Opel Corsa Gaz Takılması ve Arıza ışıgı sorunu..!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan melih253
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

melih253

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2009
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Selamlar,

1999 Model Opel Corsa araba kullanıyorum..

Yaşadıgım sorun: Giderken gaz pedalını bıraktıgımda araba yaklaşık 2-3 saniye sonra deviri ırakıyor ve bircok zaman da gaz takılıyor ve red line a kadar kendi kendine gaz veriyor.. Bu yaklasık 5 saniye suruyor ve ardından 1500 devire düşüyor.. Motor arıza ışığı yakıyor.. ve 1500 devirde yaklasık 100 devirlik bir oynamayla ritmik bir sekilde gaz verip bırakıyor.. Tabi bu aşamada arabayı kullanmak imkansıza yakın hale geliyor..

Bu sorunla ilgili defalarca ve değişik birkaç servise gittim.. Gaz kelebeğini sokturup temizlettim.. Ardından başka bir serviste test cihazı otomatik rolenti ayarlayıcısını arıza gösterdi onu değiştirdim.. Fakat çare olmadı.. en son gittigimde ise test cihazı arıza bile gostermedi..

Cevaplarınızı acilen bekliyorum.. Yoksa arabayı bi yardan aşağı atmak üzereyim..:S

Saygılarımla..
 
99 corsa da gaz teli bulunuyor hatırladığım kadarı ile..

ayağınızı gazdan çekip debriyaja basıyor veya boşa attıktan sonra redline çeviriyorsa
gaz teli takılıyor olabilir..

vitesi boşa atmadan yani motor kompresyona bindiğinde bu kadar yüksek devre çıkmaz araç..çıkıyor isede aklıma konvertörün tıkalı olması geliyor ama baya bi tıkalı olması lazım..
 
99 corsa da gaz teli bulunuyor hatırladığım kadarı ile..

ayağınızı gazdan çekip debriyaja basıyor veya boşa attıktan sonra redline çeviriyorsa
gaz teli takılıyor olabilir..

vitesi boşa atmadan yani motor kompresyona bindiğinde bu kadar yüksek devre çıkmaz araç..çıkıyor isede aklıma konvertörün tıkalı olması geliyor ama baya bi tıkalı olması lazım..

Şöyle anlatayım.. Gaz takıldıgında arabada biden ivmelenme başlıyor ve o anda farkedip debriyaja basıyorum.. Ve redline gorup birkaç saniye sonra 1500 devirde düşüyor araba orada arıza ışığı yakıp kalıyor.. surekli vın vın vın şeklinde gaz basıp bırakıyor. Bu sırada kaputu açıp baktım fakat ne gaz telinde nede rolenti ayarlayıcısının başında herhangi bir oynama yoktu..
 
Son düzenleme:
rölanti regülatörü yüksek devirde tutabilir motoru arızalı ise ,ama 3000 devirlere kadar çıkar motor en fazla..

ayak gazda giderken kendi kendine devir yükselmeye başlıyorsa enjektörlerden biri arasıra kapatmıyor olabilir..bol miktarda benzin işer silindire ve bir kaç saniye devir yükselir..

arıza ışığı yanıyor yazmışsınız ,teşhis için arıza kodu alabilirsiniz bir serviste

ilginç bir arıza bende merak ettim sebebini,burdan gelişmeleri yazarsanız sevinirim..
 
rölanti regülatörü yüksek devirde tutabilir motoru arızalı ise ,ama 3000 devirlere kadar çıkar motor en fazla..

ayak gazda giderken kendi kendine devir yükselmeye başlıyorsa enjektörlerden biri arasıra kapatmıyor olabilir..bol miktarda benzin işer silindire ve bir kaç saniye devir yükselir..

arıza ışığı yanıyor yazmışsınız ,teşhis için arıza kodu alabilirsiniz bir serviste

ilginç bir arıza bende merak ettim sebebini,burdan gelişmeleri yazarsanız sevinirim..

ilk goturdugum servis gaz kelebeğinden olabileceğini soyledi.. o parcayı komple sokup temizledik.. ama yine nuksetti.. daha sonra baska biyer cihazda rolenti ayarlayıcı parca oldugunu soyledi onu degistirdim ve bir sure takılma olmadı.. daha sonra tekrar oldu ve su sıralar asırı durumda sıklıkla tekrarlıyor.. gecen hafta bir servis cihaza bağladı ve arıza gostermediğini soyledi.. resmen sacma sapan bir durum haline geldi.. artık daha once karsılasmıs olan birini bekliyorum ki tavsiyede bulunabilsin..
 
Geri
Üst