Opel corsa hararet

okayhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2014
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Puanları
0
okayhan.com
Çok teşekkürler. Orjinalini sanayide 95 liraya buldum. Fırsat bulduğumda kendim takacağım artık.
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Birincisi bende Corsa D kullanıyorum. Gizli menüden sıcaklığı açarak kullanırım aracı genelde. Ondan dolayı şehir içinde ve şehir dışında, rampa tırmanırken, rampa inerken kaç dereceye çıktığını az çok biliyorum. İkincisi makine mühendisiyim. Verdiğim cevabı da bunlara göre değerlendirerek verdim.

Bende Opelin Tüm serilerini, eski ve yeni model olarak kullandım. Hiçbiri sıcak bölgede olmama rağmen rampada dahi 97 dereceyi gecmedi. Bir tek 2001 vectra 100’ü gördü. Onunda fanının 2. DEVRESi arizaliymis değiştirdim birdaha sorun olmadı. Bir araçta hararet 110 a çıkarsa sorun var demektir.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Bende Opelin Tüm serilerini, eski ve yeni model olarak kullandım. Hiçbiri sıcak bölgede olmama rağmen rampada dahi 97 dereceyi gecmedi. Bir tek 2001 vectra 100’ü gördü. Onunda fanının 2. DEVRESi arizaliymis değiştirdim birdaha sorun olmadı. Bir araçta hararet 110 a çıkarsa sorun var demektir.

Standart araçlar için konuşuyorum.

Yakıt tüketimini azaltmak için motor sıcaklığını yüksek tutmanın önemi büyük. Motor ne kadar sıcak olursa o kadar az yakıt tüketir. Bunu aklınızın bir köşesine yazın. Soğutma sistemindeki parçalar da belli bir sıcaklığa kadar dayanım gösterir. Teknoloji geliştikçe malzemelerin sıcaklığa karşı dayanımları da artar ve motorun daha yüksek sıcaklıklarda stabil çalışması sağlanır, sağlandı ve sağlanacak da. Bunun böyle olmasındaki tek sebep daha az yakıt tüketimidir. O yüzden opelin tüm modellerini kullanmanız pek bir şey ifade etmez çünkü eski modeller teknolojilerinden dolayı daha düşük sıcaklıklarda çalışmak zorundadır. Bu benim, size çok derinlemesine girmeden yüzeysel yapacağım bir bilimsel açıklamaydı. Ayrıca yaşadığınız bölgenin sıcaklığı motor çalışma sıcaklığından sıcak olmadığı sürece bir anlam ifade etmez. Sadece Sarıkamış' da yaşayan birisinin aracı 2 saat sonra fan açıp 1 dakikada sıcaklığı düşürürken Hatay' da yaşayan birisinin aracı 2 dakika sonra fan açar 15 dakikada sıcaklığı düşürür. Son olarak sensör sağlam olduğu müddetçe motor sıcaklığı, mühendisin belirlediği sıcaklık değerini geçmez, geçemez.

Sanayi jargonuyla da açıklama yapacak olursam, aracımı 5 sene önce sıfır ve ilk aldığım günden beri (forumdaki konularıma bakabilirsiniz, kendim yaparım) her sene düzenli olarak piyasadaki en kaliteli antifiriz markaları ile değiştiririm (Motul, Febi, vb.) ancak dur kalk trafikte pek çok defa 110-112 dereceleri gördüm ve motor hararet lambası yanmadı. Bu da demek oluyor ki bir sorun yok.

İyi forumlar dilerim.
 

Stormingful

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2014
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hararetin hiç bir zaman 100 ü geçmemesi gerekir 100 dereceyi geçiyorsa sorun vardır. Benim araçta (corsa d 2009 model) 100 dereceye gelince fan açar 96 derecede geri kapar. Hararetin 100 ü geçmemesi için antifirz seviyesinide sık sık kontrol etmekte fayda var.
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Standart araçlar için konuşuyorum.

Yakıt tüketimini azaltmak için motor sıcaklığını yüksek tutmanın önemi büyük. Motor ne kadar sıcak olursa o kadar az yakıt tüketir. Bunu aklınızın bir köşesine yazın. Soğutma sistemindeki parçalar da belli bir sıcaklığa kadar dayanım gösterir. Teknoloji geliştikçe malzemelerin sıcaklığa karşı dayanımları da artar ve motorun daha yüksek sıcaklıklarda stabil çalışması sağlanır, sağlandı ve sağlanacak da. Bunun böyle olmasındaki tek sebep daha az yakıt tüketimidir. O yüzden opelin tüm modellerini kullanmanız pek bir şey ifade etmez çünkü eski modeller teknolojilerinden dolayı daha düşük sıcaklıklarda çalışmak zorundadır. Bu benim, size çok derinlemesine girmeden yüzeysel yapacağım bir bilimsel açıklamaydı. Ayrıca yaşadığınız bölgenin sıcaklığı motor çalışma sıcaklığından sıcak olmadığı sürece bir anlam ifade etmez. Sadece Sarıkamış' da yaşayan birisinin aracı 2 saat sonra fan açıp 1 dakikada sıcaklığı düşürürken Hatay' da yaşayan birisinin aracı 2 dakika sonra fan açar 15 dakikada sıcaklığı düşürür. Son olarak sensör sağlam olduğu müddetçe motor sıcaklığı, mühendisin belirlediği sıcaklık değerini geçmez, geçemez.

Sanayi jargonuyla da açıklama yapacak olursam, aracımı 5 sene önce sıfır ve ilk aldığım günden beri (forumdaki konularıma bakabilirsiniz, kendim yaparım) her sene düzenli olarak piyasadaki en kaliteli antifiriz markaları ile değiştiririm (Motul, Febi, vb.) ancak dur kalk trafikte pek çok defa 110-112 dereceleri gördüm ve motor hararet lambası yanmadı. Bu da demek oluyor ki bir sorun yok.

İyi forumlar dilerim.

Bilge olarak motor sıcaklığı farketmez katılıyorum. Ama güneşte 55-60 dereceyi gören hava sıcaklığı kliması açık bir araçta şehir içi ve dik 5-7 Km rampada çok daha çabuk hararet yapar. Kaynama noktası 110 derecedir bu sıcaklığa kadar su iyice genleşir. Haliyle plastik aksam ve contaya zarar verir. Opelin motoru da kalite bir motor değil. En fazla yağ eksilten motordur. 100 binlerde subap eritir ve sekmanlar kilitli kalır. Bundan dolayında yağ eksiltir. Bu özellikle lpg li araçlarda olur. 1.3 dizel İtalyandir 300 bine kadar triger dergisini bile istemez. Keza yeni 1,6 dizel Fordun motoru sağlıklı bir motor ve şikayet gelmez. Sonuç olarak sen yinede sensör, termostad ve fanına baktır normal değil. Biraz daha yukselse araç hemen çekişten düşer.
 
Üst