Opelin bilinen kronik sorunlarını sayarsak
1 Corsa C lerin direksiyon tıkırtı sorunu
2 Vectra ların manifold çatlaması
3 Astraların yağmur yağdığı zaman yaptığı buğu sorunu
4 Opel viteslerinin geriye rahat geçmemesi ve durmadan 1 e atamama sorunu
5 Astraların arka tarafından kasislerde gelen gıcırtı sorunu
6 Opellerin yağ eksiltme sorunu
Şimdi bunları cevaplayalım
1 Corsa C lerin direksiyon tıkırtı sorunu.... Evet bu sorun vardır ve kroniktir
2 Manifold dökümden blok demirden yapıldığında ne olur blok haddinden fazla ısınırsa aynı oranda genleşmeyen döküm gerilir ve çatlar peki blok neden çok ısınıyor ? Bunun yanıtı ortada hararet müşürlerinin değeri yüksek seçilmiş motor dolayısıyla blok çok ısınıyor ve vectra b lerde monoblok egzos portu kullanıldığı için çatlıyor müşürü değiştirerek bu arızanın önüne geçilebilir
3 Astraların yağmurda yaptığı buğu sorunu daha önce çözülmüş ve bunun polen filtresini değiştirirken servislerin filtre kapağını tırnağına doğru oturtamamalarından dolayı yağmurda filtrenin üzerine su geldiğini ve bu yüzden buğu yaptığını biliyoruz yani bu kronik değil servis sorunuydu
4 Yıllarca manuel şanzımanlarda ATF yağ kullandık ki hiçbir servis çıkıpta manuel şanzımanda ATF kullanılmaz demedi ve şanzımanların çoğu yıprandı bugün hala çoğu servis ATF kullanmaya devam ederken şanzıman problemi opelin kroniği değil opel servislerinin ironisidir
5 Arkada iki burç değişimi ile giderilen gıcırtı sorunu kronik olarak adlandırılmıştı ve bu sorun birçok farklı marka otomobilde de zaten vardır ( örnek ford ve vw forumu )
6 yağ eksiltmede fan müşürü bazlı bir sorun çünkü aşırı ısınan motor yağı inceltiyor ve yakmayı kolaylaştırıyor ben müşürü değiştirdim yağ eksiltmesi üçte bire indi
Şimdi de Fake kronik sorunlara gelelim
1 Opellerin farları aydınlatmıyor
2 İçine yağmur alıyor
3 ön takımı zayıf
4 motorları güçsüz
5 süspansiyonları sert
Fake sorunların yanıtlarına gelelim
1 Opelin farlarını kim üretiyor bu şikayet eski modellerden gelmekte ve kronik denmeye kalkılmakta on yıl öncesine kadar opelin farlarını hella, valeo, bosch gibi firmalar üretiyordu aynı markalar mercedes bmw vw ve ford a da üretim yapıyordu yani mercedesede binseniz aynı şikayeti yapacaktınız herşeyi kronikleştirmeden önce biraz düşünmeliyiz derim
2 Opeller içine yağmur alıyormuş ve bu kronik bir sorunmuş sanırım bu kısım eğlence kısımı olmalı su alıyorsa nereyi deldirmişseniz onu arasanız daha iyi olmazmı hiç bir otomobil kronik olarak içine su alırmı üretim aşamasında ne kadar basınçlı su testinden geçiyor acaba düşünüyormuyuz
3 Opelin ön takımı mükemmeldir ve hiçte zayıf değildir sırf bu yaklaşım bile opelin kronik sorunları derken yaklaşımın ne kadar gerçeklerden uzak olduğunu gösteriyor
4 Küçük hacimli motorlar güçsüzdür ama genel olarak opel motoru aynı hacimdeki rakiplerinin tüzde doksanından kuvvetlidir ama hala zayıf motordan şikayet edenlerimiz var
5 Ben yıllarca accord civic passat modellerini de kullandım hepside sınıfında farklı süspansiyonlara sahipti accord yumuşak passat orta sert civic ise sertti opelde de vectralar yumuşak astra ve corsalar serte yakındı ve bunler zaten otomobilin segmentine göre olması gerekenlerdi kronikleşmeye gerek varmı bilmiyorum
sonuç olarak yıllar içinde opelin kroniği olarak benim gördüğüm gerçek anlamda tek sorun corsaların direksiyon sorunudur diğerlerinin hiçbiri doğru değildir hararet müşrünün ve yağın yanlış seçilmesinden buna bağlı vites ve manifold ve yağ yakma conta yakma gibi sorunlardan opel sorumlu tutulamaz sadece aradan geçen yıllarca zaman içinde bile aslında hiçbiri kronik olmayan sorunları çözüp giderebilecek teknik personel yetersizliği ve bilgisizlik sorumlu tutulabilir derim.
1 Corsa C lerin direksiyon tıkırtı sorunu
2 Vectra ların manifold çatlaması
3 Astraların yağmur yağdığı zaman yaptığı buğu sorunu
4 Opel viteslerinin geriye rahat geçmemesi ve durmadan 1 e atamama sorunu
5 Astraların arka tarafından kasislerde gelen gıcırtı sorunu
6 Opellerin yağ eksiltme sorunu
Şimdi bunları cevaplayalım
1 Corsa C lerin direksiyon tıkırtı sorunu.... Evet bu sorun vardır ve kroniktir
2 Manifold dökümden blok demirden yapıldığında ne olur blok haddinden fazla ısınırsa aynı oranda genleşmeyen döküm gerilir ve çatlar peki blok neden çok ısınıyor ? Bunun yanıtı ortada hararet müşürlerinin değeri yüksek seçilmiş motor dolayısıyla blok çok ısınıyor ve vectra b lerde monoblok egzos portu kullanıldığı için çatlıyor müşürü değiştirerek bu arızanın önüne geçilebilir
3 Astraların yağmurda yaptığı buğu sorunu daha önce çözülmüş ve bunun polen filtresini değiştirirken servislerin filtre kapağını tırnağına doğru oturtamamalarından dolayı yağmurda filtrenin üzerine su geldiğini ve bu yüzden buğu yaptığını biliyoruz yani bu kronik değil servis sorunuydu
4 Yıllarca manuel şanzımanlarda ATF yağ kullandık ki hiçbir servis çıkıpta manuel şanzımanda ATF kullanılmaz demedi ve şanzımanların çoğu yıprandı bugün hala çoğu servis ATF kullanmaya devam ederken şanzıman problemi opelin kroniği değil opel servislerinin ironisidir
5 Arkada iki burç değişimi ile giderilen gıcırtı sorunu kronik olarak adlandırılmıştı ve bu sorun birçok farklı marka otomobilde de zaten vardır ( örnek ford ve vw forumu )
6 yağ eksiltmede fan müşürü bazlı bir sorun çünkü aşırı ısınan motor yağı inceltiyor ve yakmayı kolaylaştırıyor ben müşürü değiştirdim yağ eksiltmesi üçte bire indi
Şimdi de Fake kronik sorunlara gelelim
1 Opellerin farları aydınlatmıyor
2 İçine yağmur alıyor
3 ön takımı zayıf
4 motorları güçsüz
5 süspansiyonları sert
Fake sorunların yanıtlarına gelelim
1 Opelin farlarını kim üretiyor bu şikayet eski modellerden gelmekte ve kronik denmeye kalkılmakta on yıl öncesine kadar opelin farlarını hella, valeo, bosch gibi firmalar üretiyordu aynı markalar mercedes bmw vw ve ford a da üretim yapıyordu yani mercedesede binseniz aynı şikayeti yapacaktınız herşeyi kronikleştirmeden önce biraz düşünmeliyiz derim
2 Opeller içine yağmur alıyormuş ve bu kronik bir sorunmuş sanırım bu kısım eğlence kısımı olmalı su alıyorsa nereyi deldirmişseniz onu arasanız daha iyi olmazmı hiç bir otomobil kronik olarak içine su alırmı üretim aşamasında ne kadar basınçlı su testinden geçiyor acaba düşünüyormuyuz
3 Opelin ön takımı mükemmeldir ve hiçte zayıf değildir sırf bu yaklaşım bile opelin kronik sorunları derken yaklaşımın ne kadar gerçeklerden uzak olduğunu gösteriyor
4 Küçük hacimli motorlar güçsüzdür ama genel olarak opel motoru aynı hacimdeki rakiplerinin tüzde doksanından kuvvetlidir ama hala zayıf motordan şikayet edenlerimiz var
5 Ben yıllarca accord civic passat modellerini de kullandım hepside sınıfında farklı süspansiyonlara sahipti accord yumuşak passat orta sert civic ise sertti opelde de vectralar yumuşak astra ve corsalar serte yakındı ve bunler zaten otomobilin segmentine göre olması gerekenlerdi kronikleşmeye gerek varmı bilmiyorum
sonuç olarak yıllar içinde opelin kroniği olarak benim gördüğüm gerçek anlamda tek sorun corsaların direksiyon sorunudur diğerlerinin hiçbiri doğru değildir hararet müşrünün ve yağın yanlış seçilmesinden buna bağlı vites ve manifold ve yağ yakma conta yakma gibi sorunlardan opel sorumlu tutulamaz sadece aradan geçen yıllarca zaman içinde bile aslında hiçbiri kronik olmayan sorunları çözüp giderebilecek teknik personel yetersizliği ve bilgisizlik sorumlu tutulabilir derim.
Son düzenleme: