğrudan doğruya silindir başlıkları içerisinde dolaşımını sağlamaktadır.

Opel, bu motor sınıfında ilk kez, 1.6 ECOTEC motorda lazerle şekillendirilmiş silindir gömlekleri kullanmaktadır. Özel bir üretim aşaması sırasında son derece iyi tanımlanmış kanallar oluşturulmuş olup bu kanallar bir mikro basınçlı yanma odası gibi davranmaktadır. Bu, piston sürtünmesinin en aza indirilmesini sağlayarak aşınma ile yakıt ve yağ tüketimi açısından olumlu bir etkide bulunmaktadır. Bu son teknoloji ürünü motorun teknolojik özellikleri arasında adresleme-kontrollü termostat ile entegre katalitik konvertöre sahip yeni ve alçak-çekilmiş egzoz manifoldu da bulunmaktadır.

125hp meselesinde ise toyota ve honda 125 hp olmaları benim açımdan çokda önemli değil çünkü teknik verileri veriyorum kendinizde farkedersiniz
Honda 1.6 16V 6500dd de 125hp ve 152nm tork
Toyota 1.6 16V 6000dd de 124hp ve 157nm tork
astra ile karşılaştırıldığında artan bg güçleri cazip gelebilir ama tork değerleri hemen hemen aynı astranın yeni motoru ve teknik özellikleri de cabası 10yıl geriden takip biraz ağır bir laf bana göre sizin dediğinizi göz önüne alırsak audi a3ü piyasadan kaldırması lazım 101hp motor kaldımı bi düşünün

Farkındamıyız bilmiorum ama Opel Astrada sunulan teknoloji piyasada bu segmentte yok denebilir. Şöyleki OPEL in referans gösterilen İnteraktif Sürüş Sistemi tüm astralarda standarttır yani IDS bu sistem direksiyon, süspansiyon ve frenleri senkronize eder. Kızaklamayı Önleyen Fren Sistemi ABS , Manevra Kontrol Mantığı UCL ve Elektronik Stabilite Programı ESP PLUS
IDS şasinin belli başlı özellikleri şunlardır:
Üç tekerleğe kadar dikkale fren uygulayarak aracı dengeleyen entegre Çekiş Kontrol özelliğine sahip Elektronik Stabilite Programı ESP PLUS , Manevra Kontrol Mantığı (UCL) da araç dışa savrulurken ön tekerleklere fren uygulayan bi sistemdir. Fren sistemi geliştirilmiş Kızaklamayı Önleyici Fren Sistemi ABS , Fren Destek Sistemi ve Virajda Fren Kontrolü CBC ile birlikte çalışmaktadır.
bu saydığım özellikler tüm astralarda standart sunulan özelliklerdir. Bu kadar çok satmasının ardında yatan en büyük etken de budur . Gelelim IDS PLUS a IDS Plus IDSnin tüm özelliklerine ek olarak ESP PLUS , spor sürüş modu , parametre kontrollü elektro hidrolik direksiyon sistemi ve Sürekli Süspansiyon Konrolüne CDC sahiptir. Süspansiyon Kontrolü ile birlikte sensörler araç dinamiklerindeki değişiklikleri izler, optimum sürüş ve yol tutuşu sağlamak için sürekli olarak süspansiyonu ayarlar.Sport Sürüş Modu, alçaltılmış spor şasi ve IDS PLUS ile birlikte sunulmaktadır. Bu özellik daha hızlı tepki veren ve daha gerginbir sürüş keyfi sağlar. Sonuç, bir otomobil ile iki farklı taz otomobile sahip olmak gibidir. Bana bu sistemin bir benzerini C SEGMENTİNDe gösteremezsiniz. 2007nin en çok satanı ASTRA gidipde bu özellikler varken Audi almak tamamen zevk meselesidir ki tabir caizse a3ğn 2007 de esamesi okunmadı.
Ortak malzeme kullanımına gelince o eskidendi artık opel her modelinde modelin kendine özgü tasarımından yararlanarak tamamen farklı kumanda elemanları kullanıyor.
OPEL GERMANY merkeze mailimi ulaştırdım sanırım son nokta biraz ağır olucak.
OPEL Insignia içinde yepyeni sistemler söz konusu FlexRide adlı yeni yol sistemi Opelin değimiyle çığır açıcak sunulmamış sistemleri ilk OPEL sunar genelde yine başı çekicenden şüpem yok.
Özel tasarım: Sürücünün gereksinimlerini karşılamak üzere geniş seçenekler yelpazesi
• Yenilikçi: İlk kez Insignia’da görülen Opel Eye, Hot Shot, AFL
• Pratik: Merkezi işlev butonlu infotainment sistemleri

Geniş kapsamlı modern bilgi ve iletişim sistemleri yanında Opel Eye kamera sistemi ve ısıtmalı ön cam yıkama gibi yenilikçi özelliklerle, yeni Opel Insignia sürüş deneyimine heyecanı geri getirmek üzere tasarlanmıştır. Dört farklı döşeme seçenekleri ve farklı model yelpazesiyle, müşterilerin gereksinim ve isteklerine uyan alternatifleri sunmaktadır.

Dört yeni donanım çeşidiyle (Essentia, Edition, Sport ve Cosmo), yeni Opel Insignia geniş bir konfor seviyesini karşılamaktadır. Güvenli sürüş üzerinde odaklanan kapsamlı standart donanıma ek olarak, pek çok yeni seçenek mevcut ve tüm bu sunulan seçenekler kendi sınıfında “ilkleri” temsil etmektedir

Dokuz ışık huzmesi ayarlı yeni Sürüşe Duyarlı Aydınlatma (AFL) , güç yol koşullarında kolay sürüş imkanı sağlar. Arka yan hava yastıkları ve Opel Eye olarak adlandırılan iki sürüş emniyeti cihazı (Trafik İşareti Tespiti ve Şerit Değiştirme Uyarsısı), sürüşü daha emniyetli hale getiriyor. Insignia, kış sürüşünü sorunsuz hale getirmek için Hot Shot denen ısıtmalı ön cam yıkama sıvısını sunmaktadır.

Yeni bilgi iletişim sistemi yedi inçlik renkli bir monitör, 3B harita görüntüsü, dijital seyahat rehberi ve geliştirilmiş kaydırma ve zum işlevlerini kapsar. Ayrıca tüm kaplama seviyeleri, standart olarak iPod veya MP3 USB portlarına ve merkez konsolda navigasyon sistemine sahiptir. Monitör MP3 dosyalarına ve dizinlerine gelişmiş bir erişim sunmakta ve iPod arayüzünde şarkı listesi gibi iPod işlevleri kullanılmaktadır.

Insignia modelinde, çok işlevli bir kumanda yoluyla tüm işlevlere erişim daha kolay hale getirilmiştir. CD 500 Navi ve DVD 800 Navi sistemleriyle birlikte kumanda merkez konsolla ön koltuklar arasındaki (elektrikli park freniyle bitişik) bir çevirme / basma eylemiyle çalışır duruma gelmektedir. Uzun boylu sürücüler için özellikle kullanışlı bir alternatiftir.

Dört donanım seviyesi tüm zevklere hitap eder

Yüksek kalite Essentia giriş seviyesi donanımı ile başlar. Burada gerçek metal dokunuşlu krom özellikler dikkati çekmekte. Bu metalik dekor Rapid Cool olarak adlandırılmaktadır; Jet Black kumaşın pürüzsüz, klasik labirent deseni vardır. Essentia ABS ve ESP’ye ek olarak ön, yan ve perde hava yastıkları ve her üç arka koltukta Isofix dahil olmak üzere cömert bir standart donanım sunmaktadır. Konfor unsurları arasında manüel klima, CD 300 ses sistemi, elektrikli dış aynalar, katlanabilir arka koltuk (60/40), araç üzeri bilgisayar, sürücü için elektrikli koltuk yüksekliği ayarlayıcı ve ön ve arkada okuma noktaları bulunur.

Edition modelinde iki iç döşeme rengi, Jet Black veya Light Neutral bulunur. Dune kumaşı, ev iç mekanlarındaki organik grafiklerden esinlenen bir desene sahiptir. Deri koltuk seçenekleri Siyah veya Light Neutral renklere sahiptir. Rapid Cool metalik dekor, kumaşla uyum gösteren ince bir desene sahiptir. Bu versiyonda tek bölgeli elektronik klima kontrolü veya hız sabitleyici gibi ek standart unsurlar bulunur. Essentia 16” çelik jantlar ve 215/60 lastikler ile sunulurken, Edition’da Insignia 225/55 lastikli 17” alaşım jantlara sahiptir.

Sport donanım seviyesindeki Piano Black dekoru, sofistikasyon arayan bir göz için saf, modern Siyah/Gümüş zıtlığını yaratmaktadır. Vitesse kumaşı uzun yapılı bir izlenim sunmaktadır. Spor koltukların ayarlanabilir bir bacak uzantısı vardır. Spor bir direksiyon simidi ve alaşım kaplı pedallar standarttır. Opsiyonel havalandırmalı Spor Deri koltuklar stil ve çok ayrıntılı ve incelikli bir görünüm sunar. Sport versiyonunda ayrıca diğer donanım seviyelerindekinden 15 mm daha alçak olan sport bir şasi, FlexRide duyarlı süspansiyon, 245/55 lastikli 18” alaşım jantlar ve hıza duyarlı direksiyon kontrolü vardır.

En üst seviye olan Cosmo’da iki iç döşeme rengi, Jet Black veya Light Neutral bulunur. Yün iplikle üretilmiş Avenue kumaşı çok ince işlenmiştir ve Morrocana ile kaplanmıştır. Kibo Wood olarak isimlendirilen dekoru sofistike klasik ahşaba modern bir yaklaşımdır. Deri koltuk seçenekleri Siyah veya Light Neutral renklere sahiptir. Kullanıcı dostu koyu kaplama iç mekan renk yapısı, geleneksel olmayan sıcak iç mekan için modern bir görünüm yaratmaktadır. Bu en üst versiyonda standart özellikler arasında çift bölgeli elektronik klima kumandası, Hot Shot ısıtmalı yıkama sıvısı, elektrikli arka camlar, elektrikli park freni, deri direksiyon simidi ve 245/45 lastikli 18” alaşım jantlar vardır.
Sınıf standartlarını zorlıyacak olması kaçınılmaz zaten direkt E segmenti hedep alınmış D segmentinde ise düşü donanımlarda bile sınıf standartlarının üstünde ve ilk opelde sunulan birçok yenilikte cabası
Opel 4x4 üzerine 90lardaki gibi yönelmesi çok iyi olucak. Yeni geliştirilen 4x4 sistemi Quattro Sport a benzer bir sistem Opel Premiumlaşma adına attığı sağlam adımlarla geleceğe güvenle bakıyor. Umuyorum Mercedesten iyi olduğu günlere geri döner.
Yüksel kardeşim.. Öncelikle eline ve emeğine sağlık.. Verdiğin bilgilerde en ufak bir yanlışlık yada abartı yok. Ve bu bilgileri en azından sıradan bir OPEL yada ASTRA kullanıcısının KES KOPYALA YAPIŞTIR yapıp gerektiği zaman ve gerektiği yerde cevaben YAPIŞTIRması gerekir. Herzaman söylerim. Astra Sınıfının gerçek lideridir. Tekrar teşekkürler Yüksel....
 

iason

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
543
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Şu an 1.6 16V 115 BG Astra sahibiyim.
Bir önceki arabam '99 model 1.6 8V 72 BG Polo'ydu ve bu motor aslında 102 BG'lik motorun aynısının gücü düşük bir versiyonudur.
Aynı zamanda 102 BG'lik VW Golf'ü kullanmışlığım da vardır.

Sonuç;

1.6 8V 102 motor, Çağdışı kalmış bir motordur. Berbattır. Benzini adeta içer. Sorunsuz olduğu doğrudur, ancak sizi esneklik açısından gebertir, hep vites küçültmenizi ister. Polo, düşük devirlerde kullanması zevkli bir otomobildi, Golf'te o da yok, arabayı götürebilmek için gaza bastıkça basmak gerekiyor, bu da benzin sarfiyatını neredeyse sınıfının lideri yapıyor.

Opel'in 1.6 115 BG motoru ise standart bir motordur. Kötü değildir kesinlikle, oldukça da mordern bir motordur ama kullanması zordur, iyi debriyaj gaz ayarlarına ihtiyacı vardır, tüketimi sakin kullanımda azken kullanması hiç zevkli değildir, kullanmaktan zevk almaya başladığınız yüksek devirlerde ise benzin sarfiyatı hissedilir şekilde artar. Geniş açıdan baktığınızda, süper bir motor değildir, sınıfında daha iyi motorlar mevcuttur.

Benim izlenimlerim ise bu yönde..
 

yalcin_kaya

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2008
Mesajlar
111
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
opel markasının teknolojisi ve ortaya koyduğu ürünlerin hiçbirinde bir eksiklik yoktur ayrıca 1.6 litrelik motordan 115 beygir normal bi rakamdır 116 hp lik bmw 316i ve 116i ile kıyaslarsak özellikle zaten bu rakamları chiple 8 10 hp arası yukarı çekmek zor değildir zaten gelen yeni kuşak opellerde gerek sağlamlık gerek teknoloji gerek tasarım olarak da geçmişindeki başarılarını perçinleyecektir..

:good: tamamen katıldım başka söz kalmadı söylicek
 

thekinger1

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2007
Mesajlar
203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Konu bana cevaben yazılmış yüksel Bey tarafından.yaşımı merak etmişsin 33 söyleyim bilmiş ol.şimdi akla karayı birbirinden ayıralım.bu uzun uzun anlattığın opel özelliklerini opel kullanan herkes biliyodur.ben 8 yıllık opel kullanıcısıyım ve enaz senin anlattıkların kadarını bilirim."bizim 1.6 115 BEYGİR DİYE BAHSETTİĞİMİZ ARAÇ GÜNÜMÜZ ŞARTLARINDA KULLANILAN ASTRA G YADA ONUN BİR ÜSTÜ DEĞİL" açılan konu başlığı itibari ile opel insignia nın satışa sunulması başlığı altındaki yeni nesil motor ve kasa seçenekleri sunan araçları hakkında idi.yani 2009 ve sonrası için üretilen bu yeni nesil denen araçlarda "hala 10 sene önceki güç oranıyla" aynı kalmış motorlar üretmesidir.Üstelik bununlada kalmayıp yazılan fiyatları haketmediğini söylemişimdir.Merak edenler açıp okuyabilirler bütün yazıları.1.6 opeller senelerdir orta segment araçlardır.yani benim gibi sizin gibi çalışarak kazanılan paralarla alınabilecek makul fiyatlı alıncada lpg takıp binebileceğimiz araçlardır.Buna mukabil opel 1.6 115 beygir araç üretip FİYATINIDA 45000 (KIRKBEŞBİN EURO) EURO yapınca ben fikrimi beyan ettim.ne artık bizler böyle bi aracı alıp binebiliriz nede bu araç bu özelliklerle bu fiyatı hakediyor dedim halende arkasında duruyorum söylediklerimin.burda kimse opel markasının avukatı değil zaten opel markasının bir avukatada ihtiyacı yok.bana göre hepimiz opele gönül vermiş insanlarız ortak buluşma noktamız zaten burası.Ben opeli kötülemiyorumda öyle bir amacım zaten yok ve arabamı çok seviyorum.Bana göre 1995 yılındaki ecotech atağıyla bütün pazarlarda çok tutulan opel artık o pazarını kaybetmiştir belkide dünyada en eski opeller Almanyadan bile fazla olarak Ülkemizde vardır.Ecotech teknolojisini diğer markaların yakalaması ve geçmesi bununla beraber daha ucuza araçları satması opeli çok zor durumda bırakmıştır.Forumda bahsi geçen konu başlığındada birçok arkadaşımız o fiyata opel yerine ne araçların alınabileceği ifadeleri zaten yer almıştırki halen "0" km satılan opellerimizde çok basit donanım eksiklikleri olduğunu hepimiz biliyoruz.Bunları kabul etmemiz markamızı küçültmek anlamına gelmez.yahu 30 ilyarlık bir arabanın arka camları otomatik yapılmazmı?,kartel koruma takılmazmı?....v.s v.s. şeklinde uzatabiliriz illaki eksiklik ararsak.ben demokratik bir platform olduğuna inandığım bu forumda fikirlerimi paylaştım.kimse bana katılmak zorunda değil yada yüksel arkadaşa.okuyup bişey anlamak isteyen yada fikrini paylaşmak isteyen herkes yazabilir gerisi size kalmış sevgili dostlar.Saygılarımla,
 
Son düzenleme:

The End

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
251
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kartel koruma konusuna tamamen katılıyorum Salim abi. 36bin Ytl'lik araçta 40 ytl'lik karter koruma denen sac muhafaza malesef yok :( Bu tür eksiklikler var...
 

turkerrr

Kayıtlı Kullanıcı
52-Ordu
Katılım
23 Kas 2007
Mesajlar
2,393
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
sınıfında 1.6 olupta toyota corolla kadar seri ve bir o kadar da sorunsuz bir araba yok bence... (sorunsuz olduğunu okuduğum yazılardan ve müşteri memnuniyeti ödüllerine dayanarak söyledim )
auris hakkında pek bir bilgim yok ona birşey diyemem...

ama önemli olan her zaman serilik değildir arabanın ömrünü kullanışlı bir şekilde sürdürmesidir yani yakıt tüketimi , ömür , performans , konfor , sürüş kalitesi gibi özellikleri birarada sunmalıdır...yani herşey 0-100 hızlanması değildir...

opele gelince bence opelin premium bir marka olması için kendine has bir tadı olmalı az biraz olsada var ama bence daha fazlası gerekli mesela audi dediğimizde quattro versiyonlarının olması tok tasarımları olması audi için artıdır...
mercedes uzun yolu keyifli genel olarak sorunsuz uzun yıllar kullanılabilecek evladiyelik bir arabadır..
bu gibi şeyler çok önemli birde şu var çoğu kişi aaa opel ooff falan demez ama mercedese binersen yada audiye yada bmw insanlar bu arabalara daha farklı bakıyorlar tabi gösteriş meraklısı müşteriler ki bence bu paralara araba alanların önemli bir kısmı gösterişli olmasını istiyor 70 80 opele vermek yerine bir bmw yada audi almayı tercih ederler...

umarım opel premium bir marka olur biizde bindiğimiz arabaları daha çok severiz...
 
Son düzenleme:

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
yüksel bilgiler için sağol..
bilinen birşey var ki opel motor konusunda piyasanın lideri değil, ancak 10 sene önceki teknoloji de kesinlikle değil.. bulunduğu konum gün geçtikçe iyiye gidiyor..
bmw ve honda motor konusunda söz hakkına sahip iki büyük firma..
umarım ki yeni geliştirilen motorlar ile 2009 motor awards da opel in de adını duyarız :)

115 bg sınıfına göre iyi bir rakam, daha önce de belirttiğim gibi amaç bg gücü yani/ya da kw üretmekse 1.6 dan 300 bg bile üretilir bu sorun değil..
115 bg bu sınıfta std başlangıç donanımda yeterli görülmüş ki bu şekilde kullanılıyor ve bu şekilde üretiliyor..

ayrıca 45000 Euro ya satılan (almanya fiyatı : 41.185 euro - cosmo paket ) 1.6 115 bg motor değil, 2.8 ECOTEC 4x4, 191 kW / 260 BG bilginize..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst